Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Nazister? NMR har ca 200 medlemmar i Sverige. Det är alltså sådana där nassar som är emot demokratin. Lite dumt att göra dom lika med althöger som liksom inte är nassar. Men just för de farliga ena som inte vill ha demokrati har NMR 200 stycken. Det är inte direkt som det är nasse bakom varje buske som Mona Sahlin tror. De är ytterst få och ingen vidare hot mot demokratin. Det stora hotet är ju grupper som #jäh som trycker ner vad folk vill säga sedan kallar de alla som inte tycker som dom nazister. Skulle man ta och förbjuda något idag för skydd för demokrati skulle det just vara att förbjuda #jäh idioterna snarare än de ynka till antal nazister som fortsatt finns.
Har fortfarande den fastbrända bilden i skallen från tv-serien Percy Tårar med nazistfamiljen som bara vill vara i fred och vara nazister för sig själva. Tror det finns många "Nazister i hemmet, normal på stan"-människor i landet och inte medlemmar i rörelser. Och jag har inget problem med dessa, sköter man sig och inte utför våld eller skapar otrygga miljöer så är det lugnt för min del.
Och althögern skiftar rejält mellan de insatta. Vissa tolkar det som nazism utan judehat, andra ser det som KKK utan vita luvor, och sen de som typ vill ha Mussolinis Italien innan andra världskrigen. Efter att ha pratat med flera som kallar sig althögern så får jag bara intrycket att de är rasister.
Fast som du säger, 200 NMR medlemmar i Sverige som vänsterhalvan påstår ligger bakom all antisemitism även får fascism att sprida sig i landet. Stor fara. Istället är det liberala och konservativa som stämplas med samma titlar som NMR-anhängarna. Vilket jag ser är den riktiga faran.
Men värst att #jagärhär även studenter kallar mig för högerextrem, när jag själv identifierar mig som socialliberal(Rawls version). Vad händer då med andra socialliberaler som blivit huggna i ryggen av sina vänsterkamrater? Sånt påverkar hur de kommer rösta i framtida val även vilken sida som tas i debatter. #jagärhär förbättrar inte debattklimatet, de förändrar den till det värre.