2018-01-14, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Om nu inte JÄH ligger bakom GS avstägning, varför sammankopplas då JÄH hela tiden med just GS avstägning??
Är man oskyldig så borde man inte bli sammankopplad med en så här uppmärksammad händelse??
Eller????????????

Detta avgör moderatorerna här, tycker du fel så rapportera inläggen.

Som du nyss påpekade så handlar tråden om JÄG och inget annat.

Det är just det Flashback visat de senaste veckorna, JÄH medlemmar som beter sig som svin med JÄH bakom ryggen.
Det finns skit i alla led. De brukar bli utrensade rätt kvickt.

Det kan jag inte hålla med om, JÄH får gärna finnas, men JÄH ska inte komma och tro att de är bättre än alla andra, Det har ju som sagt vissat sig att det finns ett och annat rötägg i deras led, vissa av dessa blev ju avstängda av Herr Dennert i veckan.

Du har fel, läs totius kommentarer. Vill lagstifta bort en viss grupp.
Ja som sagt, en grupp på snart 80 000 och som du vet hur Facebook fungerar så har alla ett eget ansvar på fb. Finns ingen admin i någon grupp någonstans på Facebook där admins ansvarar för vad alla gör.. vad jag förstod så är det inte propaganda jäh ska motverka utan fake news. Det är i linje med vad Facebook själva har börjat med. Världen över, inte i lilla Sverige där några snyftar buhuu över en grupp.

Beter sig som svin? Ja då får väl någon klaga till gruppen isåfall så tar dom det internt.

Varför GS kopplas till jäh? några var inne på GS sida och skrev visst. Det var när ekurirens avslöjanden som kom då blockade alla som skrev nåt och om någon elker flera anmälde gruppen, okej jaha?
Vad vet jag; då kollade fb på sidan och tog bort den för den bröt mot reglerna.
Står fortfarande på fb att man tar ingen hänsyn till hur många som anmäler.
Så, det kunde lika gärna ha vart nån annan som anmälde och då kollade fb på det.
Ingen som vet, eftersom den infon finns hos fb. Men sen har det envist hävdats att det var gruppen däremot.

Detta var över 1 år sen så mycket relevans i det idag finns det inte..
Citera
2018-01-14, 13:22
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Ja som sagt, en grupp på snart 80 000 och som du vet hur Facebook fungerar så har alla ett eget ansvar på fb. Finns ingen admin i någon grupp någonstans på Facebook där admins ansvarar för vad alla gör.. vad jag förstod så är det inte propaganda jäh ska motverka utan fake news. Det är i linje med vad Facebook själva har börjat med. Världen över, inte i lilla Sverige där några snyftar buhuu över en grupp.

Jag är inte Totius, jag är BlackBooks så nu är det mig du svarar inte någon annan, OK??

80000?? Hur får du fram den siffran?? Avrundar du uppåt?? 75179st kl 13.09 14/1-17

Ja det stämmer att man har eget ansvar på facebook, men gruppen JÄH har INTE något ansvar att övervaka användare på Facebook.
Sen att gruppen hakar på Facebooks uppdateringar är bara sorgligt.
Vad jag sett så är det inte några som "snyftar" över något, jag har däremot sett många oegentligheter som granskas, med all rätt.

Citat:
Beter sig som svin? Ja då får väl någon klaga till gruppen isåfall så tar dom det internt.

Tycker Herr Dennert gjorde ett bra jobb i veckan att slänga ut personer som drev grupp som inte följer JÄHs regler.

Citat:
Varför GS kopplas till jäh? några var inne på GS sida och skrev visst. Det var när ekurirens avslöjanden som kom då blockade alla som skrev nåt och om någon elker flera anmälde gruppen, okej jaha?
Vad vet jag; då kollade fb på sidan och tog bort den för den bröt mot reglerna.
Står fortfarande på fb att man tar ingen hänsyn till hur många som anmäler.
Så, det kunde lika gärna ha vart nån annan som anmälde och då kollade fb på det.
Ingen som vet, eftersom den infon finns hos fb. Men sen har det envist hävdats att det var gruppen däremot.

