Det sker en massa olyckor på NyÅr, eller all sorts firande som sker via fyrverkerier?
Det kanske är dags att stoppa attcskjuta raketer, framförallt i Nyår. Stoppa att sälja de, stoppa att tillverka de?
Raketer kan även användas emot andra, för att skoja lite, som givetvis kan leda till allvarli.
Raketer, kan skjutas inne i hus, lägenheter och andra byygnader.
Det är väldigt onödigt. Bort kastade pengar.
För att skicka en sådant brev, vem vänder man sig till då?
Vem skriver man till?
Vad tycker ni om förslaget?
Givetvis är det en tradition, absolut. Men olyckor och latastrofer sker tack vare raketer. Det hönder i varje NyÅr.
För kanske någon i framtiden kan det ske mycket allvarligt. Och det kanske är då man stoppar raketerna?
Därmed min förslag om att stoppa raketer, innan det sker något RIKTIGT allvarligt. Vilket det ändå i för sig gör varje år...
Vad tycker ni?
Jag tycker som du. Alla olyckor och latastrofer är tack vare raketer. Ska man skjuta dem så ska man som du skriver, skjuta dem inne i hus. Vilka spektakulära effekter det måste bli när Lisa 23 drar av en nyårsraket i hennes etta på 33 kvm.
Man vill heller inte kasta bort massa pengar.
Folk som kastar bort pengar ska förbjudas.
Jag tycker du ska vända dig direkt till vår Statsminister Stefan. Han kommer i sin iver yrka bifall på dina förslag om att stoppa raketer utomhus innan något RIKTIGT allvarligt händer.
De personer som har dött och/eller fått lemmar bortsprängda är ingenting i jämförelse med vad som komma skall.
Jag tycker som du. Alla olyckor och latastrofer är tack vare raketer. Ska man skjuta dem så ska man som du skriver, skjuta dem inne i hus. Vilka spektakulära effekter det måste bli när Lisa 23 drar av en nyårsraket i hennes etta på 33 kvm.
Man vill heller inte kasta bort massa pengar.
Folk som kastar bort pengar ska förbjudas.
Jag tycker du ska vända dig direkt till vår Statsminister Stefan. Han kommer i sin iver yrka bifall på dina förslag om att stoppa raketer utomhus innan något RIKTIGT allvarligt händer.
De personer som har dött och/eller fått lemmar bortsprängda är ingenting i jämförelse med vad som komma skall.
Mmmm, lite sarkasm såhär på morgonen. Alltid uppskattat!
Allvarligt talat, om folk är så korkade att de inte förstår hur man använder fyrverkerier på ett säkert sätt så får de på egen hand komma till insikten att de borde avstå. Det ska inte drabba oss med normal IQ eller över.
Men som vanligt skall samhället anpassas efter idioterna. Så har det ju alltid varit i det moderna, civiliserade samhället. Jag tror att fyrverkerier för privat bruk faktiskt kommer förbjudas. Urk.
Tycker det skulle vara mer rimmligt att förbjuda att skjuta raketer när man är full och sen kanske se småningom göra dem helt förbjudna. Så ifall man har alkohol i blodet och skjuter raketer så kan man förvänta sig en fet böter.
Som varandes husdjursägare, är jag helt för ett totalförbud mot raketer och smällare.
Varje nyår är ett elände med skräckslagna djur.
Totalförbud tycker jag är lite väl. Det räcker med att de inte får säljas till privatpersoner och att du måste söka tillstånd innan du sätter upp en show.
Som varandes husdjursägare, är jag helt för ett totalförbud mot raketer och smällare.
Det är ett otyg, men har du testat hörselkåpor för dina djur?
Eller byggt ett ljudisolerat rum?
Raketer o smällare är okej tycker jag, så länge man skjuter dem mellan 23:50-00:50
Tider utöver ovanstående ska medföra offentlig prygel som bestraffning.
Som varande djurhatare så tycker jag man ska ska förbjuda sällskapsdjur. Bara en massa elände med att vissa hundägare inte t.ex. tar upp efter sin djur för att inte nämna alla ouppfostrade hindar som skäller på folk så man kan lika gärna förbjuda samtliga hundar.
Trams, nyår är bara en dag om året något förbud behövs inte. Räkna hur många olyckor som inträffar tack vare alkohol då hela året och du tycker att lite smällare är ett problem? jag tycker då inte det.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!