Tyckte det var talande det han sa p frgan: "what is Sweden doing": "They are doubling down and bringing in more immigrants". Med andra ord, vi dubblar insatsen och tar in fler invandrare.
Jag har sjlv funderat i liknande banor. Om svensk asylmottagning r som ett pyramidspel. Fr att f fler invandrare i arbete tar vi in fler invandrare s att de som kom fr 10-15 r sedan kanske r mer sannolika att f jobb (t.ex. som tolk). Det gr att siffrorna fr arbetslshet kommer att SE bttre ut, p kort sikt.
Fler invandrare ger ocks en injektion till ekonomin vilket gr att BNP kommer se ut att ka p ett remarkabelt stt. Alla mste nmligen jobba hrdare fr att frsrja fler och fler.
Undrar om Ami Horowitz behandlingen tas upp i svensk media?
Det r tminstone vlknt bland svenska journalister att man helst inte ker in i no go-zoner utan polis med sig.
Citat:
Polisen skmtar inte de vill att jag sger till om jag ker till frorten
Peter Kadhammar, 2015-10-28
- Jrva r ett komplext omrdet. Det spelar ingen roll om man r polis, ambulans eller reporter, sger polisinspektr Sennerby. Man r representant fr samhllet och drmed en motpart.
Han sger att SVT alltid har med sig en extern skerhetsfunktion vid uppdrag i Husby, Tensta eller Rinkeby.
- Ska man intervjua ungdomar p Husby torg r det definitivt ett riskuppdrag.
- Det r inte skert att ngot hnder reportern. Men s kommer vi en timme senare och de kastar sten p oss. Vi fljer trenderna. Ibland kokar det. En brandbil blir stenkastad. En ambulans.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle21660409.ab
Tyvrr r det helt och hllet sant att reportrar inte r skra. Det r inte isolerade incidenter utan det hnder
varje gng ngon med kamera tar sig in dr ven mitt p dagen.
Hur kommer det utvecklas? Utvecklingen pekar spikrakt mot att det kommer bli vrre.
Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Det finns Ghetton i Sverige. Att det skulle frekomma skjutningar varje dag r dock det dummaste jag hrt p vldigt lnge. Mordstatistiken brukar blossa upp under specifika konflikter mellan olika grupperingar men d ut under ret. Att som amerikan utmla Sverige's konfliktomrden till "No Go Zones" fr mig att fundera p hur mnga egna zoner dom har i USA d mig veterligen sm stder med en fraktion av Sveriges befolkning i USA kan n upp i mordstatistik som speglar flera decennier av den svenska motsvarigheten.
Frra ret skjts det ungefr var 3,7:e dag i Stockholmsregionen.
Detta ret ligger Stockholm p 3,2 per dag.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6518769
S visst, att sga det skjuts varje dag r kanske att verdriva. Tv gnger i veckan stmmer bttre.