Citat:
Ursprungligen postat av
sm910dif
En "intern"/halvintern demonstration eller avsedd ven fr allmnheten att sluta upp? Jag antar det senare eftersom den utannonseras shr?
Det r en ppen demonstration som allmnheten r vlkommen i, precis som i Borlnge. Det framgr lngre ner i artikeln:
Citat:
Slut p urskterna!
Ni som var med i Borlnge och ni som inte var med men lovade att jag kommer nsta gng slut nu upp i Stockholm den 12 november s att vi blir nnu fler!
Tillsammans kommer vi visa makthavarna att det finns ett kraftfullt motstnd mot vanstyret av vrt land!
Alla till Stockholm!
Citat:
Ursprungligen postat av
sm910dif
Str att anskan genomfrts idag, knner ni er skra p att faktiskt f vandra ner mot och tala vid Mynttorget? (Givet att vi antar att ni blir lika mnga eller fler n i Borlnge.)
Jag antar att det inte r ngra andra demonstrationer bokade sedan innan den dagen, s d finns det inga skl fr polisen att inte ge oss demonstrationstillstnd. I vrsta fall kanske polisen ndrar ngon detalj, vilket antingen kan vara acceptabelt eller inte. Men demonstration i Stockholm lr det bli, polisen kan inte frbjuda det. ven om vi inte fr ngot tillstnd s gr det ju alltid att demonstrera utan tillstnd s lnge man inte genomfr den demonstration man ftt avslag p, men det r rtt s otnkbart att polisen skulle neka vr anskan.