2016-10-19, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pawitel
Om BO skriver offentliga inlägg på FB, är det intressant att läsa dem, helt klart.
Länka gärna till FB.

Nej, våldtäktsoffer är säkra på Flashback.

Det är något som du inte fattat?

Well, nästa gång, när det är du som blir gruppvåldtagen i en skåpbil av fem män.

Då fokuserar vi enbart på dig... eller?

Din familjs FB vore mkt intressant då...
Senast redigerad av FetManDansar 2016-10-19 kl. 19:30. Anledning: Mer fokuserat
Citera
2016-10-19, 19:31
Medlem
pawitels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetManDansar

Det är något som ni inte fattat?

Well, nästa gång, när det är ni som blir gruppvåldtagna i en skåpbil av fem män.

Då fokuserar vi enbart på er... eller?

Mja, ligger något i det du skriver, även om tonen kunde varit trevligare.
Min synpunkt baseras på att det är viktigt att ta del av båda parters synpunkter.
BO önskar ju också att inlägget på FB ska delas, enligt inlägget här ovan.
BO har ju därmed gått ut offentligt med en syn på ärendet.
Senast redigerad av pawitel 2016-10-19 kl. 19:33.
Citera
2016-10-19, 19:33
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Kör du det här i google translate?

Du ska hålla käften. Din SFI-kurs eller var du nu försökt lära dig svenska funkar inte. Vill du röra upp mer skit?

Ett eventuellt BO i en våldtäktsutredning ska förbli anonym. HelenaE och whatever slöddret heter... total BS.

En rullstolsbunden kvinna blir våldtagen och detta är vad ni tar till?

Välkommen till mig och mina vänner, ni är små löss.
Det är nog lite väl sent påtänkt att nu komma med att begära anonymitet efter mer än två veckor som tråden har varit igång.

Och förutom att hela Sverige kan lätt ta reda på vilka både brotsoffret och resten av deras kulturmarxistiska och multikulturella släkt är så kan hela världen läsa om skandalen på Gotland då det även publiceras i utländsk media.
Citera
2016-10-19, 19:38
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Det är nog lite väl sent påtänkt att nu komma med att begära anonymitet efter mer än två veckor som tråden har varit igång.

Och förutom att hela Sverige kan lätt ta reda på vilka både brotsoffret och resten av deras kulturmarxistiska och multikulturella släkt är så kan hela världen läsa om skandalen på Gotland då det även publiceras i utländsk media.
Den multikulturella aspekten av BOs släkt har avhandlats i internationella media? Och de har då säkert enligt principen om arvssynd beskrivit varför BO får skylla sig själv?
Vänligen länka till de reportagen...
Citera
2016-10-19, 19:39
Medlem
skunkjobbs avatar
Jag tänkte lite på både det där med rullstolen och taxin. I någon tidning stod det taxi som om det vore en riktig taxibil och någon i tråden skrev svarttaxi, oklart på vilka grunder. En svarttaxi tar knappast med sig en rullstol, ringer man och beställer en taxibuss så kan de nog lyfta in den om de inte har ramp.

Enligt de bilder jag sett på huset som händelsen utdrog sig i så är det en c:a 1 m hög trappa till entrén på framsidan, ingen ramp. Enligt tidigare länkad annons om lägenhetsuthyrning från 2014 http://kvalster.se/Gotland/Uthyres/L...atan_1_1146856 så finns det en separat lägenhet i källaren, knappast någon rullstolsramp dit heller (det syns ingen garagenedfart till källargarage, garaget ligger i markplan).

BO ska enligt uppgift i pressen inte vara fullkomligt rullstolsberoende utan kunna "stappla runt i lägenheten" (avseende sin egen lägenhet i det fallet). Med tanke på avsaknad av ramp så borde hon väl lämnat rullstolen utanför om den nu var med till huset ens? Visst går det att bära in den om hon kan gå själv uppför trappan men ska man bara på muggen så gör man väl inte sig det besväret.

I så fall tycker jag det låter lite konstigt om hon var "immobiliserad" eller vad det stod för att killarna hade tagit ifrån henne rullstolen. Borde inte den stått utanför redan från början?

Jag vete fan, det är väl inga starka argument för eller mot någonting men jag har lite svårt att få ihop logiken kring rullstolen, var den var och hur beroende BO är av sådan för sin förflyttning.
Citera
2016-10-19, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pawitel
Mja, ligger något i det du skriver, även om tonen kunde varit trevligare.
Min synpunkt baseras på att det är viktigt att ta del av båda parters synpunkter.
BO önskar ju också att inlägget på FB ska delas, enligt inlägget här ovan.
BO har ju därmed gått ut offentligt med en syn på ärendet.

Citat:
Ursprungligen postat av dack

Det är inte sent påkommet att begära anonymitet för BO. Det är en REGEL.

Sen kanske BO skrivit något när hon var i chock. Låt det så vara.

Gillar inte ert spel. Vill ni bråka med våldtäktsoffer så kan vi ordna representanter för det.

BO har inte förlorat någon kredibilitet.
Citera
2016-10-19, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Jag förstår inte varför man diskuterar som att det skulle göra skillnad om hon haft sex med invandrare innan. Eller att det skulle vara fel att ge pengar till henne av det skälet. Det låter som tråden invaderats av anti-rasister med en agenda. Anti-rasister kan bli väldigt rasistiska om det krävs...

