Jag tänkte lite på både det där med rullstolen och taxin. I någon tidning stod det taxi som om det vore en riktig taxibil och någon i tråden skrev svarttaxi, oklart på vilka grunder. En svarttaxi tar knappast med sig en rullstol, ringer man och beställer en taxibuss så kan de nog lyfta in den om de inte har ramp.
Enligt de bilder jag sett på huset som händelsen utdrog sig i så är det en c:a 1 m hög trappa till entrén på framsidan, ingen ramp. Enligt tidigare länkad annons om lägenhetsuthyrning från 2014
http://kvalster.se/Gotland/Uthyres/L...atan_1_1146856 så finns det en separat lägenhet i källaren, knappast någon rullstolsramp dit heller (det syns ingen garagenedfart till källargarage, garaget ligger i markplan).
BO ska enligt uppgift i pressen inte vara fullkomligt rullstolsberoende utan kunna "stappla runt i lägenheten" (avseende sin egen lägenhet i det fallet). Med tanke på avsaknad av ramp så borde hon väl lämnat rullstolen utanför om den nu var med till huset ens? Visst går det att bära in den om hon kan gå själv uppför trappan men ska man bara på muggen så gör man väl inte sig det besväret.
I så fall tycker jag det låter lite konstigt om hon var "immobiliserad" eller vad det stod för att killarna hade tagit ifrån henne rullstolen. Borde inte den stått utanför redan från början?
Jag vete fan, det är väl inga starka argument för eller mot någonting men jag har lite svårt att få ihop logiken kring rullstolen, var den var och hur beroende BO är av sådan för sin förflyttning.