2016-09-29, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Seahorsepower
Fina Du, Al Zein är KURD från Libanon. kanske du är kurd från turkiet men enligt er spelar inget roll vilket av d 5länder ni kommer ifrån, huvudsaken är att ni är kurder.
detta ämne har inget med historia att göra, det handlar om parasiter som vill spela "scarface" filmen i Sverige så säg till dem, åk tillbaka till hemlandet det finns gott om alla verktyg för skådespeleri,
va fan är dem här för?!

gola inte om du inte har svar!!

Al Zein är ARABER din tröga åsna. Det är arabiska efternamn som börjar med Al-. Det bor många araber i Mardin. Det må finnas ett par ingifta kurder i deras ARABISKA släkt men det gör inte hela släkten till kurdisk. Kurder skulle aldrig ha bilder på den fula turkiska flaggan och islamist terroristen Erdogan i sina Facebook!
Citera
2016-09-29, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ak.313
Det stämmer de du säger, att kanske från GRUNDEN, grund o botten är dem araber. Då de har sin ursprung i Irak, dåvarande Mesoptamia. Men enligt vissa Zein är dem kurder från Mardin i Turkiet/Libanon. Precis som Fakhro säger.
Men majoriteten säger dem är araber.

Shammar är ett känt klan namn i hela arabiska världen

Dom är araber och blir aldrig kurder för att dom vill det. Shammar är från Saudiarabien/Jemen precis som Al-Zein osv. Dom får vara stolta över att vara araber, fattar inte varför dom vill vara kurder.

Jag känner folk från Tayy i Kamishli, de är pro-Assad och ogillar kurder. Dessa Tayy och Shammar är utav samma gren. När vi snackade så ogillade de att Shammar och även Al-Sanadid sammarbetade med kurderna. Hur kan de ha "vissa kurder" när de hatar kurder som en turk gör?

Kolla på dessa killar, ser de ut som kurder eller saudier? Inget illa mot dem. De krigar mot ISIS tillsammans med YPG.

http://www.kurdishinfo.com/wp-conten...al-sanadid.jpg

Samma sak med Ali-Khan släkten i Göteborg, de ogillar kurder. Hur då? När Mohammed Ali-Khan gifte sig med Fermisk som är hans fru. så fick hon lämna sin familj. Hon fick glömma allt om att vara en kurd. Men de är kurder visst? Nej. Nej. Nej.

http://www.hbk.se/Media/Get/2776/mohammed-ali-khan

Blir så trött på alla inlägg och snack om att de är kurder.
Citera
2016-09-29, 16:07
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Att det ska bli nästan inbördeskrig mellan de där turkarna och kurderna på allmän plats i Malmö känns för djävligt.
Citera
2016-09-29, 16:56
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger
Jag håller med om att vi inte har all information. Jag vet inte vad som hände utan har opponerat mig mot att avskriva moppe som alternativ. Du har däremot hittills varit tvärsäker på att bil använts vilket har stört mig - speciellt eftersom det finns uppgifter om att gärningsmännen/mannen försvunnit på just en moped.

Kan tillägga att en AK inte heller är helt enkel att hantera från en bil. Det finn gott om delar där AK kan ta i och skytten förlorar värdefulla sekunder. Mycket beror på hur erfaren skytten är. Om man änvänder bil bör nog rätt bil väljas.

Hursomhelst ser jag fram emot att ta del av mer information.

Ne, är inte tvärsäker på nått.

Men om en AKM har skjutits mee så tror jag att en bil använts, men det utesluter 1 eller 2 moppar heller...
Den tron baserar jag bara på praktiska omständigheter, som du säger att skjuta AK innifrån bil är inte heller oproblematiskt.
Citera
2016-09-29, 17:38
Medlem
ZNUTENs avatar
Ett häktningsbeslut föregås av en TR-förhandling. Den protokollföres och är i regel offentlig handling. Ar det någon här som har begärt ut ett protokoll från Malmö Tingsrätt? I så fall vore det intressant att få en sammanfattning av innehållet här. Om ingen har det.så kanske någon Malmöbo kan svänga förbi och begära ut en kopia.
Ser nu (SVT-TEXT) att alla utredningsreaurser tagit slut i Malmö och att man begär nationell hjälp med detta fall. Snacka om en stad som håller på att duka under i kriminalitet Staden behöver all hjälp den kan få!
Citera
2016-09-29, 20:06
Medlem
Hundtricket00s avatar
Polisen syns till allt oftare nu där jag bor.
Men inte tusan är det tryggare för mig att gå ut för det.
Jag kommer flytta så fort som möjligt.
Jag är trött på att gå och vara orolig så fort jag måste gå ut ensam.
Citera
2016-09-29, 20:18
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZNUTEN
Ett häktningsbeslut föregås av en TR-förhandling. Den protokollföres och är i regel offentlig handling. Ar det någon här som har begärt ut ett protokoll från Malmö Tingsrätt? I så fall vore det intressant att få en sammanfattning av innehållet här. Om ingen har det.så kanske någon Malmöbo kan svänga förbi och begära ut en kopia.
Ser nu (SVT-TEXT) att alla utredningsreaurser tagit slut i Malmö och att man begär nationell hjälp med detta fall. Snacka om en stad som håller på att duka under i kriminalitet Staden behöver all hjälp den kan få!

