2016-10-31, 23:02
Medlem
Jag är intresserad av att starta en firma vid sidan om mina studier. Jag vill starta ett företag för att lära mig om företagande. Tänkt starta ett läxhjälpsföretag, med fokus på matematik. Även erbjuda högskoleprovsstudier online då jag har ett bra resultat där. Tänkt erbjuda både online hjälp samt hjälp där jag träffar eleven exempelvis en dag i veckan.

Studieteknik är också tänkt att läras ut. Hur tycker ni jag ska gå tillväga för att hitta mina första eventuella kunder, jag har tänkt på att dela ut flygblad alternativt skicka ut mail, men hur ska jag hitta målgruppen jag vill nå? (mellanstadie-, högstadie- och gymnasieelever,

tacksam för svar!
Citera
2016-10-31, 23:32
Medlem
sasos avatar
finns redan rätt många
Citera
2016-11-01, 12:52
Medlem
Ett enkelt och billigt sätt kan vara att stå utanför skolor på morgnarna och dela ut lappar till föräldrar som lämnar sina barn.
Citera
2016-12-25, 02:25
Medlem
Bor du i Skåne får du gärna PMa mig då jag är intresserad av detsamma. Har varit läxhjälp svart och tjänsten har uppskattats. Dessvärre är exempelvis MyAcademy och dess motsvarigheter extremt dyra och det hade med ett litet företag där de som driver det även är de som lär ut gått att konkurrera bra på marknaden och fortfarande ha en hyfsad vinst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in