Citat:
Vissa av oss tycker att yttrandefriheten står lite över de konventioner som segrarmakterna i wwII satte upp efter att humanistiska förebilder som Josef Stalin och Mao Zedong bestämt sig för vilka värden de ville promota med sitt nystartade FN.
Fast min kritik mot #jagärhär har här i tråden fokuserat på hur man systematiskt uppmuntrar till att tysta oliktänkande och sabotera diskussioner. Endast undantagsvis har jag exemplifierat något med något en enskild medlem har gjort. Då har det dessutom snarare berört allmänna reflektioner som att det här är den äldre generationens bittra svar på det nya samhälle som skapats genom internet, och inte med specifik kritik mot #jagärhär.
Inte heller har jag påstått att någon är idiot för att den kritiserat Åhléns reklamkampanj. Den typen av näthatande ordval står du ensam för.
Fast min kritik mot #jagärhär har här i tråden fokuserat på hur man systematiskt uppmuntrar till att tysta oliktänkande och sabotera diskussioner. Endast undantagsvis har jag exemplifierat något med något en enskild medlem har gjort. Då har det dessutom snarare berört allmänna reflektioner som att det här är den äldre generationens bittra svar på det nya samhälle som skapats genom internet, och inte med specifik kritik mot #jagärhär.
Inte heller har jag påstått att någon är idiot för att den kritiserat Åhléns reklamkampanj. Den typen av näthatande ordval står du ensam för.
Det där första tycker jag bara låter lite väl cyniskt och elitistiskt. Sedan så tycker jag absolut inte att yttrandefrihet innebär att du får säga vad tusan du vill, även om det är rasism/sexism eller nåt annat nedlåtande.
Och jag hävdar fortfarande att vi inte i huvudsak tystar oliktänkande. Att artiklar tas bort för att vi uppmärksammar något som inte stämmer eller är rakt av en lögn, det är ju bara en bra sak. Och sedan fattar jag inte vad faran ligger i att bara få bort hatiska kommentarer. Hat har inget i en diskussion att göra. Då är det bättre att gå och ta sig en kopp te och lugna ned sig istället.
Du har rätt. Idiot var fel av mig att använda. Se där? Till och med jag gör fel
Enstaka misstag kommer alltid göras.