Diskussion för denna tråd handlar om hur man lagligt kan undkomma att betala skatt. Detta inkluderar givetvis att man i någon mån själv får göra uppoffringar.
Mina egna metoder är följande:
- Om du behöver bil, kör en skattebefriad veteranbil (=ingen fordonsskatt till staten)
- Handla begagnade grejer på blocket istället för att köpa nytt (=inga momsintäkter till staten)
- Sluta röka/snusa (=inga tobaksskatter till staten)
- Sluta drick alkohol eller köp alkohol i Tyskland (=ingen alkoholskatt till staten)
- Laga mat själv istället för att äta ute => billigare matkostnad (=mindre momsintäkter till staten)
- Säg upp tv-licensen (=inga pengar till propagandatelevisionen)
- Köp från nätbutiker i utlandet (=inga skattepengar till staten)
Önskar gärna höra era idéer och metoder och synpunkter på mina.
Snacka om korkad trådstart.
Ta bara bilen. Vem fan vill köra en 30 år gammal bil? Jag betalar gärna bilskatten än att ge avkall på min egna säkerhet. Ska man verkligen smita från skatt med bil så cyklar man då man betalar mer skatt på drivmedlet än på själva bilen.
Att laga egen mat är ingen förlust för staten.
Jag har i många år ätit köpemat, chips, godis o annat skräp. Denna diabetes kommer kosta mer för staten än skatten de drog in.
TS tankar handlar enbart om att slippa skatta. Vill TS även slippa sjukvård den dagen han blir sjuk eller är han själv läkare?
Jag är inte själv berädd att ge avkall på de bra/bekväma saker som TS tycker man ska ge avkall på.
Det enklaste sättet är att sluta jobba och leva på bidrag. Men även då måste du betala moms. Kanske det smartaste är att flytta till Nigeria och söka asyl.Sverige kommer inte att sakna dig. Därifrån kommer nämligen tusentals andra som utnyttjar det första alternativet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!