Citat:
Ursprungligen postat av
Tinuviel
Det jag vänder mig emot är hyckleriet. Han företräder en grupp som säger sig vilja "hyfsa samtalet" och Mattias Ekenberg gör precis tvärtom.
Men frågan är om han inser att han hycklar?
Jag tror nämligen att han är illustrerar problemet med #jagärhär och dess fotsoldater. Jag tror att han är övertygad om att kritik mot en generösare flyktingpolitik per definition ÄR hat och rasism. Det spelar ingen roll hur kritiken framförs - det är hatretorik för sådana som Mattias Ekenberg.
Där har vi också grunden till varför det klingar så falskt när ledningen för #jagärhär förnekar att #jagärhär massanmäler. Om de för mindre än ett år sedan uppmanade sådana som Mattias Ekenberg och hans gelikar att redovisa om de kommenterat, lajkat eller anmält så kommer dessa att fortsätta - har ledningen en gång uppmanat till det har de också ledningens välsignelse.
Här är pudelns kärna (det fetade). Enligt många tongivande #jagärhäraktivister är det helt enkelt inte legitimt att förespråka en stramare invandringspolitik eller ta upp avigsidorna med mångkultur. Det ses automatiskt som "rasism", "hat" eller "skrämselpropaganda" och måste stoppas.
Mycket avslöjande är Mina Dennerts debattartikel i #jagärhärs namn för ganska exakt ett år sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av Mina Dennert
Det här med att ignorera hatet som strategi skulle kunna fungera. Det fungerade sist vi hade ett rasistiskt parti i svensk politik. Vi som är gamla nog minns när Bengt Westerberg reste sig ur TV-soffan när Bert Karlsson och Ian Wachtmeister från Ny Demokrati kom in i studion under valnatten 1991. Och genomslaget det fick eftersom alla tittade på SVT då fortfarande. TV3 och TV4 låg precis i startgroparna och då var en tyst protest fortfarande verkningsfull. Att inte ge tid åt den här typen av idéer innebar att man kapade idéernas möjlighet till massiv spridning.
Så när Sverigedemokraterna dök upp så hade många fortfarande kvar den inställningen, att det här var några som vi skulle frysa ut och ignorera tills de självdog. Men man hade inte räknat med internet. Hatsidornas spridning som till stor del har urholkat förtroendet för de etablerade mediekanalerna. Folk känner inte till begrepp som pressetik, de vet inte vad det innebär att en redaktör eller ansvarig utgivare faktagranskar material innan det publiceras. Folk förstår inte att det är SD:s mediestrategi att ducka dessa fakta och satsa på skrämselpropaganda istället.
Citat:
Gemensam grupp mot näthat
Jag är här är en grupp för aktion på nätet. Om du ser hat när du surfar på nätet så dela länken i gruppen. I ditt inlägg skriver du vad du vill att vi ska göra till exempel hjälpa till att kommentera eller anmäla.
http://www.landetsfria.se/artikel/125705
Slutklämmen angående den uttalade strategin med svärmning och massanmälningar kan inte gärna missförstås. Kontakta oss i #jagärhär om du ser "hat" så kan "vi" "hjälpa till att kommentera eller anmäla".
Artikeln har ju citerats ett otal gånger i tråden, men tyvärr är det nödvändigt med upprepningar eftersom #jagärhäraktivisterna blåljuger och hävdar att massanmälningar aldrig förekommit.
Citat:
Ursprungligen postat av Leena Johansson
De skärmdumparna är från tiden #jagärhär bar ung. Några massanmälningar har inte skett. Att enstaka medlemmar anmäler inlägg som innehåller hets mot folkgrupp och liknande, som t ex GS publicerat händer säkert. Alla har rätt att anmäla. Men det uppmanas inte till.
https://twitter.com/LeenaJohansson/s...40742134231040
#jagärhär massanmäler inte, vi är för yttranderätt för alla, det finns inga bevis för att #jagärhär försöker tysta meningsmotståndare bla bla bla.
Tillägg: Glömde att skriva att Leena Johansson själv var delaktig i massanmälningsattacken mot Arg Blatte.
https://www.gangrapesweden.com/argblattejagarhar.php