Finns här. (FB) Man i 25-årsåldern skjuten i Malmö (avliden) 9/3-2016
Citera
2016-09-29, 20:27
Medlem
cp33s avatar
Jag sa ju att Musti H*ssoun var med.
Citera
2016-09-29, 21:18
Medlem
Såg på text tv att en kriminolog sagt det som jag skrivit tidigare dvs att fler dödas i gangstermord nu är tidigare.
Citera
2016-09-29, 21:30
Medlem
ZNUTENs avatar
Från Pandalina 4 ovan.

Kopierat från Kvp

Tre förhandlingar i dag

Klockan 14 på torsdagseftermiddagen skulle den första av de fyra ställas inför häktningsdomare i Malmö tingsrätten. Förhandlingen försenades dock av att mannens försvarare fastnat i trafiken.
Den misstänkte närvarande inte själv i Malmö utan fanns med via länk.

1.Efter en dryg halvtimmes förhandling häktades mannen skäligen misstänkt för medhjälp till mord.

2.Strax efter klockan 15 inleddes den andra häktningsförhandlingen i Malmö tingsrätt.
Även han blev senare häktad på sannolika skäl misstänkt för mord tillsammans och i samförstånd med andra.

3.Vid 16-tiden inleddes sedan dagens tredje häktningsförhandling. Också här fattade tingsrätten beslut om att häkta mannen på sannolika skäl misstänkt för mord tillsammans och i samförstånd med andra.

4. Den fjärde förhandlingen kommer att hållas under fredagsmorgonen.[
"
[/i]
Detta innebär att ni som bor i Malmö kan hämta ut kopior på protokollen på Malmö Tingsrätt i morgon em (fredag e m). Vänligen lägg sedan upp dessa här! Komplettera gärna varje MGM med någon bild från deras pimpade FB:sidor.
Citera
2016-09-29, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cp33
Jag sa ju att Musti H*ssoun var med.

Vilket område är Musti ifrån?
Citera
2016-09-29, 22:00
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZNUTEN
Från Pandalina 4 ovan.

Kopierat från Kvp

Tre förhandlingar i dag

Klockan 14 på torsdagseftermiddagen skulle den första av de fyra ställas inför häktningsdomare i Malmö tingsrätten. Förhandlingen försenades dock av att mannens försvarare fastnat i trafiken.
Den misstänkte närvarande inte själv i Malmö utan fanns med via länk.

1.Efter en dryg halvtimmes förhandling häktades mannen skäligen misstänkt för medhjälp till mord.

2.Strax efter klockan 15 inleddes den andra häktningsförhandlingen i Malmö tingsrätt.
Även han blev senare häktad på sannolika skäl misstänkt för mord tillsammans och i samförstånd med andra.

3.Vid 16-tiden inleddes sedan dagens tredje häktningsförhandling. Också här fattade tingsrätten beslut om att häkta mannen på sannolika skäl misstänkt för mord tillsammans och i samförstånd med andra.

4. Den fjärde förhandlingen kommer att hållas under fredagsmorgonen.[
"
[/i]
Detta innebär att ni som bor i Malmö kan hämta ut kopior på protokollen på Malmö Tingsrätt i morgon em (fredag e m). Vänligen lägg sedan upp dessa här! Komplettera gärna varje MGM med någon bild från deras pimpade FB:sidor.
Då gäller det att hålla kollen på nummer 1 som sitter på den starkaste misstanken. Finns det något namnförslag och vilken konstellation tillhör dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in