Citat:
Ursprungligen postat av
Hegamon
Jag vet om jag är politiskt inkorrekt. Hur är det med dom politiskt korrekta. Vad är främsta skälet till att vara pk? Är det genom utbildning på universitet som indoktrinerar? Är det genom tv och tidningar som "utbildar" folk i att slaviskt följa 7K dvs deras åsikter och uppfattningar. Eller vad är det?
Följdfråga: Om SD blir Regering: kommer dom politiskt korrekta bli hardcore-SD:are? Jag tror inte det iofs. Eller jo, många tror jag kommer bli det.
En del vet om det och en del vet inte om det. Framförallt de som stödjer borgerliga partier idag är PK utan att själva förstå det. Eller röstar på ett parti som gör något de inte vill. Det finns förvirring där, framförallt därför att vänstern/PK har *smugit* sig in i deras led. I MUF och M finner vi t.ex. vänsterprofilen Sofia Fölster, som kommer från en familj där i princip varenda generation ägnat sig åt vänsterextrem inblandning i politiken - de mest kända är kanske Alva Myrdal m.fl., som ville frånta familjerna möjligheten att uppfostra sina barn och istället tvinga in alla barn i centraliserad barnomsorg med obligatorisk marxistisk indoktrinering. Där blir naturligtvis en M-väljare förvirrad - han tror att hans parti är blått. När det frångår de blå värderingarna och blir PK, så tror han att något av följande är fallet:
1. han inser infiltrationen och byter parti till SD eller NMR
2. han tror att M ägnar sig åt "taktik" för att nå fler väljare
3. han tror att M:s nya vänsterpolitik är "moderniserad" högerpolitik och blir hjärntvättad av dem därför att parti betyder mer än partiets innehåll för honom
Framförallt de sistnämnda två grupperna är personer som är PK/marxister utan att själva förstå det. Det finns naturligtvis goda möjligheter att bearbeta denna grupp till att komma till sans/vakna ur sin slummer/hjärntvätt.
Konservatismen blir föråldrad när det som den hade till syfte att bevara redan har rivits sönder av marxister - konservatism handlar ju om bevarande. Idag krävs en rörelse orienterad på återuppbyggande istället för bevarande, för att bygga det samhälle konsekvatismen ville bygga för många decennier sedan innan sönderrivandet. Nationalismen är väl, utan tvekan, den rörelse som motsvarar konservatism med offensiva kvaliteter och viljestyrka att på allvar ta striden mot marxismen. Det naturliga är om samtliga nutida "borgare" på sikt inser att de är nationalister och bör stödja nationalismen, och att nationalismen demoniseras så mycket just för att media styrs av marxistiskt inflytande som gärna vill smutskasta allt icke-marxistiskt eller allt som hotar marxismens avancemang. M, Kd m.fl. demoniseras därför inte, av den enkla anledning att deras sätt att agera inte hotar marxismen, utan tvärtom gynnar den genom att de låtit sig tas över av vänstern inifrån (i olika stor utsträckning).