Flashback bygger pepparkakshus!
2016-10-26, 13:49
Bannlyst
Sverige tampas nu med ekonomiska problem. Framförallt i förorten. Därför tycker jag att statsministern ska ta och trycka mer pengar, så att alla kan få sin egen bunt tusenlappar att köpa nödvändigheter för. Man bör också minska priserna, så att fler har råd.
Citera
2016-10-26, 13:58
Medlem
Europes avatar
Jag tror att på lång sikt kommer det vara betydligt bättre för den svenska ekonomin om svenska statsministern tillsammans med sina hejdukar, samt inte minst hans föregångare (som Göran Persson och Fredrik Reinfeldt med hejdukar), trycks ned i en namnlös massgrav någonstans i det norrländska inlandet. Men om marken hinner bli för hård, så antar jag att det likaväl duger att göra det mer söderut i landet. Därefter påminner man alla framtida svenska ledare om var man kan hamna om man börjar bedriva ett krig mot det egna folket och det egna samhället bara för att det inte för tillfället finns någon motmakt som kan förhindra det.

Edit: Andra önskvärda åtgärder vore kanske att - förutom möjligtvis när det gäller uppenbara undantagsfall - dra tillbaka kvinnlig rösträtt, att inte längre tillåta kvinnor vid högre studier och inte minst inte tillåta kvinnor att ha högre beslutsfattande positioner inom förvaltning och offentliga uppdrag. Vi har testat det nu. Det sket sig. Resultaten blev katastrofala. Inga problem, varken ekonomiska eller andra, går att någonsin att lösa om man väljer att aldrig lära sig av sina misstag och rätta sig efter det.
Senast redigerad av Europe 2016-10-26 kl. 14:04. Anledning: Edit
Citera
2016-10-26, 14:37
Medlem
Linguass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hiihto
Sverige tampas nu med ekonomiska problem. Framförallt i förorten. Därför tycker jag att statsministern ska ta och trycka mer pengar, så att alla kan få sin egen bunt tusenlappar att köpa nödvändigheter för. Man bör också minska priserna, så att fler har råd.

Håller med, för det är en helt "möjlig" kombination...

Trycker man mer pengar så ökar inflationen (dvs. priserna på produkter). Du skapar inte mer rikedom genom att trycka mer pengar utan skapar bara fler pengar (med ett mindre värde som följd).

Back to school little boy!
Citera
2016-10-26, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Edit: Andra önskvärda åtgärder vore kanske att - förutom möjligtvis när det gäller uppenbara undantagsfall - dra tillbaka kvinnlig rösträtt, att inte längre tillåta kvinnor vid högre studier och inte minst inte tillåta kvinnor att ha högre beslutsfattande positioner inom förvaltning och offentliga uppdrag. Vi har testat det nu. Det sket sig. Resultaten blev katastrofala.
Nej, resultatat blev bra. Sverige är idag ett mycket bättre land att leva i än innan jämställdhet infördes.
Citera
2016-10-26, 19:14
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hiihto
Det där med att trycka mer pengar har redan prövats i andra länder, resultatet blev inte särskilt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in