• 1
  • 2
2016-11-10, 21:59
Medlem
M Nordstrms avatar
Som sagt om Marine le Pen blir Frankrikes frsta kvinnliga president s krossar ju hon det s kallade glastaket i Frankrike vad gller Frankrikes hgsta mbete. Hur kommer det att lyfta fram feminismen i Frankrike? och vad tycker ni vnsterfeminister om hon blir Frankrikes frsta kvinnliga president?

http://www.synonymer.se/?query=glastak
Senast redigerad av M Nordstrm 2016-11-10 kl. 22:02.
Citera
2016-11-10, 23:09
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Rstar inte Frankrikes radikalfeminister och vriga vnstern p le Pen, s r de kvinnohatare.
Citera
2016-11-10, 23:15
Medlem
M Nordstrms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Rstar inte Frankrikes radikalfeminister och vriga vnstern p le Pen, s r de kvinnohatare.

Precis, dom borde bli verfrtjusta om hon blir vald till landets president
Citera
2016-11-10, 23:30
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Precis, dom borde bli verfrtjusta om hon blir vald till landets president

Med stolthet skall de fra fram och genomdriva sin landsmoders politik.
Lter som en bra deal
Citera
2016-11-10, 23:55
Medlem
Det r dags med en kvinna.
Citera
2016-11-10, 23:56
Bannlyst
Ja jvlar vad viktigt det var att rsta p Hillary fr att hon var kvinna, men var r massmedia nr det gller Marine? Dom lyser med sin frnvaro dom hypocritsen.
Citera
2016-11-11, 00:51
Medlem
Europes avatar
Jag kommer under hela franska valet, p Facebook och annorstdes, enbart kommentera det med "Kan Frankrike f sin frsta kvinnliga president?", "Glastaket", "r fransmnnen mogna fr en kvinnlig president?", "Kommer arga vita mn att frhindra att Frankrike fr sin frsta kvinnliga president?" o.s.v. Mjligtvis r det lite barnsligt, men det roar mig alltid att stndigt peka p hyckleriet hos de blljugande och fritt fantiserande politrukerna, ltsasforskarna, journalisterna m.fl. i den svenska offentligheten. Om det inte finns ngra andra anledningar n kvinnofientliga till att folk inte rstar p Clinton, d.v.s. att det i vrigt skulle vara helt irrelevant vem hon r och vilken politik hon str fr, s torde rimligtvis samma glla ven fr Marine le Pen.

Ja, faktum r att jag nog redan nu kommer att brja 'trsta' alla PK-svenskar med att det ju faktiskt r mjligt att ett stort land fr en kvinnlig president redan nsta r. Lt oss gldjas!
Citera
2016-11-11, 08:07
Medlem
Gabriel Knights avatar
Jag r rdd att Frankrike r lite fr konservativt fr att rsta fram en kvinna som president hur duktig hon n r. Den feministiska rrelsen i Frankrike r vl i det nrmaste obefintlig eller har ni hrt ngot annat?
Citera
2016-11-11, 10:19
Medlem
Naknekejsarens avatar
Tnk ifall det r just de arga vita mnnen som rstar fram den frsta kvinnliga presidenten i Frankrike?

De som sgs inte vara "redo" fr en kvinna som leder dem?
Citera
2016-11-11, 13:00
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Som sagt om Marine le Pen blir Frankrikes frsta kvinnliga president s krossar ju hon det s kallade glastaket i Frankrike vad gller Frankrikes hgsta mbete. Hur kommer det att lyfta fram feminismen i Frankrike? och vad tycker ni vnsterfeminister om hon blir Frankrikes frsta kvinnliga president?

http://www.synonymer.se/?query=glastak
Det kommer bli s roligt nr det drar ihop sig i Frankrike. Jag ska kra stenhrt p att det ntligen r dags fr en kvinna. Trycka lite p att hon r s stark, en frebild, varm och medknnande. OCH S HAR HON VAGINA!!! Det SKA vara en kvinna som vinner i Frankrike.
Citera
2016-11-11, 19:26
Medlem
Ja. Det betyder dremot inte att alla feminister mste rsta p henne och tycka att hon r jttebra fr den skull, som ni verkar tro.

Det gr att se p vrlden ur flera synvinklar samtidigt, testa det ngon gng vetja!
Citera
2016-11-11, 22:33
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Ja. Det betyder dremot inte att alla feminister mste rsta p henne och tycka att hon r jttebra fr den skull, som ni verkar tro.

Det gr att se p vrlden ur flera synvinklar samtidigt, testa det ngon gng vetja!

Kommer det ens bli tal om att kvinnor ska rsta p Anna Kinberg Batra fr att hon r kvinna i nsta val?

Jag menar, det blir ju mrkligt ifall argumentet bara anvnds av vnsterjournalister nr kvinnan i frga r lngre ut t vnster n sin kandidat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in