2016-10-02, 14:19
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Det r ganska enkelt att se om man bor utanfr Sverige eller besker det ibland.

Snarare s att man skapar sig en bild av landet efter alla dliga saker man ser i olika reportage eftersom man i vrigt inte har ngon koll p landet i frga.

Typ som att skapa sig en bild av USA enbart baserat p reportagen om raskravaller nr dom brjat stapla sig p varandra.

Dom flesta som skapar sig en verdrivet negativ bild p det sttet skulle nog bli bra verraskad vid personligt besk ven om man kanske undviker rinkeby och Husby.
Senast redigerad av Bbobi 2016-10-02 kl. 14:26.
Citera
2016-10-02, 15:22
Medlem
Jan66s avatar
http://www.gp.se/ledare/svenska-fro...sslan-1.881970

Om ngon tycker att Mr Horowitz har ftt fel uppfattning om Sverige s gr det ju bra att
skriva till honom p fb och korrigera det han eventuellt har uppfattat fel...
Senast redigerad av Jan66 2016-10-02 kl. 15:30.
Citera
2016-10-02, 15:26
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Snarare s att man skapar sig en bild av landet efter alla dliga saker man ser i olika reportage eftersom man i vrigt inte har ngon koll p landet i frga.

Typ som att skapa sig en bild av USA enbart baserat p reportagen om raskravaller nr dom brjat stapla sig p varandra.

Dom flesta som skapar sig en verdrivet negativ bild p det sttet skulle nog bli bra verraskad vid personligt besk ven om man kanske undviker rinkeby och Husby.

Det spelar ingen roll om vi skulle bli verraskade s lnge bilbrnder, brott, gngkriminalitet, utanfrskap, mord, stenkastning mot ambulans, polis och brandbil ger rum s frekvent. Det hnder oavsett hur trevligt det r ibland. Fina dagar i solskenet r helt irrelevanta. Frstr du inte problemet eller anser du att det "trevliga" vger ver s vi slipper bry oss?

Jag har varit i delar av Rio de Janeiros favelas. Dr var det ocks jttetrevligt!
Citera
2016-10-02, 16:08
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Exakt vad i reportaget anser du vara propaganda?
Att de glmde att anvnda de ordet "vrdegrund" i varannan mening?

Det r propaganda fr att de verdriver och anvnder det i ett syfte.
Hur svrt r det att frst? Programledaren som borde vara opartisk stller ledande frgor.
Med det menar jag inte att p ngot stt frringa de problem som finns.
Situationen r vrre n ngonsin i mnga frorter och ingen lsning finns i sikte.
Citera
2016-10-02, 16:22
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Det spelar ingen roll om vi skulle bli verraskade s lnge bilbrnder, brott, gngkriminalitet, utanfrskap, mord, stenkastning mot ambulans, polis och brandbil ger rum s frekvent. Det hnder oavsett hur trevligt det r ibland. Fina dagar i solskenet r helt irrelevanta. Frstr du inte problemet eller anser du att det "trevliga" vger ver s vi slipper bry oss?

Jag har varit i delar av Rio de Janeiros favelas. Dr var det ocks jttetrevligt!

Om man inte bor p ett stlle bestr ltt nyhetsrapporterna fr hela ens bild av det.

Visst r det ett problem men det pverkar inte oss som borde utanfr de omrdena frutom att lsa om det i morgontidningen.

Alla lnder har sina omrden men vriga befolkningen kan leva ett bra liv fr det.

Jo jo, jmfr det med Sverige du. Skit inte p dig nr du tar i bara. Kp en blja fr skerhets skull.

Klart det r ett problem men du verkar ocks vilja frstora vad lite blatteungar i puberteten har fr roll i vrat samhlle.

Du kanske bor i Husby. D frstr jag att du kanske har en annan syn.

Sjlv bor jag utanfr Sverige sen snart ett r. Vet inte hur mycket det ndras. Men nnu har jag inte hrt talas om flera polismord om dagen och folk som blir avrttade av ungdomar p mc.
Senast redigerad av Bbobi 2016-10-02 kl. 16:30.
Citera
2016-10-02, 16:44
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Det r propaganda fr att de verdriver och anvnder det i ett syfte.
Hur svrt r det att frst? Programledaren som borde vara opartisk stller ledande frgor.
Med det menar jag inte att p ngot stt frringa de problem som finns.
Situationen r vrre n ngonsin i mnga frorter och ingen lsning finns i sikte.
Kan du vara mer specefik.
Vad verdrevs?
Vilken frga var ledande?

Antalet omrden, omfattningen av skjutningar, att de nmnde gruppvldtkter, det den intervjuade hade upplevt?

Kan det vara s att allt som inte r statstelevisionen SVT i denna frga framstr som verdrifter och propaganda i jmfrelse om man bortser frn hur invandringspolitikens konsekvenser verkligen ser ut?

Hur Fox r i vrigt r inte det jag avser eftersom jag inte r insatt i det.
Citera
2016-10-02, 17:16
Medlem
whosyourdaddys avatar
Fanns inga faktafel eller verdrifter verhuvudtaget i inslaget, det r Sverige 2016 dom beskriver.
Pinsamt, nnu mer pinsamt att folk frsvarar frfallet hr.
Citera
2016-10-02, 19:00
Medlem
Klippet var verdrivet, men han hade ju inte fullstndigt fel. Visst, en vanlig svensson kan nog g in i Rinkeby och Husby utan att mrka ngot strre hot svida man inte utmrker vldigt mycket som att tillhra en viss religion som inte r Islam, men tjnstemn som poliser och journalister, srskilt med kameror, r vldigt utsatta och detta har vi mnga rapporterade bevis fr.
Citera
2016-10-02, 19:14
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan66
Jag kollade p Ami Horowich Facebooksida att han hade ett inslag igr om sitt besk i Sverige avseende integration.
I inslaget p Fox hpnar programledaren ver att Sverige har ftt omrden dit inte ens Polisen gr
utan frstrkning !

Ami berttar om att han blev verfallen av 5 personer nr reportageteamet skulle filma.
Han ska lgga ut den filmen sger han i intervjun.

http://video.foxbusiness.com/v/51491...#sp=show-clips

Alla individer som omnmner Sverige som vldtktshuvudstaden av Europa r direkt diskvalificerade till sin sikt d man uppenbarligen inte r kapabel till kritiskt tnkande. Att FOX r totalt skit r sedan lnge vlknt. Vldigt svrt att hitta en mer politiskt frgad "Nyhets" kanal som har absolut inga problem med att frvrnga fakta fr att kunna gynna sina politiska intressen. Inte undra p att amerikaner r s otroligt naiva och dumma gllande globala (och ven inrikes) problem.

Det finns Ghetton i Sverige. Att det skulle frekomma skjutningar varje dag r dock det dummaste jag hrt p vldigt lnge. Mordstatistiken brukar blossa upp under specifika konflikter mellan olika grupperingar men d ut under ret. Att som amerikan utmla Sverige's konfliktomrden till "No Go Zones" fr mig att fundera p hur mnga egna zoner dom har i USA d mig veterligen sm stder med en fraktion av den svenska befolkning i USA kan n upp i mordstatistik som speglar flera decennier av den svenska motsvarigheten.
Senast redigerad av Teu 2016-10-02 kl. 19:17.
Citera
2016-10-02, 19:17
Medlem
Tyckte det var talande det han sa p frgan: "what is Sweden doing": "They are doubling down and bringing in more immigrants". Med andra ord, vi dubblar insatsen och tar in fler invandrare.

Jag har sjlv funderat i liknande banor. Om svensk asylmottagning r som ett pyramidspel. Fr att f fler invandrare i arbete tar vi in fler invandrare s att de som kom fr 10-15 r sedan kanske r mer sannolika att f jobb (t.ex. som tolk). Det gr att siffrorna fr arbetslshet kommer att SE bttre ut, p kort sikt.

Fler invandrare ger ocks en injektion till ekonomin vilket gr att BNP kommer se ut att ka p ett remarkabelt stt. Alla mste nmligen jobba hrdare fr att frsrja fler och fler.

Undrar om Ami Horowitz behandlingen tas upp i svensk media?
Det r tminstone vlknt bland svenska journalister att man helst inte ker in i no go-zoner utan polis med sig.
Citat:
Polisen skmtar inte de vill att jag sger till om jag ker till frorten

Peter Kadhammar, 2015-10-28

- Jrva r ett komplext omrdet. Det spelar ingen roll om man r polis, ambulans eller reporter, sger polisinspektr Sennerby. Man r representant fr samhllet och drmed en motpart.

Han sger att SVT alltid har med sig en extern skerhetsfunktion vid uppdrag i Husby, Tensta eller Rinkeby.

- Ska man intervjua ungdomar p Husby torg r det definitivt ett riskuppdrag.

- Det r inte skert att ngot hnder reportern. Men s kommer vi en timme senare och de kastar sten p oss. Vi fljer trenderna. Ibland kokar det. En brandbil blir stenkastad. En ambulans.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle21660409.ab

Tyvrr r det helt och hllet sant att reportrar inte r skra. Det r inte isolerade incidenter utan det hnder varje gng ngon med kamera tar sig in dr ven mitt p dagen.

Hur kommer det utvecklas? Utvecklingen pekar spikrakt mot att det kommer bli vrre.

Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det finns Ghetton i Sverige. Att det skulle frekomma skjutningar varje dag r dock det dummaste jag hrt p vldigt lnge. Mordstatistiken brukar blossa upp under specifika konflikter mellan olika grupperingar men d ut under ret. Att som amerikan utmla Sverige's konfliktomrden till "No Go Zones" fr mig att fundera p hur mnga egna zoner dom har i USA d mig veterligen sm stder med en fraktion av Sveriges befolkning i USA kan n upp i mordstatistik som speglar flera decennier av den svenska motsvarigheten.

Frra ret skjts det ungefr var 3,7:e dag i Stockholmsregionen.
Detta ret ligger Stockholm p 3,2 per dag.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6518769

S visst, att sga det skjuts varje dag r kanske att verdriva. Tv gnger i veckan stmmer bttre.
Senast redigerad av grelin1999 2016-10-02 kl. 19:29.
Citera
2016-10-02, 19:30
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbohemen
Jovisst r det kraftiga verdrifter.

Jag frstr inte vad du menar.

Det r vl klart att klasskillnader och ojmlikheten i landet stller till problem och visst str vi infr mnga utmaningar. Men att frenkla saker och ting genom att skylla p invandrarna r rasism och lser inget. Man kan inte utvisa Sveriges framtidsutmaningar.
Vem ska man skylla p nr invandrare brnner bilar? Samerna?
Citera
2016-10-02, 19:40
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lars-olle
Vad har fox news fr agenda?

Sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto