2016-09-29, 14:43
Medlem
longbow4ys avatar
Senaste tidens utveckling i kriget om mångkulturen får en del att HELT tappa fattningen
Citat:
Hur ska man bli av med mänskliga brunråttorna?
...
Det är de där andra rådisarna jag skulle vilja utplåna på ett värdigt vis. De bruna. Dem som Advokatsamfundets generalsekreterare Anne Ramberg skrivit om i sina senaste bloggar.
...
Hur man ska bli kvitt de mänskliga brunråttorna? Med gift?
...
Jag önskar att jag hade ett svar. Själv har jag inlett en Aktuellt-strejk. Det lär de inte märka, jag tittar ändå så sällan. Men jag tänkte att jag skulle ge "Breaking news" en chans i stället. Där har de morskat upp sig rejält. Ty mycket tål Filip och Fredrik skrattas åt, men mera hedras ändå.

http://www.expressen.se/kronikorer/c...-brunrattorna/

De känner sig så hotade att de funderar i banor att döda "brunråttorna" men landar i att sätta sig framför dumburken. Herre jösses.

Edit: syftningsfel

Edit2: Detta förklarar kanske en del: "Cecilia Hagen är dotterdotter till Tor Berg och Greta, född Bonnier, dotterdotters dotter till Karl Otto Bonnier"
Senast redigerad av longbow4y 2016-09-29 kl. 15:36.
Citera
2016-09-29, 15:10
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Senaste tidens utveckling i kriget om mångkulturen får en del att HELT tappa fattningen

De känner sig så hotade att de funderar i banor att döda "brunråttorna" men landar i att sätta sig framför dumburken. Herre jösses.

Ganska symtomatiskt för vår tid att skriva att hon tänker bojkotta Aktuellt till förmån för Filip och Fredrik.

När seriös journalism visar på en oönskad verklighet så flyr man till komikernas one liners om netflix och pizza
Citera
2016-09-29, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y

De känner kanske att slutet är nära nu. Den bombade journalist-överklassen följer dock hellre med Titanic ner i djupet än att vidgå några misstag, allt medan orkestern spelar som inget hade hänt (Philip och Fredrik). Eller bombad och bombad, det här måste bero på ren ondska. Min ungerska vän anser att hade den kommunist-Ungerska censuren och statsrepressionen varit lika effektiv och repressiv som den nuvarande svenska repressiva PK-apparaten finns det risk att kommunist-Ungern fortfarande hade funnits kvar...
Citera
2016-09-29, 15:38
Moderator
Tinuviels avatar
Expressen låter Cecilia Hagen uppmana till mord på politiska motståndare

Cecilia Hagen undrar hur vi på ett humant sätt kan göra oss av med de "brunråttor" Anne Ramberg har refererat till i sina krönikor. Där ingår riksdagsmannen Hanif Bali och hans sympatisörer:
Citat:
Det är de där andra rådisarna jag skulle vilja utplåna på ett värdigt vis. De bruna. Dem som Advokatsamfundets generalsekreterare Anne Ramberg skrivit om i sina senaste bloggar. Läs!

Jag vet inte riktigt hur man ska reagera på detta?

Jag kan inte tolka det på annat sätt än att hon uppmanar till mord på politiska motståndare. Det är att gå rätt långt - även om nu Mattsson är chefredaktör. Men visst, Expressen samverkar ju med Researchgruppen så de sitter väl på en lista över de politiska motståndare Hagen nu vill utplåna.

Man kan givetvis undra om hon var full när hon skrev detta (för krönikan är förvirrad) eller om det är begynnande demens det handlar om. Men i slutänden släppte någon ansvarig på Expressen igenom detta.

Vad tror ni reaktionerna blir?
Kommer Expressen att backa?

Är detta att betraktas som att en ny gräns korsats?
Senast redigerad av Tinuviel 2016-09-29 kl. 15:42.
Citera
2016-09-29, 16:05
Bannlyst
Personligen tycker jag att det är bra att tonläget skruvas upp, så att vi hatfascister sedan fritt kan få använda oss av samma retorik och vokabulär. Medias nyttiga idioter verkar inte förstå att de enbart krattar manegen för oss övriga. Precis som med Lindbergs näthat på Twitter.
Citera
2016-09-29, 16:09
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Personligen tycker jag att det är bra att tonläget skruvas upp, så att vi hatfascister sedan fritt kan få använda oss av samma retorik och vokabulär. Medias nyttiga idioter verkar inte förstå att de enbart krattar manegen för oss övriga. Precis som med Lindbergs näthat på Twitter.

