Flashback bygger pepparkakshus!
2016-10-25, 11:36
Medlem
Min man och jag brukar överraska varann med sexleksaker eftersom jag reser väldigt mycket och vi onanerar tillsamans med sexleksaker via skype. Han fyller snart 40 så jag tänkte slå på stort och köpa en sexdocka från http://www.playtoys.se/ . Jag tänkte köpa en som är så lik mej som möjligt förstås.

Jag har handlat sexleksaker från dem innan och jag har pratat med dem på telefon om dockorna. Jag vet att företaget är pålitligt, men dockorna ligger mellan 15 och 20 tusen kronor så jag vill gärna höra från några som har testat en sån docka från playtoys eller någon annan försäljare som säljer de här dockorna innan jag pungar ut med så mycket pengar.

De här dockorna kommer i olika storlekar så jag undrar också om någon har några tips på vilken storlek som är bäst. Om den ska vara min storlek så är det ju 165cm som gäller, men det blir betydligt billigare med en något kortare docka. Nån som vet något?
Citera
2016-10-25, 11:44
Medlem
Gabriel Knights avatar
Det står ju inget om materialet i dockorna, det kanske är bara plastigt

I en annan tråd stod det något om att Realdoll-dockorna var bra och kändes "naturliga" , de har tydligen hittat något silikonliknande material till sina dockor.

https://secure.realdoll.com/
Senast redigerad av Gabriel Knight 2016-10-25 kl. 11:47.
Citera
2016-10-25, 11:55
Medlem
De är av TPE. Jag har några sexleksaker av TPE...
Citera
2016-10-25, 12:42
Medlem
Jag personligen är av åsikten att just knulldockor är inte värt besväret.

Kanske kul att testa en gång, men sen kommer ju verkligheten ikapp. Rengöring, förvaring osv. Verkligen inte värt allt besvär.

Fin tanke med att få den att efterlikna dig så mycket som möjligt, men för dom pengarna så borde du prata med din karl innan. Kan vara värt att spoila överraskningen för dom summorna.
Citera
2016-10-25, 12:45
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna1980
De är av TPE. Jag har några sexleksaker av TPE...
Är TPE bra? Dåligt?

Ser att frakten för en 17.000-kronorsdocka ligger på 2000 kr. Det får man ju kalkylera med också.

Dom är gjorda i Kina. Är verkligen plasten giftfri? Kan ju vara en fördel om man ska vara intim menar jag.
Citera
2016-10-25, 14:19
Medlem
Jo jag är ju lite av en expert på sexleksaker. TPE är bra. Det liknar silikon men är lite mjukare. Nackdelen är att färgranna tyger färgar av sig på TPE så man får vara lite försiktig med vad man sätter på den för kläder. Jag har några dildos och analplugg av TPE, mjukt och lent... Det används ofta inom sjukvården (TPE, inte analplugg) så det går att lita på tror jag.

Jo de kostar ju en del, up till 20000 med frakt. Det är därför jag vill veta så mycket som möjligt innan jag köper en.
Citera
2016-10-25, 17:41
Medlem
Jag har ingen erfarenhet av dockor, men just förvaring och rengöring ser jag som ett stort minus. Tänker då inte enbart på rengöring av "hålen". Vidare är TPE främst känns för att vara ett billigt material och inget som behåller sina egenskaper över tid, elasticiteten försämrar nästintill omgående vid påfrestning.

Skulle gissa att dockan är tämligen värdelös efter ett år och i min värld betalar man inte över 1500kr/mån eller ens 500kr/mån för att få knulla en docka.

Något roligare och vettigare borde du kunna komma på, tänk också på att roligt och vettigt inte behöver kosta en massa pengar.
Citera
2016-10-25, 19:08
Medlem
R.Rs avatar
Lite generella tips: TPE har sämre hållbarhet än silikon. Däremot betydligt billigare och antagligen att rekommendera om man inte vill spendera en förmögenhet eller är säker på att presenten uppskattas. Vad gäller storlek så får man tänka på att större dockor väger betydligt mer och är svårare att hantera vilket är priset för den ökade realismen.

I fabrikerna i Asien är det ofta olika standarder på dockorna, en bättre standard som exporteras och en sämre som säljs inrikes. En del ger sig på att sälja dockor av sämre kvalitet till överpriser även utomlands, därför är det viktigt att köpa från ett pålitligt företag. Jag vet inget om det företag du nämner eller vilka de samarbetar med så kan inte kommentera det.

Några av dockorna de säljer känner jag igen, tror bl.a 100 cm Adele är den populära 100 cm modellen som brukar gå under namnet Riley. Säljs av 1AM bl.a. Så det kan tänkas att det går att snoka fram mer info om dockorna men det är krångligt när de satt egna namn på dem.
Citera
2016-10-25, 19:24
Medlem
Jag har nu själv inga funderingar på någon docka, men man tänker ju sig att rengöring borde vara väldigt besvärligt överlag, de ska väl i princip tvättas efter varje session så som jag förstår det. Frågan är om mannen inte kommer tröttna på att ständigt rengöra dockan?
Citera
2016-10-26, 11:03
Medlem
Tack allihop för alla svar.

De har 10 års garanti så jag antar att de är ok kvalitetsmässigt...

Jag ska köra en avstickare och köra inom dem om ett par dagar eftersom jag har vägarna förbi och ta en titt.

Jag litar på företaget som sagt och jag vet att de bara säljer bra grejor eftersom jag har handlat från dem förr. Det jag undrar om är hur det är att knulla en sån här docka?
Citera
2016-10-27, 09:15
Medlem
Jag har en TPE sexdocka som jag knullar två tre gånger i veckan.

Jag har en 140cm modell som jag har haft i snart fyra år. Hon är fortfarande i bra skick och jag är mycket nöjd med henne.

Innan henne hade jag en större silikon docka. Den höll bara i tre år sen var den sönderknullad. TPE är skönare och billigare och i alla fall i mitt fall så har den hållit längre. Jag skulle aldrig köpa en silikondocka igen.

Jag köpte en mindre modell (140cm) efter min gamla dog eftersom den gamla var så tung att släpa på.

Om rengöring: Jo det är krabbigt. Jag brukar vara lat och knulla henne med kondom så slipper man rengöra. Jag hittade ett tusenpack med svinbilliga jättetunna kondomer på prisjakt. Dom spricker ibland så dom är bara för dockan.

Jo jag rekommenderar definitivt TPE dockor. Kostar 10 till 20 tusen beroende på storlek. Värt varje öre.
Citera
2016-10-28, 15:32
Medlem
Köpte du din docka på playtoys eller från nån annanstans?

Jag ska svänga inom dem i eftermiddag och kolla på en docka som de har på lager. Jag vill köpa en med det är ju en hel del pengar... Vi får se hur det går. Jag rapporterar igen ikväll...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in