Inget övertygande svar, väldigt otydligt. Men jag förväntade inte något erkännande ändå.

Citat:
Detta var över 1 år sen så mycket relevans i det idag finns det inte..

https://www.ekuriren.se/eskilstuna/g...ter-deras-hot/

Publicerad 8 september 2017 18:30

Är det avrundning uppåt igen???
Citera
2018-01-14, 14:06
Medlem
Nu var det visst Hanif Balis tur att attackeras av #jagärhäraktivister (igen).

Citat:
Det handlar om människor som blivit skjutna. En av dem uppenbarligen av misstag. Mycket kan man skoja om men du vet vilken svans du får med dig. Dags för @nya_moderaterna att reagera. Vad vill du uppnå? #jagärhär
https://twitter.com/FinellLotta/stat...11087059357697
Citat:
Aaahhhmendåååmdååå.... det är nivån hos sd och hanif. tjusigt.
https://twitter.com/catharinajerbo/s...97318614790144
Citat:
Kolla hanifs svans så ser du vilka som svansar för honom.
https://twitter.com/catharinajerbo/s...00491266744321

Sans, balans, saklighet och vänlighet - honnörsord för #jagärhär. Eller hur var det nu? För övrigt skojade inte Bali utan gav en känga åt Schyffert och andra propagandamakare som säger att vi inte ska vara rädda.

Och #jagärhär försöker aaldrig sätta press på arbetsgivare. Det är emot reglerna och kan leda till uteslutning. Lotta Finell borde kanske tänka på det.
Citera
2018-01-14, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Jag är inte Totius, jag är BlackBooks så nu är det mig du svarar inte någon annan, OK??

80000?? Hur får du fram den siffran?? Avrundar du uppåt?? 75179st kl 13.09 14/1-17

Ja det stämmer att man har eget ansvar på facebook, men gruppen JÄH har INTE något ansvar att övervaka användare på Facebook.
Sen att gruppen hakar på Facebooks uppdateringar är bara sorgligt.
Vad jag sett så är det inte några som "snyftar" över något, jag har däremot sett många oegentligheter som granskas, med all rätt.

Tycker Herr Dennert gjorde ett bra jobb i veckan att slänga ut personer som drev grupp som inte följer JÄHs regler.

Inget övertygande svar, väldigt otydligt. Men jag förväntade inte något erkännande ändå.

https://www.ekuriren.se/eskilstuna/g...ter-deras-hot/

Publicerad 8 september 2017 18:30

Är det avrundning uppåt igen???

Svar NEJ, admins i JÄH har inget ansvar alls för vad alla gör i sociala medier. Det är bara skitsnack.
Ska personen som skapade stå upp för Sverige hållas ansvarig för vad alla medlemmar i den gruppen gör privat på alla sidor??? Eller är det endast jäh gruppen som måste göra det?
Du hör hur det låter. Ren skitsnack.
Det jäh kan göra är om man får in från någon att nån inte beter sig som jäh gruppen står för och då ge varning elker utesluta. Det är väl det. För övrigt är det var och ens ansvar i sociala medier.

Ni borde kunna Facebook vid detta laget..

Mmm okej, är inte supernoga med exakt datum dåra. Jäh gruppen visar antal medlemmar om du inte är medlem men en annan om du är medlem. Det borde också vara känt vid detta laget

Att ni sen sitter här och plockar upp varenda mening som alla i jäh skriver och sedan vänder och vrider på det, visst. Om ni tycker det är roligt så gör det.
Du bemöter heller inte det jag skrev, viktigare för dig att påpeka fel, som datum och antal.
Visst, helt rätt. Skulle skrivit exakt datum, tid på sekunden. Som om jag bryr mig så då. Not, har liksom ingen relevans i diskussionen liksom.

Det var ingen som skrev emot när totius började yra om att lagstifta bort en viss grupp.
Då frågar jag dig, demokratiskt?
Citera
2018-01-14, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Nu var det visst Hanif Balis tur att attackeras av #jagärhäraktivister (igen).

https://twitter.com/FinellLotta/stat...11087059357697
https://twitter.com/catharinajerbo/s...97318614790144
https://twitter.com/catharinajerbo/s...00491266744321

Sans, balans, saklighet och vänlighet - honnörsord för #jagärhär. Eller hur var det nu? För övrigt skojade inte Bali utan gav en känga åt Schyffert och andra propagandamakare som säger att vi inte ska vara rädda.

Och #jagärhär försöker aaldrig sätta press på arbetsgivare. Det är emot reglerna och kan leda till uteslutning. Lotta Finell borde kanske tänka på det.

Nebeltag, i dessa citat som du tagit fram här så undrar jag, vad är det som är problemet???
Skriver nån hot, hat? Några som tycker något, det är vad jag ser här.
Citera
2018-01-14, 14:55
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du har fortfarande inte fattat. Burman kan inte bekräfta alls att det var massanmälningar som stängde ner GS. Antaganden är inte bevis.
De skärmdumpar som ekuriren la fram i sin granskning? Fejk eller?
Grejen var att GS tålde inte att bli granskade. Då gräts det ut i media minsann och så fort någon kommenterade på GS fb sida om det så blockades man bort.
”Som saknar motstycke”?
Du måste skoja. Några så kallade medborgarjournalister som anser sig vara journalister men anonyma och som hårt klippte och klistrade i ljudfilerna blev granskade?
Som om det skulle vara det värsta i historien?

GS är snart glömda, jäh som tråden handlar om fortsätter sitt arbete och gör det bra.
Varför tjatar du om GS? Irrelevant för denna tråd numera.

Har själv diskuterat med högerfolk på fb det senaste. Till och med dom tycker att diskussion på en vettig nivå är bättre än att några anonyma sitter och ringer anonymt och försöker framställa makthavare i så dålig sits som möjligt.

Att jäh vill få till bättre samtalsklimat har redan visats sig på många sidor. Att gruppens alla medlemmar sedan har sitt eget ansvar när det skrivs i sociala medier är något ni inte vill kännas vid.

Ni vill lagstifta bort en specifik fb grupp. Ni vill tysta ner oliktänkande och det tycker ni är demokratiskt??
Sotnosens, du har skrivit 24 inlägg i denna tråd och jag har svarat dig direkt vid 18 tillfällen och vänt mig till dig med frågor och kommentarer vid flera tillfällen utöver det. Du står och stampar på samma punkt och upprepar samma osakligheter, förvanskningar och lögner hela tiden. Trots ALL FAKTA som visas i tråden maler du på som om du är helt blind för verkligheten och faktiska förhållanden.

Du skrev ditt allra första inlägg på Flashback den 16/11 och jag svarade här, läs mitt svar igen till att börja med. VAD är det som du INTE förstår i det svaret? Det handlar om att skydda demokratin mot anti-demokrater som #jagärhär.

Det grundläggande problemet är att #jagärhär inte bryr sig om verkligheten utan skapar en egen godtycklig ”sanning”. Denna egna ”sanning” utgör sedan grunden för gruppens resonemang och agerande. Det handlar i allt väsentligt om argumentationsfelet ”halmgubbe”.

Oavsett vilka bevis som läggs fram så förnekar gruppen och dess anhängare faktiska förhållanden. Det handlar bland annat om försvarsmekanismen ”förnekande” eller den kognitiva biasen ”önsketänkande”.

Gruppen undviker konsekvent alla sakfrågor och angriper istället personliga egenskaper hos meningsmotståndaren eller försöker få diskussionen att spåra ur genom att svara med motfrågor, osakliga påståenden eller med sådant som inte har motsvarighet i frågan. Det handlar bland annat om ”ad hominem-argument” eller ”avledning” (”derailing”, ”red herring”).

Gruppen brister konsekvent i saklighet och i källkritik genom att godtyckligt ge sig själv tolkningsföreträde och godtyckligt avfärda källor som inte passar den egna uppfattningen. Det handlar bland annat om ”cherry picking ” och ”konfirmeringsbias” men sträcker sig till rena lögner i vissa fall.