Det är ju en utmärkt poäng; genom att vansinne som detta kan spridas legitimerar det ju alla möjliga former av hat. Jag fattar inte att man kan vara så lågbegåvad att man inte fattar att detta svammel är direkt kontraproduktivt.
Citera
2016-09-29, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det är ju en utmärkt poäng; genom att vansinne som detta kan spridas legitimerar det ju alla möjliga former av hat. Jag fattar inte att man kan vara så lågbegåvad att man inte fattar att detta svammel är direkt kontraproduktivt.

Jag ska göra ett socialt experiment angående detta om någon vecka på Twitter. Bara för att se reaktionerna hos alla dem som legitimerat artikeln och innehållet, när de själva går apeshit för att jag kallar en n*gger för en brun råtta.

Det kommer givetvis bli en total sidodebatt om rasism och yttrandefrihet och att man är en dålig människa, medans Cecilia är en hyvens figur som jobbar i demokratins anda.
Citera
2016-09-29, 16:17
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law

Jag tror han menar att de är bra att gammelmedia bekänner färg och att de är de största hatarna. Media brukar gnälla på sk. "näthat" här på FB samtidigt som de vräker ur sig uppvigling till mord.

Jag håller med En.Sann.Neger, det är bra att dessa människor visar vad de går för.
Citera
2016-09-29, 16:20
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
De känner kanske att slutet är nära nu. Den bombade journalist-överklassen följer dock hellre med Titanic ner i djupet än att vidgå några misstag, allt medan orkestern spelar som inget hade hänt (Philip och Fredrik). Eller bombad och bombad, det här måste bero på ren ondska. Min ungerska vän anser att hade den kommunist-Ungerska censuren och statsrepressionen varit lika effektiv och repressiv som den nuvarande svenska repressiva PK-apparaten finns det risk att kommunist-Ungern fortfarande hade funnits kvar...
Kolla upp vem Cecilia Hagen är så blir det självklart. Hon visar prov på exakt samma aggressivitet och arrogans som Wolodarski gjorde i Aktuellt-studion. Attack mot den som går emot henne det allra minsta och tvångsmässig avhumanisering av alla som kan tänkas tillhöra samma grupp.

Mångkultur är inte främst en strid om idéer utan om rå makt och inflytande. Identitetsvänstern har rätt i den saken. Dess liberala kritiker behöver ruskas upp ur sin fantasivärld och börja välja sin egen sida, som Carl Schmitt kallade det.

Rätt soundtrack till artikeln förresten: https://www.youtube.com/watch?v=pd1pQjJJzJ4
Citera
2016-09-29, 16:25
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Jag tror han menar att de är bra att gammelmedia bekänner färg och att de är de största hatarna. Media brukar gnälla på sk. "näthat" här på FB samtidigt som de vräker ur sig uppvigling till mord.

Jag håller med En.Sann.Neger, det är bra att dessa människor visar vad de går för.
Thomas Mattsson brukar tala om hatsajter och skriva att dessa legitimerar en viss retorik - nu står han själv som ansvarig, för här tycker jag att etablerad media defintivt korsat en gräns.
Citera
2016-09-29, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Jag ska göra ett socialt experiment angående detta om någon vecka på Twitter. Bara för att se reaktionerna hos alla dem som legitimerat artikeln och innehållet, när de själva går apeshit för att jag kallar en n*gger för en brun råtta.

Det kommer givetvis bli en total sidodebatt om rasism och yttrandefrihet och att man är en dålig människa, medans Cecilia är en hyvens figur som jobbar i demokratins anda.

Tja, eftersom "riktiga" journalister får rida på journalistlagarna kan de säga precis vad de vill utan att fällas. Skulle det komma in en anmälan kan hon hävda att det var konst, satir eller poesi. Vilken ursäkt som helst duger, eftersom de som bedömer är kollegor och bundsförvanter. (Om du är rätt journalist dvs.)

Däremot är ditt twitter experiment rätt intressant. Varje gång någon mörkhyad människa på Facebook/Twitter är på tapeten så lägger du till:
Hur man ska bli kvitt de mänskliga brunråttorna? Med gift?

Om någon anmäler dig för förolämpning av hudfärgshandikappade så meddela att du tog parti "mot rasisterna" genom att citera Cecilia Hagens slagord! Hennes goda kämpaglöd är ett mantra som du vill sprida till resten av världen.

http://unvis.it/expressen.se/kroniko...a-brunrattorna

Se till att spara ner artikeln och skärmdumpa samt archive.it ifall de formulerar om sig.
Citera
2016-09-29, 16:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Nästa gång någon får ett kuvert med vitt pulver så har man ju nu en klar misstänkt i Cecilia Hagen.
Hur länge skall hon få hålla på, denna satans mördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in