Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
När det gäller deras syfte att bedriva politisk propagande och tysta meningsmotståndare är faktiskt JÄH överlägsna. IRM gör samma sak men når bara ut till redan frälsta som besöker deras sidor (Ja och så får de vara med i Public Service). JÄH förföljer människor mer aktivt så deras förtryck är effektivare.
IRM är en nyhetsmedia/lättsam aktivistgrupp. IRM ger inte ordrar till sina följare att utföra trådkapningar eller att gräva fram identiteter från utstickande åsikter. De vill bara att deras inlägg ska delas vidare så folk väljer att inte rösta på SD. Enligt mig är IRM inte någon antirasistgrupp, bara en antiSDgrupp. Och inte särskilt intressant för denna tråd då de sysslar inte med censur.
Sen så kanske flera har upptäckt att IRM inte längre representerar minoriteter i SVTs debatter, nu är det #JÄH och #vistårinteut som tagit deras plats i rampljuset. Där kan jag förstå deras ilska mot hashtaggrupperna som skickar ut batikhäxor istället för journalister som ska debattera.
Men att medborgargarden som Näthatsgranskaren blommat upp är även ett problem för yttrandefriheten vilket har nu fått en separat tråd under C&Y vilket jag hoppas börjar ta fart.