2016-10-20, 11:04
Medlem
Släpp fågeln fri, kommer den tillbaks så är den din.

Jag hävdar att politiker och större delen av media inte vågar släppa fram de åsikter som finns i samhället. Tyvärr försöker de till och med trycka ner dessa med odemokratiska metoder.

Nu vill jag hävda att det är just detta som har lett till att främlingsfientligheten har ökat och att alternativa media har fått ett uppsving och att SD har så stora procentsiffror.

Dvs det är inte Åkesson och fria tider eller nordiska motståndsrörelsens fel hur åsikterna i samhället ser ut. Utan felet är hos just främst vänsterblocket inom politiken och de partiska media. Har jag rätt? Eller har Åkesson mm ett ansvar i detta?

Skulle dessa släppa fågeln fri, dvs människorna med dessa rasistiska åsikter, så skulle kanske fler hitta hem och släppa tankarna kring hur samhället ser ut baserat på ett rasistiskt tankesätt.

Om jag har rätt, så fy skäms på er som försöker hålla dessa fåglar fångna, fy på er!
2016-10-20, 11:06
Medlem
Det skulle vara intressant att se opinionssiffror i norge efter statsministerns uttalande, skulle de visa på ett mer tolerant förhållningssätt gentemot invandringen så skulle det kunna visa på att jag har rätt.
2016-10-20, 11:54
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Det handlar inte om att media och politiker (även benämnt etablissemanget) inte vågar släppa fram åsikter som finns i samhället; det handlar om att vederbörande inte vågar diskutera verkligheten. I stället lindar det in verkligheten i politisk korrekthet, och talar om rosa moln i stället för kärnan till problemen (vilket leder till de så kallade rasistiska åsikterna).

Av att döma hur du resonerar, verkar du just vaknat upp ur masspsykosen och börjat tänka kritiskt till det du läser i tidningarna. Det är inte svårt att se igenom alla lögner och allt hyckleri i massmedia, men det tar tid för oss att erkänna att vår världsåskådning faktiskt varit fel.

Välkommen över på andra sidan åsiktskorridoren.
2016-10-20, 12:02
Medlem
Jag tycker den senaste partiledardebatten där Löfvén flertalet gånger nämnde hur Obama identifierat Sverige som en humanitär stormakt är talande för hur långt media och politik har kommit från sina ursprungliga funktioner. Vad har det för betydelse? Sveriges statsminister jobbar inte för Obama.

Journalister och politiker drivs av önskan att få klappar på huvudet från journalister och politiker av högre rang. De ser det inte som att de har ett uppdrag att ta vara på folkets intressen ifråga om information och samhällsfunktioner. Därför agerar de som de tror/vet att deras idoler vill att de ska agera.
2016-10-20, 12:22
Medlem
HeadOfBoos avatar
Ett litet tag till, unge padawan, så öppnar du ögonen helt och ser hur grundlurad du har blivit. Det pinsamma med det är att du har blivit lurad av slaskmedia och politiker som förefaller ha IQ en bra bit under medel. Åtminstone skiner avsaknaden av logiskt-analytiskt tänkande med sin frånvaro. Ett talande exempel är en statsminister som säger sig ha koll på situationen en vecka innan systemet brakar ihop och nyanlända inte längre kan erbjudas säng eller ens tak över huvudet.
2016-10-20, 13:06
Moderator
Strix m/94s avatar
Emedan trådstarten främst handlar om massmedias agerande, så uppmanas att starta en ny tråd i Media och journalistik istället, förslagsvis med en tydligare rubrik.

Tråd låst.

Strix/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in