2022-09-08, 16:01
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paulabraun
Varför gör Matgeek alltid så sunkig mat? Ser verkligen inte gott ut.

Därför att själva matlagningen bara är ett svepskäl för att kunna göra reklam för den som videon ”är i samarbete med”

För honom spelar det inte den minsta roll om det han visar är elegant eller om det ens går att laga efter det ”recept” han erbjuder. Tittarna är bara boskap i hans värld och ett verktyg för att kunna fakturera sponsorerna.

Sen borde ni alla sluta att direktlänka till hans klipp. Ge inte hans skräpcontent någon gratistrafik.
Citera
2022-09-08, 22:38
Medlem
Paulabrauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Vad du än gör, kolla inte på dagens video. (Spoiler: glass med stekt bacon)

Tyvärr var det just den videon som fick mig att reflektera över detta. Förrätten såg ut som kattspya.
Citera
2022-09-08, 22:48
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CodeDevil
"Pannkakan" såg vidrig ut.... förstår inte hur han får samarbeten än. Han har ju snart inga visningar xD
Han har ju knappt över 50k visningar på vissa klipp.. hur får han fortfarande sponsorer?!
Citera
2022-09-08, 23:15
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Han har ju knappt över 50k visningar på vissa klipp.. hur får han fortfarande sponsorer?!

Nu killgissar jag bara, men kan tänka mig att en stor skara av Matgeeks följare köper exakt allt han rekommenderar /pekar på - och detta är nog något som Matgeek, inte sällan, poängterar för potentiella samarbetspartners. Och detta resulterar givetvis i att sponsorerna blir knäsvaga och står i kö för att få jobba med honom.

Han är dessutom hyfsat stor på många plattformar. Mjölkpannkakan har t.ex. 1 000 000+ visningar på tiktok och 50 000 på instagram. På tiktok får hans klipp allt från 100 000 till 1 000 000 visningar.

edit: slog mig nu, kan Johan vara den svenska "influencern" som gjort flest samarbeten under sin karriär? Tror fan det.
Citera
2022-09-08, 23:26
Medlem
KebabOchBearnaises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Nu killgissar jag bara, men kan tänka mig att en stor skara av Matgeeks följare köper exakt allt han rekommenderar /pekar på - och detta är nog något som Matgeek, inte sällan, poängterar för potentiella samarbetspartners. Och detta resulterar givetvis i att sponsorerna blir knäsvaga och står i kö för att få jobba med honom.

Han är dessutom hyfsat stor på många plattformar. Mjölkpannkakan har t.ex. 1 000 000+ visningar på tiktok och 50 000 på instagram. På tiktok får hans klipp allt från 100 000 till 1 000 000 visningar.

edit: slog mig nu, kan Johan vara den svenska "influencern" som gjort flest samarbeten under sin karriär? Tror fan det.

Förstår mig verkligen inte på matgeek då har inte är någon kock men ändå har fått någon kändisstämpel som konung över mat?
Citera
2022-09-10, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paulabraun
Varför gör Matgeek alltid så sunkig mat? Ser verkligen inte gott ut.

Ja, hans anrättningar brukar aldrig slita väl. All mat han lagar ser för jävlig ut. Dessutom är en väldigt dålig rent praktiskt, håller kniven fel, saltar/pepprar i fel moment osv.
Citera
2022-09-10, 10:27
Medlem
Paulabrauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja, hans anrättningar brukar aldrig slita väl. All mat han lagar ser för jävlig ut. Dessutom är en väldigt dålig rent praktiskt, håller kniven fel, saltar/pepprar i fel moment osv.

Har även reagerat på att smaskar så mycket.
Citera
2022-09-11, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB

Saltar & pepprar fel moment? Vad tusan menar du med det? 🤔
Citera
2022-09-11, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Saltar & pepprar fel moment? Vad tusan menar du med det? 🤔

Råder väl delade meningar om huruvida man bränner kryddorna om man applicerar dom under tillagning eller ej.
Citera
2022-09-11, 19:50
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boanders266
Råder väl delade meningar om huruvida man bränner kryddorna om man applicerar dom under tillagning eller ej.

salt köt jag alltid i först,fast inte allt för mycket,sem SoP på slutet.
Citera
2022-09-11, 22:39
Medlem
JerryCottons avatar
Senaste reklamvideon för bacon var ju bara för tragisk.
Citera
2022-09-23, 12:34
Medlem
matgeek är värdelös på att grilla.

"amerikansk wagyu" okej du fattar noll.

https://www.youtube.com/watch?v=MFW8GtIuHb4

han pratar också exakt som en kille man skulle kalla "en riktigt falsk fitta"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto