2017-11-28, 05:19
Medlem
odditys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Facebook och Twitter är egentligen extremt dåliga plattformar för debatter i sakfrågor. Trådarna är röriga och ostrukturerade och sakfrågor döljs i trams av det slag som t.ex. Mattias L Davidsson i #jagärhär visar gång på gång.

Om folk slutade att skriva och kommentera på Facebook och Twitter så skulle #jagärhär inte ha något existensberättigande. Vi får de sociala medier som vi förtjänar.

Jag har slutat gå i polemik. Det spelar ingen roll hur mycket bevis man trycker ner i halsen på dem. De svarar bara med samma mantra. Toppen består av relativt halvintelligenta individer som är förbannat obehagliga, varav en del har erfarenhet inom vänsterns mobbing/hat-kultur. Resterande är korkade drönare ("de nyttiga idioterna") som myser i gruppmentaliteten, skickar hjärtan och inbillar sig att de är "goda människor" som gör skillnad med minsta möjliga ansträngning. The Dennerts tackar er innerligt för att ni är så jävla dumma som gör deras arbete åt dem och fyller deras magar.

Det enda man kan göra är att fortsätta belysa hur jävla obehaglig gruppen och dess medlemmar är. De kommer alltid gå för långt, de kommer alltid göra bort sig och med lite hjälp så kommer de förgöra sig själva till slut.
Citera
2017-11-28, 11:03
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pluvier
Går det att blocka #jagärhär på Facebook ?

Nej och snart är de väl en registrerad myndighet?

"Jag-är-här" är en slags deep-state-verksamhet. Den består av ledande människor i journalistvärlden, public service, anställda på migrationsverket och i invandringsnäringen, riksdagspolitiker och de stöds öppet av två ministrar varav ena skickat personligt brev där hon berömt "jag-är-här". Sida vid sida, tillsammans hjälps de åt, staten och media sitter i samma båt. Vi har det svart på vitt här. Att det snart blir en myndighet vore inte allt för långsökt.
Citera
2017-11-28, 11:09
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Den där Mattias Ekenberg verkar ju mer än måttligt dum i huvudet, t.om för en average JÄH:are. Slänger ur sig rasistanklagelser hejvilt, och inser inte ens felet när andra påtalar det. Och dessa ska vara MOT näthat...
Ja, en prydnad för #jagärhär. Just nu röjer han runt på Johanna Jönssons Facebooksida (hon är centerpartiets migrationspolitiska talesperson) och bemöter inlägg med fullt legitima frågor och invändningar helt utan hatfylld retorik med otidigheter och enligt återkommande mall även ett underliggande hot mot att kontakta arbetsgivare "Hoppas du inte jobbar med viktiga saker kopplat till människor, du skall inte vara någon beslutsfattare. Det är uppenbart". Till sist säger en debattdeltagare ifrån "Dina sista meningar är oförskämda och du beter dig som andra nättroll."

Nu ska sägas att jag personligen inte har något emot Mattias Ekenbergs retorik. Inom yttrandefrihetens gränser bör finnas utrymme för människor som inte är så intelligenta och/eller inte har vett/vilja att uttrycka sig. Det jag vänder mig emot är hyckleriet. Han företräder en grupp som säger sig vilja "hyfsa samtalet" och Mattias Ekenberg gör precis tvärtom.

Men frågan är om han inser att han hycklar?

Jag tror nämligen att han är illustrerar problemet med #jagärhär och dess fotsoldater. Jag tror att han är övertygad om att kritik mot en generösare flyktingpolitik per definition ÄR hat och rasism. Det spelar ingen roll hur kritiken framförs - det är hatretorik för sådana som Mattias Ekenberg.

Där har vi också grunden till varför det klingar så falskt när ledningen för #jagärhär förnekar att #jagärhär massanmäler. Om de för mindre än ett år sedan uppmanade sådana som Mattias Ekenberg och hans gelikar att redovisa om de kommenterat, lajkat eller anmält så kommer dessa att fortsätta - har ledningen en gång uppmanat till det har de också ledningens välsignelse.
Citera
2017-11-28, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det jag vänder mig emot är hyckleriet. Han företräder en grupp som säger sig vilja "hyfsa samtalet" och Mattias Ekenberg gör precis tvärtom.

Men frågan är om han inser att han hycklar?

Jag tror nämligen att han är illustrerar problemet med #jagärhär och dess fotsoldater. Jag tror att han är övertygad om att kritik mot en generösare flyktingpolitik per definition ÄR hat och rasism. Det spelar ingen roll hur kritiken framförs - det är hatretorik för sådana som Mattias Ekenberg.