Det är ett allvarligt demokratiproblem att #jagärhär är en del av etablissemanget och de regimtrogna medierna som äger problemformuleringsprivilegiet. Oppositionen tystas av #jagärhär och dess anhängare – ett klassiskt maktövergrepp mot medborgarna. #Jagärhär använder klassiska härskartekniker och Gaslighting för att försvara sin position och angripa sina meningsmotståndare.

Grundläggande lagar och de pressetiska reglerna fungerar inte på avsett vis i Sverige:
Förvaltningen bryter mot grundlagens krav på saklighet och opartiskhet. Vidare brister förvaltningen i respekten för grundläggande fri- och rättigheter. Många verksamhetsspecifika lagar och bestämmelser åsidosätts regelmässigt.

Public service bryter mot lagkraven på saklighet och opartiskhet.

Regimtrogna medier bryter mot de pressetiska reglerna på flertalet punkter när det gäller allsidig nyhetsförmedling, källkritik, saklighet och åtskillnad mellan fakta och åsikter och så vidare.
Det behövs en bättre och tydligare lagstiftning för att skydda medborgarna mot maktmissbruk av det slag som gruppen #jagärhär så tydligt har visat. (Vidare behövs givetvis också en fungerande tillsyn över myndigheter, public service och medier anslutna till det pressetiska systemet. Det behövs också en riktig förvaltningsdomstol i Sverige där makthavare som missköter sig kan ställas till svars.)

Eskilstuna-Kurirens exempellösa drev mot Granskning Sverige är intressant eftersom det så tydligt visar den oerhörda makt som medierna och #jagärhär har att tysta opposition. Såhär får det INTE gå till i en demokrati.

Citat:
Det är synnerligen ohederligt av dig att upprepa att jag vill ”lagstifta bort en viss grupp” för att ”tysta ner oliktänkande” när jag tydligt, och upprepat, redogjort för det samlade resonemanget i denna komplexa fråga. Antingen ljuger du medvetet eller så är du väldigt korkad, Sotnosens.

VARFÖR fortsätter du såhär TROTS att du får väl underbyggda svar gång på gång från olika deltagare i tråden? VARFÖR upprepar du bara osakligheter och grundlösa påståenden hela tiden? VARFÖR visar du INTE verifierbar fakta som är adekvat i sammanhanget?
Citera
2018-01-14, 15:24
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Svar NEJ, admins i JÄH har inget ansvar alls för vad alla gör i sociala medier. Det är bara skitsnack.

Det påstod jag aldrig. jag skrev JÄH har inte ansvar att övervaka andra Facebook användare.

Citat:
Ska personen som skapade stå upp för Sverige hållas ansvarig för vad alla medlemmar i den gruppen gör privat på alla sidor??? Eller är det endast jäh gruppen som måste göra det?
Du hör hur det låter. Ren skitsnack.

Vad har Sveriges största trollgrupp med saken att göra?? En idiotgrupp som drivs av en islamvurmande galning!
Det är Endast JÄH som tas upp i detta ämne.

Citat:
Det jäh kan göra är om man får in från någon att nån inte beter sig som jäh gruppen står för och då ge varning elker utesluta. Det är väl det. För övrigt är det var och ens ansvar i sociala medier.

Det är bra om JÄH följer sina egna regler. Vissa har lite svårt med det har man sett.

Citat:
Ni borde kunna Facebook vid detta laget..

Men kan JÄH Facebook???

Citat:
Mmm okej, är inte supernoga med exakt datum dåra. Jäh gruppen visar antal medlemmar om du inte är medlem men en annan om du är medlem. Det borde också vara känt vid detta laget

Skitsnack, Men en skärmdump skadar aldrig. eller hur??
Men datum och siffror är viktiga om man vill bli tagen på allvar.

Citat:
Att ni sen sitter här och plockar upp varenda mening som alla i jäh skriver och sedan vänder och vrider på det, visst. Om ni tycker det är roligt så gör det.
Du bemöter heller inte det jag skrev, viktigare för dig att påpeka fel, som datum och antal.
Visst, helt rätt. Skulle skrivit exakt datum, tid på sekunden. Som om jag bryr mig så då. Not, har liksom ingen relevans i diskussionen liksom.

