Jag måste säga att jag nog aldrig känt ett djupare förakt för #jagärhär än jag gjorde idag.
Centerpartiet har under 12 år låtit en islamist få olika uppdrag i partitet. När hon (enligt sharia) pläderar för att söner ska ärva 2/3 och döttrarna 1/3 efter föräldrarna ursäktas hon av dåvarande ordförande Maud Olofsson. Centerpartiet sätter henne som nämndeman i Migrationsdomstolen där hon enligt uppgift dömt emot kristna migranter och så får hon också uppdrag som nämdeman i Solna - alla vet hur det gick. Gud vet hur hon agerat i Socialnämnden.
När så MSM
tillslut skriver om detta. Tillslut uppmärksammar att de åsikter AlDebe tidigare fört fram ÄVEN får genomslag i hennes roll som nämndeman - vad händer, människor reagerar.
GENAST stormar #jagärhär ut för att tysta diskussionen. Leena Johansson skriver:
Citat:
Varning på Twitter ! Nu går ännu ett drev mot demokratin. @centerpartiet står på tur för att någon vill ge sken av att Sverige islamifieras. Polariseringsdrev är numera vardag i svensk social media. Vem drevar och varför? Är du uppmärksam? #svpol #säkpol #val2018
Ett
drev mot demokratin för att människor kritiserar det som skett, kritiserar nämndemannen, kritiserar centerpartiet, kritiserar nämndemannasystemet.
NEJ, det får man inte göra. Leena Johansson och hennes anhang menar att centerpartiet agerat och därmed är frågan avslutad. Diskussionen reducerar #jagärhär till ett "drev". När enskilda vill diskutera sakfrågan bjäbbar #jagärhär som lågintelligenta papegojor "vad tycker du om drevet" , "vad tycker du om drevet". Någon invänder att de exempel #jagärhär lyfter fram är exempel på när människor framfört befogad kritik (ex mot SvD:s val att anlita Bilan Osman och sedan ljuga om att de raderade tweet som var rasistiska och hatiska) och jämför det när DN hängde ut paret paret Adolphson.
Men nej. Etablerad media kan INTE enligt #jagärhär ägna sig åt drev. Nej, de är "opinionsbildare utifrån sitt eget perspektiv" (Leena Johansson igen):
Citat:
Att etablerade medier skriver artiklar och även är opinionsbildare utifrån sitt perspektiv kan jag inte se som drev. Men dreven på sociala medier är av en helt annan karaktär och kan i vissa fall leda till rena rama hot, t o m mordhot, vilket ju tydligt framkommit på sistone.
Läs den här tråden då den illustrerar hur #jagärhär agerar i VARJE fråga. De ställer sig på maktens sida och gör allt för att kväva diskussioner som går deras vänsterliberala agenda emot - och de gör det med en ofattbar arrogans :
https://twitter.com/LeenaJohansson/s...32832782610432
Ett riktig lågvattenmärke.