Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Helt rätt - själv är jag husägare och måste betala underhåll på det -- men det gör det inte till ett yrke och finns faktiskt inget kompetenskrav alls på det heller....
Så SD som inte vill ha en viss typ av invandring är alltså diskvalificerade från att diskutera frågan - eftersom de inte är emot just det?
På samma sätt som när vuxna köper barn på semestern och sedan åker hem och döms i hemlandet -- eller när vuxna stympar/gifter bort/dödar familjemedlemmar på semestern och sedan döms efter återkomsten i hemlandet ...
Nej, jag är verkligen ingen "vanlig vit svensk man" -- jag är fembarnsmor - mormor till fyra och sedan snart trettio år gift med en (och samma - svenska) man...
Någon kvinna har jag aldrig varit i lag med ..
Så trevligt att se att du åtminstone har något rätt ...
Nej - ryckte är en synonym till "drog hårt"/drog plötsligt etc ... (och ibland bara "drog" - som i dra, drar, drog)
Rykte = skvaller, däremot inte utpressning.
Det jag frågade efter var vad för "rykte" man var rädd för.
Eftersom jag är varken SD anhängare eller insatt i invandringspolitiken så kan jag ej svara.
Rykte; ville inte skriva allt, tänkte att du förstod, till skillnad från dig så har jag ett liv att sköta inte som du, som sitter på flashback hela dagarna trots att du är fembarnsmor.
Vad jag menar med rykte är att det kan komma ut att man har besökt en sexarbetare, eftersom feministerna bidrar till stigmatisering.
Återigen" HUR ska man kunna åka fast? Du säger "på samma sätt" , berätta då hur dem går tillväga.
Jag har redan sagt att professionella sexarbetare inte skulle utsätta sina kunder för fara, till exempel.