Nä det är inte roligt att granska en hatorganisation. Det tar på en att se människor skita på grupper för att de har fel färg mm.
Vad ska jag bemötta för att stilla din törst på kunskap??

Citat:
Det var ingen som skrev emot när totius började yra om att lagstifta bort en viss grupp.
Då frågar jag dig, demokratiskt?

Som sagt jag heter Inte Totius, vad andra skriver får stå till dem, och du får ta det med dem.
Citera
2018-01-14, 16:14
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Nebeltag, i dessa citat som du tagit fram här så undrar jag, vad är det som är problemet???
Jag vill ge min syn på vad ”som är problemet” som Sotnosens frågar efter. Problemet är att Hanif Bali på alla sätt under lång tid har försökt få folk att förstå de olösliga problem som finns i Sverige. Men människor som #jagärhär-medlemmarna och deras gelikar bara tramsar bort all fakta hela tiden. De uttrycker sig på ett sätt som är närmast debilt och dessutom arrogant och hånfullt.
Citera
2018-01-14, 16:41
Medlem
Citat:
Catharina Jerbo uttrycker sig knappast sakligt, vänligt eller balanserat ("Aaahhhmendåååmdååå.... det är nivån hos sd och hanif. tjusigt"), vilket #jagärhär påstår sig göra. Dessutom använder hon sig av knepet/argumentationsfelet guilt by association när hon talar om Hanifs "svans". ("Kolla hanifs svans så ser du vilka som svansar för honom.")

Lotta Finell pingar in Balis arbetsgivare Moderaterna och kräver att de ska "reagera". ("Dags för @nya_moderaterna att reagera. Vad vill du uppnå? #jagärhär"). Du kan inte se något tveksamt i det? Ser du något problematiskt i Lams, Oxells och Robsahms drev mot Bard förresten?

Du har säkert själv uttryckt dig olämpligt vid ett antal tillfällen. (Bali gör det dock inte här.) Vad skulle du säga om jag visade upp sådana citat för din chef och krävde att han eller hon skulle "reagera"?

Även Finell använder sig av det ohederliga svansargumentet: "men du vet vilken svans du får med dig".

Edit: Och så förstås även det som Totius säger i inlägget här ovanför. #jagärhär agerar medvetet debattförstörande.

Citaten igen för den som inte orkar bläddra:

(FB) Grupp mot näthat - #jagärhär (Facebook, Twitter etc)
Senast redigerad av Nebeltag 2018-01-14 kl. 16:56.
Citera
2018-01-14, 17:29
Moderator
Tinuviels avatar
Den förmätna och nedlåtande ton som en del av #jagärhär uppvisade på Facebook har förstärkts på twitter. Jeanette avslutar en konversation på följande sätt:
Citat:
Plötsligt händer det 😉
Ett erkännande från en som spridit falska påståenden om #jagärhär !

Det är en lång tråd men med ihärdighet ,en del rundgång och god ton kom vi framåt! Tillsammans !
Tack för dialogen Jesper och för att du själv hållit en god ton.Jeanette 🇸🇪 #яздесь lade till
https://twitter.com/migmodig/status/952570101483626496

Notera hur Jeanette vill framhäva sig själv och sin förmåga till kommunikation alltmedan hon verkar vilja få "Jesper" att framstå som ett litet barn, ett barn har varit "duktig" och hållit god ton.

