2018-01-06, 20:51
Medlem
Koyaks avatar
Senaste drevet som nätaktivisterna i jagärhär deltar i är det som är mot Alexander Bard just nu.
En namninsamling på över 10.000 personer som skrivit under.
Citera
2018-01-06, 21:00
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Trodde du menade att #jäh ville bekämpa "populisterna" som säger "Landet är HOTAT - bara vår Ledare kan rädda oss!" eftersom det är vad de anser som nazisternas ord. Bara att den frasen förekommer inte så mycket längre. För... hur många nazister och althöger har vi i landet? ca 5000-10000?

Nazister? NMR har ca 200 medlemmar i Sverige. Det är alltså sådana där nassar som är emot demokratin. Lite dumt att göra dom lika med althöger som liksom inte är nassar. Men just för de farliga ena som inte vill ha demokrati har NMR 200 stycken. Det är inte direkt som det är nasse bakom varje buske som Mona Sahlin tror. De är ytterst få och ingen vidare hot mot demokratin. Det stora hotet är ju grupper som #jäh som trycker ner vad folk vill säga sedan kallar de alla som inte tycker som dom nazister. Skulle man ta och förbjuda något idag för skydd för demokrati skulle det just vara att förbjuda #jäh idioterna snarare än de ynka till antal nazister som fortsatt finns.
Citera
2018-01-06, 21:15
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Senaste drevet som nätaktivisterna i jagärhär deltar i är det som är mot Alexander Bard just nu.
En namninsamling på över 10.000 personer som skrivit under.

" Alexander Bards kränkande behandling mot kvinnor, svarta och muslimer"

Är inte denna hopbuntning bara en tvångsmässig påminnelse till oss om vilka som är svaga grupper som man önskar att Bard ska ha kränkt för att fiska extra känslomässig affekt

För exemplen man valt som dom grövsta innehåller som av en händelse inga intermezzon
mot svarta & muslimer bara kvinnor utan svans
https://www.expressen.se/noje/10-000...bard-fran-tv4/
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-01-06 kl. 21:18.
Citera
2018-01-06, 21:23
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nazister? NMR har ca 200 medlemmar i Sverige. Det är alltså sådana där nassar som är emot demokratin. Lite dumt att göra dom lika med althöger som liksom inte är nassar. Men just för de farliga ena som inte vill ha demokrati har NMR 200 stycken. Det är inte direkt som det är nasse bakom varje buske som Mona Sahlin tror. De är ytterst få och ingen vidare hot mot demokratin. Det stora hotet är ju grupper som #jäh som trycker ner vad folk vill säga sedan kallar de alla som inte tycker som dom nazister. Skulle man ta och förbjuda något idag för skydd för demokrati skulle det just vara att förbjuda #jäh idioterna snarare än de ynka till antal nazister som fortsatt finns.

Har fortfarande den fastbrända bilden i skallen från tv-serien Percy Tårar med nazistfamiljen som bara vill vara i fred och vara nazister för sig själva. Tror det finns många "Nazister i hemmet, normal på stan"-människor i landet och inte medlemmar i rörelser. Och jag har inget problem med dessa, sköter man sig och inte utför våld eller skapar otrygga miljöer så är det lugnt för min del.

Och althögern skiftar rejält mellan de insatta. Vissa tolkar det som nazism utan judehat, andra ser det som KKK utan vita luvor, och sen de som typ vill ha Mussolinis Italien innan andra världskrigen. Efter att ha pratat med flera som kallar sig althögern så får jag bara intrycket att de är rasister.

Fast som du säger, 200 NMR medlemmar i Sverige som vänsterhalvan påstår ligger bakom all antisemitism även får fascism att sprida sig i landet. Stor fara. Istället är det liberala och konservativa som stämplas med samma titlar som NMR-anhängarna. Vilket jag ser är den riktiga faran.