Där har vi också grunden till varför det klingar så falskt när ledningen för #jagärhär förnekar att #jagärhär massanmäler. Om de för mindre än ett år sedan uppmanade sådana som Mattias Ekenberg och hans gelikar att redovisa om de kommenterat, lajkat eller anmält så kommer dessa att fortsätta - har ledningen en gång uppmanat till det har de också ledningens välsignelse.
Här är pudelns kärna (det fetade). Enligt många tongivande #jagärhäraktivister är det helt enkelt inte legitimt att förespråka en stramare invandringspolitik eller ta upp avigsidorna med mångkultur. Det ses automatiskt som "rasism", "hat" eller "skrämselpropaganda" och måste stoppas.

Mycket avslöjande är Mina Dennerts debattartikel i #jagärhärs namn för ganska exakt ett år sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Mina Dennert
Det här med att ignorera hatet som strategi skulle kunna fungera. Det fungerade sist vi hade ett rasistiskt parti i svensk politik. Vi som är gamla nog minns när Bengt Westerberg reste sig ur TV-soffan när Bert Karlsson och Ian Wachtmeister från Ny Demokrati kom in i studion under valnatten 1991. Och genomslaget det fick eftersom alla tittade på SVT då fortfarande. TV3 och TV4 låg precis i startgroparna och då var en tyst protest fortfarande verkningsfull. Att inte ge tid åt den här typen av idéer innebar att man kapade idéernas möjlighet till massiv spridning.

Så när Sverigedemokraterna dök upp så hade många fortfarande kvar den inställningen, att det här var några som vi skulle frysa ut och ignorera tills de självdog. Men man hade inte räknat med internet. Hatsidornas spridning som till stor del har urholkat förtroendet för de etablerade mediekanalerna. Folk känner inte till begrepp som pressetik, de vet inte vad det innebär att en redaktör eller ansvarig utgivare faktagranskar material innan det publiceras. Folk förstår inte att det är SD:s mediestrategi att ducka dessa fakta och satsa på skrämselpropaganda istället.
Citat:
Gemensam grupp mot näthat

Jag är här är en grupp för aktion på nätet. Om du ser hat när du surfar på nätet så dela länken i gruppen. I ditt inlägg skriver du vad du vill att vi ska göra till exempel hjälpa till att kommentera eller anmäla.
http://www.landetsfria.se/artikel/125705

Slutklämmen angående den uttalade strategin med svärmning och massanmälningar kan inte gärna missförstås. Kontakta oss i #jagärhär om du ser "hat" så kan "vi" "hjälpa till att kommentera eller anmäla".

Artikeln har ju citerats ett otal gånger i tråden, men tyvärr är det nödvändigt med upprepningar eftersom #jagärhäraktivisterna blåljuger och hävdar att massanmälningar aldrig förekommit.

Citat:
Ursprungligen postat av Leena Johansson
De skärmdumparna är från tiden #jagärhär bar ung. Några massanmälningar har inte skett. Att enstaka medlemmar anmäler inlägg som innehåller hets mot folkgrupp och liknande, som t ex GS publicerat händer säkert. Alla har rätt att anmäla. Men det uppmanas inte till.
https://twitter.com/LeenaJohansson/s...40742134231040

#jagärhär massanmäler inte, vi är för yttranderätt för alla, det finns inga bevis för att #jagärhär försöker tysta meningsmotståndare bla bla bla.

Tillägg: Glömde att skriva att Leena Johansson själv var delaktig i massanmälningsattacken mot Arg Blatte.

https://www.gangrapesweden.com/argblattejagarhar.php
Senast redigerad av Nebeltag 2017-11-28 kl. 13:14.
Citera
2017-11-28, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Här är pudelns kärna (det fetade). Enligt många tongivande #jagärhäraktivister är det helt enkelt inte legitimt att förespråka en stramare invandringspolitik eller ta upp avigsidorna med mångkultur. Det ses automatiskt som "rasism", "hat" eller "skrämselpropaganda" och måste stoppas.

Mycket avslöjande är Mina Dennerts debattartikel i #jagärhärs namn för ganska exakt ett år sedan.

http://www.landetsfria.se/artikel/125705

Slutklämmen angående den uttalade strategin med svärmning och massanmälningar kan inte gärna missförstås. Kontakta oss i #jagärhär om du ser "hat" så kan "vi" "hjälpa till att kommentera eller anmäla".

