2019-10-01, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Bra fråga...men många i Malmös kriminella kretsar är ohyggligt lättkränkta och då räcker små saker för att någon ska få ett pris på sitt huvud. Nicol* Henriksson säger ju t.ex. att han haft nån beef med Alex för att Alex tyckte att han inte visade respektive när han inte hälsade på Alex. Den konflikten ska Hootan ha löst. Så, de verkar ryka ihop för minsta lilla sak ibland.
Ja de är onekligen lättkränkta. Förresten läste fuppen om mordet på ahmteo och i ett avlyssnat samtal säger alex G " jag vill aldrig döda någon igen" vem skulle han kunna syfta på att han dödat?
Citera
2019-10-01, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Sen i samma föhör byter han tillbaka till att de var pga Galaxy och att han är säker på att galaxy var alex hootan och zigolo. Riktigt rörtigt
Orkar inte kommentera egentligen men det handlar om Shahinsa Amiri.
Citera
2019-10-01, 14:01
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Orkar inte kommentera egentligen men det handlar om Shahinsa Amiri.

Du skulle inte kunna utveckla detta lite närmare? Stämmer det att Shainsha och Mekky hållet på med något tillsammans? Det där med kidnappningen?
Citera
2019-10-01, 14:58
Medlem
why123s avatar
Nu har jag inte läst de sista inläggen men jag har tidigare läst spekulationer om varför El Zein inte hämnats.
Det jag minns från FUP är att pappan(?) fick frågan om släkten i Tyskland. Då sa han att det bara var en brorsa till Ahmeto som hade kontakt med släktingarna i Tyskland, i övrigt fanns det ingen kontakt.

Kan det stämma och vara förklaringen till att inget inträffat?
Citera
2019-10-01, 20:59
Medlem
Citat:
Ja precis, mycket snack om hämnd från Sroud, vi får väl se.

Irf*n lär vara inblandad i narkotika-affärer. Gick runt med skottsäker väst, och uppträdde enligt polisen nervöst, innan han sköts. Så, den som sköt honom men misslyckades borde väl rimligtvis försöka göra om det igen tänker jag. Sen har du Ih*b Boubou, hur många skjutningar har han överlevt? Säkert en liten skitspelare på marknaden, men likväl.

Nån borde dessutom hämnas mordet på Saleh Hadri, om han nu var en så tung spelare som många påstod.

Vem som är emot vem vet man väl knappt längre. Jag brukar ta Om*r Chehade som exempel. Han verkar ha gått från en sida till en annan minst en gång. Vad pysslar han med just nu, vem står han bakom?

Om*r El? Vet faktist inte...tyckte hans namn figurerade en del i trådar här förr, men det var ett tag sedan. Eller, vetifan egentligen, det är för lätt att röra ihop alla namn ;-)

Ja denna Ih*b han blev beskjuten några gånger, men klarade sig. Har för mig de var hans gamla vänner, Drivh*llsom sköt han, men han har väl lagt ner ?

Ja problemet med Saleh var väl att han trodde han var odödlig och sker i vilket. Blev konsekvenser av det.

Ja Om*r vet man inte, han var ju bra vän med Ashk*n, barndomsvän med M*kawi och till sist på M*kkys sida. Men han har väl ickså dragit tillbaka?

Om*r el var ju delaktig i mordet på N*rmin tillsammans med R*mi. De ledde ju till konflikten mellan holma och kroksbäck. Vet dock inte vad som hände där.
Men har för mig att M*kkyoch Om*r stod varandra nära. Sen hamnade M*kky på R*mis sida. Så lite konstigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Polisen punktbevakar nog både Ms pappa och Nydalagänget. Så det är säkert svårt för dem att agera just nu.

Irf*n hör väl till gänget på Ramels väg?

Nydala och Lindängen är väl den svåra konflikten men den verkar ligga på is, lite skakigt vapenstillestånd ser det ut som. I FUPen om Ahmeto ser man hur de ringer varandra och varnar/hotar.

Vilka är det som är med i Ramels väg gänget? Mekawi var väl bra vän med dem.
Men dem var i konflikt med M**ghrabi som är från en annan del av rosengård och har anknytning till Gh*ra?

Ja Nydala gänget lär ju va punktmarkerade ordentligt, denna z*ki som blev dömd för mordet har han anknytning till drottninghögsgänget i Helsingborg? Fick för mig att han var därifrån.

Citat:
Läst i någon tråd att 0mar El och flickvännen lämnat landet.

Förståeligt, han blev väl utsatt för 3? Mordförsök och fick väl barn. Har även hört nånstans att han stod högt upp på nån lista av folk som skulle skjutas.

Citat:
Ursprungligen postat av why123
Nu har jag inte läst de sista inläggen men jag har tidigare läst spekulationer om varför El Zein inte hämnats.
Det jag minns från FUP är att pappan(?) fick frågan om släkten i Tyskland. Då sa han att det bara var en brorsa till Ahmeto som hade kontakt med släktingarna i Tyskland, i övrigt fanns det ingen kontakt.

Kan det stämma och vara förklaringen till att inget inträffat?