För att RIKTIGT understryka hur duktig hon har varit taggar hon upp konversationen så att den hamnar under hashtag jagärhär och får en liten applåd från Leena Johansson. Jeanette taggar då in andra som varit del i debatten mot Jesper vilket omedvetet illustrerar hur #jagärhär ger sig på enskilda debattörer i grupp.
Citat:
Ja bra eller hur ? vi var många i denna tråd och alla bidrog på sitt sätt @Winkiebrown @LeenaJohansson @LenaHansson130 @havkom @AlNecal @FemmeFataleSwe med flera (har säkert glömt så vill nån mer ha cred får ni anmäla er här 🤷🏽‍♀️)

Nå, frågan som debatterades var #jagärhär:s officiella roll i drevet mot Alexander Bard. Jag kan upprepa vad jag skrev, allt medan #jagärhär inte officiellt stod bakom initierades drevet av medlemmar av #jagärhär (Oxell/Lam) och fick spridning genom gruppen (av bland annat Jeanette själv). När drevet var som hetast gick dessutom #jaghärhär officiellt ut och spädde på genom att avkräva Alexander Bard en "bättre ton" i det officiella samtalet.

Så det är rätt pinsamt att "skriv-på-namnlistan-mot-Bard"-Jeanette arrogant söker mästra någon som vill klargöra hur aktiva #jagärhär varit i ett drev som Jeanette nu som den idiot hon verkar vara då internet inte glömmer nu söker förneka.
Senast redigerad av Tinuviel 2018-01-14 kl. 17:43.
Citera
2018-01-14, 17:43
Medlem
Totiuss avatar
Utöver det som sägs i flera inlägg ovan kan tilläggas att #jagärhärs ”manifest” (som framgår av de orange plakaten) och retorik utgörs av flosker:
En floskel är ett tomt, slitet ord eller uttryck, en banalitet. Granna och vackra, men tomma och innehållslösa ord, fraser, eller uttryck, som på något sätt står i kontrast till verkligheten eller uttrycker självklarheter, men som inte desto mindre upprepas ofta. T.ex. bollen är rund, livet går vidare.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Floskel

Det är alltså självklarheter som ingen egentligen säger emot. Det finns ett bra sätt att testa om ett uttryck är en floskel:
  1. Ta ett budskap, t.ex. ”vi är emot hat och hot”.
  2. Sätt in ordet INTE i meningen, t.ex. ”vi är INTE emot hat och hot”.
  3. Fråga dig om meningsmotståndarna driver denna ståndpunkt.
Givetvis är ingen normalt tänkande människa FÖR hat och hot. Man kan tydligt se att #jagärhär medvetet verkar för att förstöra debatter med osakligt tramsande och spammande med floskler.
Citera
2018-01-14, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Sotnosens, du har skrivit 24 inlägg i denna tråd och jag har svarat dig direkt vid 18 tillfällen och vänt mig till dig med frågor och kommentarer vid flera tillfällen utöver det. Du står och stampar på samma punkt och upprepar samma osakligheter, förvanskningar och lögner hela tiden. Trots ALL FAKTA som visas i tråden maler du på som om du är helt blind för verkligheten och faktiska förhållanden.

Du skrev ditt allra första inlägg på Flashback den 16/11 och jag svarade här, läs mitt svar igen till att börja med. VAD är det som du INTE förstår i det svaret? Det handlar om att skydda demokratin mot anti-demokrater som #jagärhär.

Det grundläggande problemet är att #jagärhär inte bryr sig om verkligheten utan skapar en egen godtycklig ”sanning”. Denna egna ”sanning” utgör sedan grunden för gruppens resonemang och agerande. Det handlar i allt väsentligt om argumentationsfelet ”halmgubbe”.

Oavsett vilka bevis som läggs fram så förnekar gruppen och dess anhängare faktiska förhållanden. Det handlar bland annat om försvarsmekanismen ”förnekande” eller den kognitiva biasen ”önsketänkande”.

Gruppen undviker konsekvent alla sakfrågor och angriper istället personliga egenskaper hos meningsmotståndaren eller försöker få diskussionen att spåra ur genom att svara med motfrågor, osakliga påståenden eller med sådant som inte har motsvarighet i frågan. Det handlar bland annat om ”ad hominem-argument” eller ”avledning” (”derailing”, ”red herring”).

Gruppen brister konsekvent i saklighet och i källkritik genom att godtyckligt ge sig själv tolkningsföreträde och godtyckligt avfärda källor som inte passar den egna uppfattningen. Det handlar bland annat om ”cherry picking ” och ”konfirmeringsbias” men sträcker sig till rena lögner i vissa fall.

