Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-11, 18:02
  #1
Medlem
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vas...ades-pa-gymmet
"Moa Gullbrand, 24 år, har tränat på samma gym i fyra år. Förra veckan blev hon helt plötsligt tillsagd att hennes klädsel inte var passande i träningslokalerna. Hon ansågs vara för naken."
Sätter det under diskriminering, då Moa kände sig kränkt av tillsägelsen. Mod får flytta tråden till lämpligt ställe annars.
Vad tror ni om det?
__________________
Senast redigerad av laprikapaprika 2016-11-11 kl. 18:05.
Citera
2016-11-11, 18:05
  #2
Avstängd
bithaxs avatar
Kvinnor som förtrycker andra kvinnor, igen.
Citera
2016-11-11, 18:07
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Kvinnor som förtrycker andra kvinnor, igen.

Ja, kanske. Det var ju en kvinna som hon blev tillsagd av.
Citera
2016-11-11, 18:13
  #4
Medlem
it-takes-2s avatar
Helt sjukt. Inget konstigt att träna i tights och topp. På mitt gym finns flera killar som tränar i säckiga linnen så man ser både håriga armhålor och bröstvårtor. Gillar det inte men accepterar det. Gymmet är för många en arena att visa upp sig på. Varför skulle det då vara fel av en tjej att visa naveln?
Citera
2016-11-11, 18:21
  #5
Medlem
jag fattar inte, fick man inte bada topless på badhus nyss?
Citera
2016-11-11, 18:25
  #6
Medlem
Satan så lättkränkta unga människor är nuförtiden. Har Moa verkligen inga större problem än att hon inte får klä sig som hon vill på gymmet ska hon skatta sig lycklig och sluta gnälla.
Citera
2016-11-11, 19:06
  #7
Medlem
Hon skyddas från araber
Citera
2016-11-11, 19:16
  #8
Medlem
Hade gått dit näck eller I burka
Citera
2016-11-11, 19:35
  #9
Medlem
Karembeus avatar
Underbara Flashback i sitt esse!

Istället för att diskutera det problematiska i att kvinnor inte ska få vara lättklädda på gym, (det är trots allt skönt att ha på sig lite mindre tyg när man tränar), så slutar diskussionen i hur fan hon kan vara så pass tjock om hon har tränat i 4 år!

Älskar det!

Ontopic: I takt med att vi "importerar" fler kulturer till Sverige så är det bara börja vänja sig vid att kvinnorna till att börja med kommer att ha mer kläder på sig och i nästa steg inte vara tillåtna att gå på gym överhuvudtaget.
Citera
2016-11-11, 19:52
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Satan så lättkränkta unga människor är nuförtiden. Har Moa verkligen inga större problem än att hon inte får klä sig som hon vill på gymmet ska hon skatta sig lycklig och sluta gnälla.
Det är väl tvärtom de som stör sig på hennes kläder som är lättkränkta och ingen annan. Tror till och med du skulle reagera negativt om någon sa åt dig att du inte längre får klä dig så som du alltid har gjort.
Citera
2016-11-11, 19:59
  #11
Medlem
gurkmajjas avatar
Jag blir kränkt av fetton i tajta trikåer på gymmet. Såg en idag senast. Tvi fan.

Gym har ju dresscodes. Inget konstigt med det. Det är ingen jävla catwalk för narcissistiska fjortisar.
Citera
2016-11-11, 20:01
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pfogg
Det är väl tvärtom de som stör sig på hennes kläder som är lättkränkta och ingen annan. Tror till och med du skulle reagera negativt om någon sa åt dig att du inte längre får klä dig så som du alltid har gjort.

Det är gymets dresscode som gäller, och gäller för alla, inklusive denna ytterst lättkränkta unga kvinna. Jag har inte sett något om att någon annan gym-medlem skulle ha klagat. Har jag missat nåt?
För övrigt har jag personligen inga som helst problem att följa gällande regler om jag blir medlem i en förening. Skulle jag inte trivas lämnar jag föreningen och går med i en som passar mig bättre. Svårare än så behöver det inte vara.
Detta är en total icke-fråga som har fått oproportionerligt stor uppmärksamhet. Kränkt är ett ord som har blivit totalt missbrukat och urvattnat på senare år och betyder egentligen ingenting längre.
Citera
gym

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback