Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-06, 03:45
  #1
Medlem
santacls avatar
http://variety.com/2016/film/news/ge...al-1201879152/

‘Gears of War’ Movie Adaptation in Works at Microsoft, Universal


Microsoft’s “Gears of War” video game franchise is headed to the big screen.

The film adaptation, announced during a livestream for the upcoming release of “Gears of War 4,” is being developed with Universal Pictures under the eye of veteran film producers Scott Stuber (“Ted,” “The Kingdom”) and Dylan Clark (“Rise of the Planet of the Apes”). A movie based on the popular third-person shooter franchise has been rumored for years, but Rod Fergusson, studio head of game developer The Coalition, said now was the right time to make the leap to film.


“As a way to support the franchise the next logical step was to make the movie,” Fergusson told Variety. “We’d done comics and novels in the past but the opportunity to work with Universal to bring the movie to life was perfect.”


It’s unclear at this point whether the film will be a straight adaptation of the games, which originally followed soldier Marcus Fenix in his fight against an invading threat known as the Locust, or if it will be an all-new story set in the universe.
Citera
2016-10-06, 10:06
  #2
Medlem
hortaxis avatar
Jag förväntar mig något i stil med 'Max Payne' eller 'Doom'.

Fantastiska spel med ett fantastiskt gameplay. Men på vita duken blir storyn nog som vilken sci-fi som helst, som kommit ut senaste 10 åren. Förväntar mig en cgi fuckfest.
Citera
2016-10-06, 12:23
  #3
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hortaxi
Jag förväntar mig något i stil med 'Max Payne' eller 'Doom'.

Fantastiska spel med ett fantastiskt gameplay. Men på vita duken blir storyn nog som vilken sci-fi som helst, som kommit ut senaste 10 åren. Förväntar mig en cgi fuckfest.

Gears of War är mer eller mindre hjärndöd action med minimal och klyschig story redan från början Jag tror att det kan bli rätt bra på film.


Det man kan undra är var de kommer hitta skådespelare som är så övernaturligt biffiga som huvudkaraktärerna i spelet är
Citera
2016-10-06, 12:29
  #4
Medlem
Det fixar man med CGI . I tex Ant-man så använde man cgi för att få Douglas yngre ut samt cgi på bruden som spelar hans dotter så att de hade samma familie drag i ansiktet.

Den filmen ska jag nog inte se. Sådär datorspelsfilmer brukar vara skitdåliga med betyg 2 av 10

Warcraft filmen ligger väl ganska högt på skalan, det beror på att det bara är fanatiker som har röstat tror jag.
Citera
2016-10-06, 12:56
  #5
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Gears of War är mer eller mindre hjärndöd action med minimal och klyschig story redan från början Jag tror att det kan bli rätt bra på film.


Det man kan undra är var de kommer hitta skådespelare som är så övernaturligt biffiga som huvudkaraktärerna i spelet är

Jag blir nöjd om det blir ett gäng beefcakes i paritet med casten i Predator.
Citera
2016-10-06, 18:36
  #6
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Det fixar man med CGI . I tex Ant-man så använde man cgi för att få Douglas yngre ut samt cgi på bruden som spelar hans dotter så att de hade samma familie drag i ansiktet.

Den filmen ska jag nog inte se. Sådär datorspelsfilmer brukar vara skitdåliga med betyg 2 av 10

Warcraft filmen ligger väl ganska högt på skalan, det beror på att det bara är fanatiker som har röstat tror jag.


Anledningarna till att tv-spelsfilmer brukar bli skit är egentligen rätt enkla.

Alternativ 1: Man ger rättigheterna till en usel regissör t.ex. Uwe Boll(Far Cry, Blood Rayne, Alone in the Dark), Paul W.S Anderson (Resident Evil, Mortal Kombat)

Alternativ 2: Man gör en massa onödiga ändringar i storyn/konceptet för att göra det mer mainstream och därigenom gör man fansen av spelet besvikna (Hitman, Hitman 2, Prince of Persia, Max Payne, Doom)


Warcraft är egentligen den enda som sticker ut, där fanns ändå potential men filmen föll på grund av andra faktorer.

Om man någon gång satte kompetent folk bakom ratten(med en rejäl budget) och höll sig trogen till spelets story så skulle det garanterat gå att göra en bra tv-spelsfilm
Citera
2016-10-06, 18:45
  #7
Medlem
Grymt!
Jag vill se en 15 års gräns direkt med mycket våld, blod och tuttar! Inga inkvoterade negrer eller bögar och ingen renodlad actionfilm här utan mer thriller/rysare i stil med Aliens och Event Horizon.

Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Warcraft är egentligen den enda som sticker ut, där fanns ändå potential men filmen föll på grund av andra faktorer.
Filmen föll pga att den är i top 5 över årets uslaste filmer
Citera
2016-10-06, 18:48
  #8
Medlem
carle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dowhatisay
Grymt!
Jag vill se en 15 års gräns direkt med mycket våld, blod och tuttar! Inga inkvoterade negrer eller bögar och ingen renodlad actionfilm här utan mer thriller/rysare i stil med Aliens och Event Horizon.

Erm? Vem ska spela "The coaltrain" då?
Citera
2016-10-06, 19:30
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carle2
Erm? Vem ska spela "The coaltrain" då?
Inkvoterade sa jag, inte neger fritt 😆
Nej men dagens filmer är så jävla krystade och tillgjorda med all uppenbar pk'ism så det hade varit skönt med en film som fokuserar på själva filmupplevelsen och inte på att få så många pk poäng som möjligt, om du förstår vad jag menar?
Citera
2016-10-06, 19:38
  #10
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dowhatisay
Inkvoterade sa jag, inte neger fritt 😆
Nej men dagens filmer är så jävla krystade och tillgjorda med all uppenbar pk'ism så det hade varit skönt med en film som fokuserar på själva filmupplevelsen och inte på att få så många pk poäng som möjligt, om du förstår vad jag menar?

Det skulle förhöja filmupplevelsen om man slängde in lite (mycket) hårt bögsex. Efter en lång dags locustslakt återvänder beefcakesen till basecamp för svettigt och stinkande hårdhomosex, innan det är dags att torka kukarna och ge sig ut i strid igen. En film blir fan inte manligare än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in