Oavsett Så är Elz*in en stor släkt även i Malmö. Har för mig att ledaren för saturadah Malmö.som fick en massa år i fängelse är en elz*in. Trevligt om Drivh*ll hamnar på samma avdelning som han, om han fortfarande sitter inne förstås !
Citera
2019-10-01, 21:21
Medlem
Citat:
Jag vet, det är väldigt snurrigt...

Det jag har noterat är att Alex verkar ha skällt på Hootan för att han åkt ner på Lindängen för att hämta pengar av någon, att det inte var säkert att göra så. Enligt deras mamma hade Alex/Hootan på känn att något var på gång 10 dagar innan Hootan sköts. Camilla (ex till Ghara den äldre) fick ett mess på Instagram från ”kakipapoo” om att ”Han ska bli klippt”, där man syftas på Alex. Hootan hade fått hot från ”mirtezzzm”. Någon som känner till dessa konton?

De första jag tänker på, angående kontona, är papo Karim, och mirza mirtez
Citera
2019-10-01, 23:38
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maajty

Papo kanske stämmer, men Mirtez är ju död (men du kanske menade att det var Mirza som skulle ligga bakom kontot?)...
Citera
2019-10-02, 13:51
Medlem
Citat:
Papo kanske stämmer, men Mirtez är ju död (men du kanske menade att det var Mirza som skulle ligga bakom kontot?)...

Ja precis!! Vore lite svårt annars 😁
Citera
2019-10-02, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maajty
Antar att den som har kontot mirtezzzm driver med att Mirtez är död = zzzz= han snarkar. Vore konstigt om det var hans brors konto.
Citera
2019-10-02, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah
Men dem var i konflikt med M**ghrabi som är från en annan del av rosengård och har anknytning till Gh*ra?

Ja Nydala gänget lär ju va punktmarkerade ordentligt, denna z*ki som blev dömd för mordet har han anknytning till drottninghögsgänget i Helsingborg? Fick för mig att han var därifrån.

Förståeligt, han blev väl utsatt för 3? Mordförsök och fick väl barn. Har även hört nånstans att han stod högt upp på nån lista av folk som skulle skjutas

Det bor ett antal hyfsat kända busar där, de som dyker upp oftast i trådarna är väl bröderna Osm*n. Kanin D**b*sse sitter häktad, vad jag förstår. Hur relationen med M*ysem såg ut vet jag inte. Ahmed A som sköts på Ramels väg var han ju uppenbarligen god vän med. Tror inte han hängde regelbundet med de flesta av de andra. Har inte hört om någon direkt konflikt med bröderna Moghr*bi om de inte är förbannade över deras roll i skjutningen av fåret och 16-åringen.

Minns inte om Z*ki hade anknytning till Hbg. Hans offer däremot.
Citera
2019-10-02, 19:56
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Det bor ett antal hyfsat kända busar där, de som dyker upp oftast i trådarna är väl bröderna Osm*n. Kanin D**b*sse sitter häktad, vad jag förstår. Hur relationen med M*ysem såg ut vet jag inte. Ahmed A som sköts på Ramels väg var han ju uppenbarligen god vän med. Tror inte han hängde regelbundet med de flesta av de andra. Har inte hört om någon direkt konflikt med bröderna Moghr*bi om de inte är förbannade över deras roll i skjutningen av fåret och 16-åringen.

Minns inte om Z*ki hade anknytning till Hbg. Hans offer däremot.

Mindre tunga kriminella på Herrgården, men som varit inblandade i t.ex. vapenbrott och sprängningar, är Al-Mossalmani-bröderna. Jag skulle nog också säga att Khalil Ch*hine skulle tillhöra (eller vara i periferin av) den grupperingen, och kanske Moughrabi-bröderna också.
Citera
2019-10-03, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah
Ja denna Ih*b han blev beskjuten några gånger, men klarade sig. Har för mig de var hans gamla vänner, Drivh*llsom sköt han, men han har väl lagt ner ?

Ja problemet med Saleh var väl att han trodde han var odödlig och sker i vilket. Blev konsekvenser av det.

Ja Om*r vet man inte, han var ju bra vän med Ashk*n, barndomsvän med M*kawi och till sist på M*kkys sida. Men han har väl ickså dragit tillbaka?

Om*r el var ju delaktig i mordet på N*rmin tillsammans med R*mi. De ledde ju till konflikten mellan holma och kroksbäck. Vet dock inte vad som hände där.
Men har för mig att M*kkyoch Om*r stod varandra nära. Sen hamnade M*kky på R*mis sida. Så lite konstigt.

Förståeligt, han blev väl utsatt för 3? Mordförsök och fick väl barn. Har även hört nånstans att han stod högt upp på nån lista av folk som skulle skjutas.

Oavsett Så är Elz*in en stor släkt även i Malmö. Har för mig att ledaren för saturadah Malmö.som fick en massa år i fängelse är en elz*in. Trevligt om Drivh*ll hamnar på samma avdelning som han, om han fortfarande sitter inne förstås !
Fast ledaren för satudurah är släppt nu i augusti så han är ute!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in