Däremot förstår jag inte poängen med insamling överhuvudtaget. Detta är inte USA där man samlar in pengar för att vården kostar för mycket eller för att betala advokater. Det blir bara konstigt med "stackars dig som blivit våldtagen, ta lite pengar så känns det bättre."

Sen om det stämmer att hon har rövskador och hamnade på psyket, som någon påstod (finns det någon källa utanför tråden?), så är det väldigt konstigt att de släpptes ut bara så där. Hela fallet är enormt konstigt. Varför släpptes de och övervakades av civilpolis? Varför blev det så extrem förstärkning från fastlandet för ingenting?

Jag förstår inte heller varför det skulle vara av betydelse om hon är tillsammans med någon utlänning eller har haft sex med utlänningar. Hennes mammas sexliv har inte heller någon betydelse. Men jag förstår inte heller ditt resonemang om att "tråden har invaderats med antirasister med en agenda". Varför skulle antirasister tycka att det är "big no no" att ha sex med utlänningar och att det även är graverande om ens mamma har sex med en utlänning?

Jag vet inte vad syftet med insamlingen av pengar var. Däremot tror jag inte att "rövskador" behandlas på psyket. Det är ingen här som vet om kvinnan hade några skador överhuvudtaget. MGM släpptes i brist på bevis. Bevisningen räckte inte för att häkta någon av dem. En av MGM medgav att han hade haft sex med kvinnan men han menade på att det var ömsesidigt. Där gick hans och kvinnans uppgifter isär. Åklagaren trodde att en till MGM hade gjort någonting men han nekade. Om jag förstått gällande rätt så kan fem personer dömas för våldtäkt även om endast en av dem har haft sitt könsorgan inne i offret. Om man kan bevisa att de fyra andra har rört offret i ett sexuellt syfte, hållit fast henne, eller stått bredvid och masturberat.
Citera
2016-10-19, 19:46
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:

Det är något som du inte fattat?

Well, nästa gång, när det är du som blir gruppvåldtagen i en skåpbil av fem män.

Då fokuserar vi enbart på dig... eller?

Din familjs FB vore mkt intressant då...
Det är väl lite olika med den saken. Om jag säger husvagn och Bråvalla så kanske du kommer på ett fall där det från början var fullt stöd för tjejen som påstod sig ha blivit gruppvåldtagen men sedan svängde det då det kom mer och mer information som pekade på att det kunde varit ett frivilligt gruppknull där hon t o m var pådrivande vissa stunder. Hennes identitet skyltades det med glatt här.

Innan vi vet med någon större säkerhet vad som hänt i Gotlandsfallet så finns det ju en möjlighet att de utpekade killarna är de riktiga offren om de har blivit falskeligen beskyllda. Jag ser inget som pekar på det direkt men sådant har hänt förut. Att hänga ut sådana som enbart anklagats för saker men inte på långa vägar fällts verkar du inte ha något emot eller?
Citera
2016-10-19, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelenaE
Hade ju vart ett bra drag av BO att inte skriva inlägg på fejjan och be folk dela och kalla gruppvåldtäkten för "BIG MISTAKE", alla som då inte listat ut vem hon var löste ju det då. Lägg till ett gäng överspända galningar som sabbar o har sig. Låt snutarna reda ut vad som hänt, vad som VERKLIGEN hänt!!

"Låt snutarna ta reda på". Jaså har du redan glömt hur dessa "snutar" (chefen) ljög om att teknikerna var där och "jobbade" ( utan skyddsutrustning med hästsvansen slängande) och inte alls försvarade de misstänkta mot angrepp? Är det dessa du tilltror ska ta reda som "verkligen" hänt?
Citera
2016-10-19, 20:42
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
"Låt snutarna ta reda på". Jaså har du redan glömt hur dessa "snutar" (chefen) ljög om att teknikerna var där och "jobbade" ( utan skyddsutrustning med hästsvansen slängande) och inte alls försvarade de misstänkta mot angrepp? Är det dessa du tilltror ska ta reda som "verkligen" hänt?

Skiter i er outnings diskussion men vill gärna ha källa på allt gällande snuten du skrev om?
Citera
2016-10-19, 20:48
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Om inte polisen ska göra det, vem ska då utreda vad som hänt? Ska Flashback göra det eller något lokalt medborgargarde?
Citera
2016-10-19, 21:27
Medlem
rubin22s avatar
Om det nu har varit så frivilligt som vissa tycks tro här och att ord står emot ord, varför ljög då minst en av männen att han inte haft sexuellt umgänge med kvinnan trots att åtminstone en till bevisligen haft det?
Sen verkar som nångra här ha svårt att förstå att ett nej är ett nej, kvinnan kan vara med hur länge som helst och vilja ha samlag och sen ångra sig och slutar de inte då är det våldtäkt, så säger lagen.
Visst finns det kvinnor som ljuger, men finns inget i detta fall som tyder på det.
Oavsett hur mycket hon, hennes syster, mor gillar utlänningar, är ju helt irrelevant det.
Torde väl då vara än mer konstigt om hon gillar utlänningar så mycket att hon skulle göra en falsk våldtäkts anmälan mot dem. Men de MGM tycks haft tur som haft en förundersökningsledare som kunde förhöra dem utan tolk, åklagaren tvingades släppa dem, ord mot ord, bra jobbat av dem .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in