Men värst att #jagärhär även studenter kallar mig för högerextrem, när jag själv identifierar mig som socialliberal(Rawls version). Vad händer då med andra socialliberaler som blivit huggna i ryggen av sina vänsterkamrater? Sånt påverkar hur de kommer rösta i framtida val även vilken sida som tas i debatter. #jagärhär förbättrar inte debattklimatet, de förändrar den till det värre.
Citera
2018-01-06, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Men värst att #jagärhär även studenter kallar mig för högerextrem, när jag själv identifierar mig som socialliberal(Rawls version). Vad händer då med andra socialliberaler som blivit huggna i ryggen av sina vänsterkamrater? Sånt påverkar hur de kommer rösta i framtida val även vilken sida som tas i debatter. #jagärhär förbättrar inte debattklimatet, de förändrar den till det värre.
Nazikletandet är så absurt att det nästan blir komiskt. Försök att skratta åt eländet istället med hjälp av Jens Ganman och Goran Grejdović. Goran är nästan lika förtjust i att stämpla folk som nazister som #jagärhärs Sten Magnusson, vilket förstås även stackars Jens får erfara. Goran är dock betydligt gemytligare än Sten.

https://www.youtube.com/watch?v=Z_ryBBN4eyE
https://www.youtube.com/watch?v=Y4q7ZOIxPEM

Såg att #jagärhär-Jeanette gillar Goran, så förhoppningsvis når budskapet fram åtminstone till några i sekten.

Men visst får det här beteendet konsekvenser, om man ska vara allvarlig. Antirasisterna är dock för dumma för att begripa det själva.
Citera
2018-01-06, 23:36
Moderator
Tinuviels avatar
Spambeteende i repris?

När #jagärhär började sin aktivitet på Facebook uppmanades de av Mina Dennert att de bara skulle skriva #jagärhär om de inte kom på något smart att skriva. Det fick till följd att många trådar spammades med #jagärhär vilket slog tillbaka på gruppen. Order utgick uppifrån att sluta.

Jag undrar om de börjat med liknande spambeteende på twitter. I tid och otid dyker olika versioner av deras budord (de oranga plakaten som täcker en halv skärm upp).

I tråden kallad Pascalidous självmål ser vi Robert Hedström dyka upp och utan att tillföra något bara postar sitt spam för #jagärhär:
https://twitter.com/pascalidou/statu...76509464862720
https://twitter.com/Herosir/status/949583580224684033
Citera
2018-01-06, 23:38
Medlem
Gör man en snabb kontroll av användarna som hatar Bard mest i kommentarfältet på Aftonblad*ts facebook / Tittare sätter press på TV4 - att sparka Bard

Så ser man snabbt att det sitter aktiva jäh medlemmar och är extremt hatfulla.

Jag såg även en användare som skyllde på jäh-rörelsen, tänkande människor är inte dumma och börjar se mönstren på hur dom fungerar i sitt nätverk!

Även Roger Wiklander ( Admin eller Moderator ) såg jag bland kommentarerna...
Citera
2018-01-07, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntlerdBeard
Gör man en snabb kontroll av användarna som hatar Bard mest i kommentarfältet på Aftonblad*ts facebook / Tittare sätter press på TV4 - att sparka Bard

Jag såg även en användare som skyllde på jäh-rörelsen, tänkande människor är inte dumma och börjar se mönstren på hur dom fungerar i sitt nätverk!

Man blir helt matt när man läser vissa av kommentarerna. Det hade varit en sak om Bard återkommande betett sig illa mot tävlande eller TV-team under produktionerna, men nu tar kritikerna upp flera år gamla tweetar och yttranden från helt andra sammanhang och menar att han borde få sparken på grund av dem. Det handlar inte ens om Bards åsikter eller människosyn - det finns ingenting som tyder på att han anser kvinnor eller svarta vara mindre värda eller att de inte ska ha samma rättigheter som han själv - utan om att han är en smula ful i mun och har ett eldfängt temperament.

Slumpvis utvald kretinkommentar (är inte helt säker på att denna pers(s)on är medlem, men det finns åtminstone en människa med det namnet i #jagärhär):

Citat:
Nej givetvis bestämmer vi inte över tv4. Dock borde de vara angelägna att ta till sig kritiken ifall de vill behålla sina tittarsiffror. Bard liksom t ex Hanif Bali bygger ett "kändisskap" på att skriva upprörande tweets. Nu får han även känna av baksidan av detta. Fälller man så otrevliga kommentarer så kan man inte räkna med att stå oemotsagd. Ej heller kan han räkna med att bli omtyckt. I alla fall inte av mig som kvinna och likaledes mamma som även beundrar Zara för vad hon gör.