Artikeln har ju citerats ett otal gånger i tråden, men tyvärr är det nödvändigt med upprepningar eftersom #jagärhäraktivisterna blåljuger och hävdar att massanmälningar aldrig förekommit.

https://twitter.com/LeenaJohansson/s...40742134231040

#jagärhär massanmäler inte, vi är för yttranderätt för alla, det finns inga bevis för att #jagärhär försöker tysta meningsmotståndare bla bla bla.

Ja, Mina Dennert blånekade i den här "spontanintervjun":

https://youtu.be/h0Keg4ajWLc
Citera
2017-11-28, 14:04
Medlem
Näe, den här får någon annan kommentera. Jag är mållös.

Citat:
Ursprungligen postat av Mats Leijon
SVT Forum är en bra källa om man vill få en upplevelse av hur allvarligt samhället ser på den propaganda, och hets som förs av aktörer med en agenda mot b.l.a. #jagärhär Vi har blivit väldigt obekväma för individer och grupperingar som trodde de ägde arenan "sociala media"
https://twitter.com/MatsLeijon/statu...87165227786243

"Samhället" ser allvarligt på kritiken mot #jagärhär. Är det det mytomspunna "civilsamhället" då eller? Diktatur- och censurminister Boll Buhnke? Statens medieutredare Anette Novak?
Citera
2017-11-28, 14:59
Medlem
Visste ni att #jagärhär har en egen bokcirkel? Häromkvällen diskuterade de Harper Lees To Kill a Mockingbird, som passande nog handlar om ett rättsfall där en svart man blir dömd för våldtäkt på en vit kvinna. Det visar sig senare (förstås!) att kvinnan ljög och mannen var oskyldig. Kanske kan vara något att dänga i huvudet på rassarna när de vill diskutera våldtäktsstatistik?

https://twitter.com/Klokryparen/stat...70415152373761

Det är jättekul att skämta om kvinnoöverfall också.

Citat:
Ursprungligen postat av Mattias Lahti Davidsson
Det är nu man ska lägga upp ett sånt där inlägg om att man slagits med ett gäng för att rädda en kvinna i nöd. Hon kom undan, tack och lov och Oden vare prisad, men själv fick man stryk. (Eller så kan man bara erkänna att man slog huvudet i taklampan vid dammsugning...) #jagärhär
https://twitter.com/Klokryparen/stat...13065797414913

(Men nej, jag tycker inte att Lahti Davidsson ska stängas av från Twitter och Facebook för det. R2 #metoo.)
Senast redigerad av Nebeltag 2017-11-28 kl. 15:02.
Citera
2017-11-28, 15:48
Medlem
Citat:
Näe, den här får någon annan kommentera. Jag är mållös.

https://twitter.com/MatsLeijon/statu...87165227786243

"Samhället" ser allvarligt på kritiken mot #jagärhär. Är det det mytomspunna "civilsamhället" då eller? Diktatur- och censurminister Boll Buhnke? Statens medieutredare Anette Novak?

Han skriver också:

"Å ändå blir vi i #jagärhär inte avstängda. Hmmm. Undrar varför? Varsågoda. Konspirationsteorier mottages med ett glatt leende 😀 "

Ja, en vacker teori är ju att flera JÄH-medlemmar arbetar på Facebook.

En annan teori är att många som inte gillar JÄH är för yttrandefrihet och därför inte anmäler JÄH. Gillar man inte en teve-kanal kan man titta på en annan, gillar man inte något på internet kan man leta upp något på nätet man gillar istället för att ägna kraft åt det man ogillar.
Senast redigerad av LinusGlad 2017-11-28 kl. 15:52.
Citera
2017-11-28, 16:41
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Nej och snart är de väl en registrerad myndighet?

"Jag-är-här" är en slags deep-state-verksamhet. Den består av ledande människor i journalistvärlden, public service, anställda på migrationsverket och i invandringsnäringen, riksdagspolitiker och de stöds öppet av två ministrar varav ena skickat personligt brev där hon berömt "jag-är-här". Sida vid sida, tillsammans hjälps de åt, staten och media sitter i samma båt. Vi har det svart på vitt här. Att det snart blir en myndighet vore inte allt för långsökt.
Detta!

Dessa personer är de som tjänar sitt levebröd på asylindustrin. Kommer inga "ensamkommande" (vad betyder det ens?) så kan man inte omfördela resurser från skattebetalarna till asylingenjörerna.