Det är ett allvarligt demokratiproblem att #jagärhär är en del av etablissemanget och de regimtrogna medierna som äger problemformuleringsprivilegiet. Oppositionen tystas av #jagärhär och dess anhängare – ett klassiskt maktövergrepp mot medborgarna. #Jagärhär använder klassiska härskartekniker och Gaslighting för att försvara sin position och angripa sina meningsmotståndare.

Grundläggande lagar och de pressetiska reglerna fungerar inte på avsett vis i Sverige:
Förvaltningen bryter mot grundlagens krav på saklighet och opartiskhet. Vidare brister förvaltningen i respekten för grundläggande fri- och rättigheter. Många verksamhetsspecifika lagar och bestämmelser åsidosätts regelmässigt.

Public service bryter mot lagkraven på saklighet och opartiskhet.

Regimtrogna medier bryter mot de pressetiska reglerna på flertalet punkter när det gäller allsidig nyhetsförmedling, källkritik, saklighet och åtskillnad mellan fakta och åsikter och så vidare.
Det behövs en bättre och tydligare lagstiftning för att skydda medborgarna mot maktmissbruk av det slag som gruppen #jagärhär så tydligt har visat. (Vidare behövs givetvis också en fungerande tillsyn över myndigheter, public service och medier anslutna till det pressetiska systemet. Det behövs också en riktig förvaltningsdomstol i Sverige där makthavare som missköter sig kan ställas till svars.)

Eskilstuna-Kurirens exempellösa drev mot Granskning Sverige är intressant eftersom det så tydligt visar den oerhörda makt som medierna och #jagärhär har att tysta opposition. Såhär får det INTE gå till i en demokrati.

Det är synnerligen ohederligt av dig att upprepa att jag vill ”lagstifta bort en viss grupp” för att ”tysta ner oliktänkande” när jag tydligt, och upprepat, redogjort för det samlade resonemanget i denna komplexa fråga. Antingen ljuger du medvetet eller så är du väldigt korkad, Sotnosens.

VARFÖR fortsätter du såhär TROTS att du får väl underbyggda svar gång på gång från olika deltagare i tråden? VARFÖR upprepar du bara osakligheter och grundlösa påståenden hela tiden? VARFÖR visar du INTE verifierbar fakta som är adekvat i sammanhanget?

Du fortsätter med att diagnostisera de som skriver här. Vaddå ohederligt i en kommentar skrev du ju att lagstiftning mot en sådan grupp som jäh kan behövas..
Att enstaka individer skriver på sociala medier är upp till den som skriver och den personen har också ett ansvar..

Att jag tog upp Stå upp för Sverige var ett exempel på en grupp där ni anser att admins i den gruppen har inget ansvar för vad deras medlemmar gör på sociala medier med jäh har det.
Lite typiskt högersvansen att prata bort ett sådant exempel för det visar att ni är endast ute för att tysta ner EN grupp men alla andra grupper med admins behöver inte ta nått ansvar.

Det är vad ni säger.. helt sjukt. Ja Totius, det är publicerat här några medlemmar som skriver och du nebeltag, det är du alltså som tolkar vad dessa skriver och du ”tycker” att det knappast är sakligt osv.
Du lägger ut EN mening taget ur sitt sammanhang. Det är väl ohederligt.
Du skrivet att man använder ohederligt svansargument. Fortfarande vad du anser.
Men de meningar som du har tagit som exempel finner jag knappast som att de bryter mot några regler alls. Om de nu är med i gruppen.
Ni är nästan nere på enstaka ordnivå som ni sedan ”tycker” och ”anser”.

Skulle gärna vilja ha en förklaring varför just admins i jäh skulle ta ansvar för vad alla gör privat men som i exemplet med stå upp för Sveriges admin inte behöver göra det?
Eller någon annan grupp för den delen.

Totius, du behöver inte diagnostisera och leka doktor. Du har gjort det redan och det är fortfarande inte relevant för diskussionen och det har en Moderator här redan informerat om..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in