• 1
  • 2
2005-12-11, 22:38
Bannlyst
Hej,

Nu har jag en fråga. Jag har sökt på FASS.SE men inte hittat någonting, jag har sökt på Flashback men inte hittat det jag söker.

Jag undrar:
Finns Antibiotika på svarta marknaden? Alltså, hur får jag tag på det? Ingen av langarna jag känner innehar Antibiotika.

Finns Antibiotika i olika medeciner med samma effekt som "rent" Antibiotika?

Sen undrar jag, om jag _tror_ att jag har någonting som jag vet att Antibiotika botar, och tar denna medecin. Men så har jag inte denna "sjukdom", är det då farligt för mig att ta Antibiotika?

Jag kan alltså få det utskrivet från läkaren men tänker inte gå dit. Tänker för den delen heller inte prata med dom. Så därför frågar jag här på flashback.

Tacksam för svar.
Citera
2005-12-11, 22:40
Medlem
LadyTieras avatar
vad ska du bota med det? du behöver olika sorter till olika åkommor.

(och bara för att informera så är det skit att exprimentera själv och skapa resistenta bakterier som kan ställa till mer skit än ett läkarbesök hade gjort, det är inte roligt att så många sjukdommar utvcklat immunitetmot vissa sorters antibiotika)
Citera
2005-12-11, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
vad ska du bota med det? du behöver olika sorter till olika åkommor.

(och bara för att informera så är det skit att exprimentera själv och skapa resistenta bakterier som kan ställa till mer skit än ett läkarbesök hade gjort, det är inte roligt att så många sjukdommar utvcklat immunitetmot vissa sorters antibiotika)

FAN! Jag vill inte säga vad det är jag försöker bota, det är inte ens säkert att jag har det jag tror jag har.

I sånna fall blir jag väl tvungen att gå till läkaren.
Jag kan säga så här, jag har supit och tagit vissa droger nu dom närmaste 7 veckorna, och om min "bi effekt" inte försvinner om en vecka (då jag inte tar någon drog alls, inte ens alkohol) så går jag till läkaren.

Jag sökte på fass.se men hittade ingenting, jag vet att man inte tycker om att starta nya trådar när informationen redan finns. Men jag var tvungen att starta en tråd om detta, hade ingen aning om att det fanns olika antibiotikar ens
Citera
2005-12-11, 22:44
Medlem
LadyTieras avatar
varför vill du inte säga? rädd att bli igenkänd?

det är viktigt med rätt sorts medicin till det.
Citera
2005-12-11, 22:45
Medlem
LadyTieras avatar
och ja det finns antibiotikasorter på marknaden utanför recepten.
Citera
2005-12-11, 22:46
Bannlyst
Citat:
varför vill du inte säga? rädd att bli igenkänd?

det är viktigt med rätt sorts medicin till det.

Ja.

Och sen är det ganska personligt, då lär dom flesta förstå vad det handlar om.
Citera
2005-12-11, 22:48
Bannlyst
Citat:
och ja det finns antibiotikasorter på marknaden utanför recepten.

Okej. Är det vanligt att det finns att köpa.. som benzos? Eller är det "svårare" ? << kan vara svårt att svara på, jag förstår det.
Citera
2005-12-11, 22:48
Medlem
LadyTieras avatar
Ok, nej då kommer vi inte längre, jag kan inte ge råd utan att veta vad det gäller
Citera
2005-12-11, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ok, nej då kommer vi inte längre, jag kan inte ge råd utan att veta vad det gäller

Jaja, det handlar om min kuk.
Efter några veckors supande och några dagarns amfetamin bruk, så får jag inte upp den till den storlek jag vet att jag har.

Och jag hörde av en annan person, att om det inte fixar sig själv efter ett tag (med tanke på att jag supit och knarkat några dagar nu) så kan antibiotika fixa det....
Citera
2005-12-11, 22:53
Medlem
LadyTieras avatar
antibiotika dödar bakterier i kroppen, då det inte är bakterier i snoppen utan något som liknar tjack-kuk så hjälper det föga.

om jag vore du så skulle jag sluta nojja och bara vänta så ordnar det sig.
Citera
2005-12-11, 22:55
Bannlyst
Citat:
antibiotika dödar bakterier i kroppen, då det inte är bakterier i snoppen utan något som liknar tjack-kuk så hjälper det föga.

om jag vore du så skulle jag sluta nojja och bara vänta så ordnar det sig.

Men jag pratade med en kvinna vars man hade "clap" som är/liknar? att vara impotent? Han kunde inte få upp den, och om han fick det så var det inget att hurra över. Han hade inte så där förut och fick det plötsligt, han fick då antibiotika och det löste sig.

Därför undrar jag om antibiotika fixar det här, om det nu inte är pga alkoholen/drogerna?
Citera
2005-12-11, 23:02
Medlem
GaiNs avatar
Det är inget ovanligt och inget du behöver skämmas för här iaf. Antibiotika vet jag inte om det skulle kunna hjälpa till i processen, men jag tror det inte är särskillt nödvändigt.

Du kommer bli bra med tiden, ta det bara lungt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in