Det finns alltså ett direkt egenintresse i denna rörelse som parasiterar på samhällets resurser och riskerar att omkullkasta hela infrastrukturen iom det sociala missnöjet som blir resultatet. Samhällskontraktet rivs isär när skattepengar går till sociala experiment som ger social misär och ökade klyfotr. JÄH är alltså en självvederläggande rörelse som förstör samhället istället för att ge samhället den kärlek och omtanke som är det hållbara och vitala.
Citera
2017-11-28, 16:42
Moderator
Tinuviels avatar
Signatur @signesignum skrev något träffande om #jagärhär:
Citat:
De är Morran - det bildas is där de drar fram. Överallt där det tidigare var roligt, fritt och trevligt har det blivit uppskrämt, grått, tyst och ihåligt.
https://twitter.com/katjanouch/statu...69075466489862

Alltmedan en av medlemmarna i #jagärhär önskar sig ett twitter med bannlysta ord:
Citat:
Exempel på fruktansvärt språk som @Twitter tillåter 😱 detta borde inte ens vara möjligt att skriva ! @TwitterSupport! Ska verkligen vi själva behöva anmäla sånt här ??? Snälla twitter fixa ett antal bannlysta ord så vi kan föra vuxna samtal. @TwitterSupport för en kompis
https://twitter.com/migochallaandra/...87178317447169

En våt dröm om en åsiktshomogen massa som alla uttrycker sig som kvinnliga akademiker i övre medelåldern. Som sagt, liknelsen med Mårran är inte dum.
Citera
2017-11-28, 17:17
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusGlad
Han skriver också:

"Å ändå blir vi i #jagärhär inte avstängda. Hmmm. Undrar varför? Varsågoda. Konspirationsteorier mottages med ett glatt leende 😀 "

Ja, en vacker teori är ju att flera JÄH-medlemmar arbetar på Facebook.

En annan teori är att många som inte gillar JÄH är för yttrandefrihet och därför inte anmäler JÄH. Gillar man inte en teve-kanal kan man titta på en annan, gillar man inte något på internet kan man leta upp något på nätet man gillar istället för att ägna kraft åt det man ogillar.
Precis. För att #jagärhär ska kunna bli avstängd på Facebook krävs något SAKLIGT skäl för avstängningen.

Eftersom gruppen är en parasit som lever på andra så skapar den inget själv. Den kan alltså inte bli avstängd för något KONKRET som den skapat av egen kraft eftersom sådant inte finns.

Återstår att anmäla gruppen för att den bryter mot Facebooks regler. HÄR uppstår dock en fråga där det finns oklarheter: Kan Facebook hantera anmälningar mot grupper? Som framgår nedan så tycks det finnas brister i Facebook som kan utnyttjas av oseriösa grupper som #jagärhär:
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Hmm, menar du att Facebook INTE tar hänsyn till grupptillhörigheten hos anmälarna? I så fall är det ju ett uppenbart systemfel.

Fram tills idag så har det inte funnits någon direkt administrativ anledning till att visa annat än basic användarinfo som t ex namn och tid för registrering i samlingslistorna över rapporter som kommer in eftersom det primära intresset hos admin är inlägget som rapporteras och inte vem som skickar in rapporten.

Den okontrollerbara JÄHvulens kollektiva medvetande som med eller utan Mina Dennerts godkännande sysslar med massrapportering, har dock lyft detta behov.

Jag sitter redan och filar på ett enkel pseudokod som jag kan skicka in till Facebook som gör det både billigt och enkelt för dem att inkludera sådan info i rapporterna utan att för den skull komplicera för den admin som går igenom samlingslistan över rapporter.

Citera
2017-11-29, 00:20
Medlem
odditys avatar
Citat:

Det är mycket som är vidrigt i deras retorik, men dessvärre så verkar det fungera.

De är självutnämnda "goda människor", som "bekämpar hat" och de är följaktligen "humana" människor.
Men i deras värld samlas man unisont under en specifik sorts definition av gott, ont, hat, humanitet. Alla som inte håller med om just deras definitioner är per automatik onda eller som Mattias Ekenberg själv korkat jävla självgott avslöjar med "Medmänsklighet eller motmänsklighet." Det finns bara en sorts humanism och medmänsklighet - deras.

Vidare när man påvisar att det finns andra typer av humanitet, t.o.m. en bättre som hjälper betydligt fler och betydligt mer utsatta, främst kvinnor, spädbarn och faktiskt riktiga barn. En hjälp som vi nu förnekar dem genom att ta från biståndet för att kunna ge lägenheter och skit åt Afghan-männen. Och då är Mattias Ekenberg, än en gång förbannat vidrig och inte speciellt human, som avfärdar detta med "flytta gärna till Afghanistan."

Det här är bara talande för hela den där vidriga jävla gruppen.
Senast redigerad av oddity 2017-11-29 kl. 00:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in