Om inläggsförfattaren vore konsekvent - men det är hon ju inte - borde hon anse att även Zara Larsson förverkat sin rätt till offentligheten genom sina hatiska uttalanden om män.

https://www.expressen.se/noje/zara-l...en-manshatare/

Till saken hör också att Alexander Bard aldrig sagt att han hatar kvinnor. Han har uttalat sig nedsättande om vissa individer som han anser vara idioter och som även råkar vara kvinnor.
Citera
2018-01-07, 01:01
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:

Stortsett bara ett jag hittade eftersom det stack ut så grovt. Men man ser en del #jäh-are gilla "hatiska" kommentarer mot Bard eller deltagare i konversationen, även om dessa inte kommer från #jäh-medlemmar.

För övrigt så måste jag säga, jag är stolt. Toppkommentarerna är i Bards försvar och #jäh ser ut att ha viftat vit flagg och kanske tar bort sina kommentarer.
Citera
2018-01-07, 01:39
Medlem
Det här ser ut som ett slags verksamhetsrapport till ledningen. Förmodligen har nya direktiv utfärdats om s.k. lågaffektivt bemötande och nu ska metoden utvärderas.

Citat:
Försök ”Dialog” m. @b_borgen?!? Gick inte få bra samtalston =>
Aggressiva påhopp på #jagärhär & falska påståenden.
Igår var tonen trevlig-idag fanns en dold agenda!
Block & fortsatte m. lögner, kallarJÄH”de värsta”.
Jagar en ickemedlem i #jagärhär!
Konfliktsmart lämna!
https://twitter.com/migodig/status/949736587440648193
Citera
2018-01-07, 02:01
Medlem
Har kopierat in ett direktcitat (hoppas det inte redigeras mer) från en användare på facebook som sätter ord på vad jagärhär nätverket verkligen är:

-
Citat:
"verkar för att gå en mera nyanserad, vuxen och faktabaserad samtalsklimat" 😂 Wow! That one made my morning so much brighter.
#JÄH is nothing but a cultural Marxist movement who are out to censor anyone who has the “wrong” ideas according to them. Sound familiar? 🧐☺️

I bet that quote/statement is taken verbatim from their “about” section on their Facebook page, to convince their members that their communist tactics are warranted and necessary.
I would dare to bet though, that a large portion of its members don’t even understand the political agenda of their own group, and are simply out to virtue signal about things they are very ill informed about.
And I would also bet, that if you’d ask any of them to define fascism, they would all start shouting about nazis and SD, and how fascists are one of the major things they are out to stop with their righteous “mission”🛑... The irony! 🤣
Oh, the glory of badly informed and indoctrinated people!
-

Skärmbild från tråden med ovannämd citat som finns på Aftonbladets Facebook post - Tittare sätter press på tv4 - att sparka Bard.

https://imgur.com/w3WMJSk
Citera
2018-01-07, 02:08
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Har kopierat in ett direktcitat (hoppas det inte redigeras mer) från en användare på facebook som sätter ord på vad jagärhär nätverket verkligen är:

-

-

Skärmbild från tråden med ovannämd citat som finns på Aftonbladets Facebook post - Tittare sätter press på tv4 - att sparka Bard.

https://imgur.com/w3WMJSk
Gillar att svarsnamnen inte blev utsuddade

Men däremot är jag glad över att det finns fler som öppet kritiserar gruppen. Mindre glad över att de kör sina typiska jagärhär-slogans hela tiden som om det betyder något nu när folk blir mer och mer medvetna hur gruppen fungerar. Eftersom gruppen inte kan motbevisa något över huvudtaget när gruppens innehåll finns bakom stängda dörrar. Så istället begär de bevis hela tiden. Och när man väl lägger fram bevis så är det fejkat/rent påhitt.
Senast redigerad av Vem0th 2018-01-07 kl. 02:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in