Citat:
Ursprungligen postat av
Sotnosens
Det mest korkade är att du blandar in ett exempel på en polismästare som begår övergrepp på flickor och jäh.
Din liknelse är fruktansvärt korkad. Du gör den liknelsen men jag får inte säga emot sen? Det måste väl vara ännu korkat?
Randomasshunter tar upp oilika twitterinlägg att men ska rösta medmänskligt som olika jäh medlemmar har skrivit. Ja???
Vaddå, jäh står upp mot rasism, nazism mm. Inget konstigt alls.
Ser inte ett enda inlägg där någon av dom skriver specifikt mot SD.
Om sen nån gör det, ja då är det väl upp till den personen isåfall.
Alltså va fan, folk ska väl kunna tycka tänka själva?
Eller anser ni att jäh ska tycka tänka åt alla som är med i gruppen?
Isåfall är ni dummare än jag trodde.
Alla har egna åsikter och får såklart uttrycka det också.
Det är ju för fan ingen jävla diktaturgrupp.
Så frågan är varför ni ska fara så jävla rädda?
Ut å ta diskussionerna då, på twitter, Facebook.
Jag kommer vara där. Och nej, jag kommer inte hota någon vara för att nån pratar sig var t om SD eller nått annat högerparti. Räcker med sansat samtal.
Ganska spännande att du inte kan svara på
Kallfusions jämförelse utan du börjar hacka på något oväsentligt för att kunna ducka för huvudfrågan.
Sedan är det väl lite typiskt #jäh och folk som stöttar #jäh (som du själv) som slänger sig med väldigt många nedvärderande invektiv om andra.
Du bevisar ganska klart folks tankar om #jäh själv då du inte ens kan försvara gruppen utan att hålla på och svära och nedvärdera andra människor.
Citat:
Randomasshunter tar upp oilika twitterinlägg att men ska rösta medmänskligt som olika jäh medlemmar har skrivit. Ja???
Sedan ger jag själv blanka fan i vad folk har för åsikter och dem kan tycka vad dem vill för allt jag bryr mig.
Det jag däremot tycker är
EXTREMT anmärkningsvärt är att en "opolitisk" grupp som de påstår sig vara har extremt snarlika åsikter inom hela admin- och moderatorgruppen.
Dvs, som du nämner, att dem tycker man ska rösta #mermänskligt (dvs så som tanterna i #vistårinteut vill att du ska rösta, med amnestier och öppnare gränser, med mera).
Även gemensam nämnare är avskyn för SD inom gruppen.
Först måste jag själv påstå att folk som sympatiserar med #vistårinteut-damerna är en ganska liten andel av befolkningen, sedan folk som ogillar SD kanske är 20-50% eller något?
Även om vi bara kör med sannolikhet så är det försvinnande liten chans att moderatorerna alla skulle råka ha samma åsikt bara av en händelse.
(chansen att alla bara skulle "råka" vara emot SD om man säger 1 / 2^16 chans (2^16 är 65536 för dig som inte orkar räkna, dvs sannolikheten för detta hade varit 1 på 65 536) (12 mods+4 admin), och detta är bara sannolikheten om SD-åsikten
utan att räkna med dem andra åsikterna dem också "
råkade" ha gemensamt.
Dvs rent matematiskt att det skulle vara en "opolitisk" grupp är bullshit, utan att blanda in åsikter hit och dit.
Citat:
Så frågan är varför ni ska fara så jävla rädda?
Ut å ta diskussionerna då, på twitter, Facebook.
Jag kommer vara där. Och nej, jag kommer inte hota någon vara för att nån pratar sig var t om SD eller nått annat högerparti. Räcker med sansat samtal.
Verkar mest som att det är du som är den "rädda" eftersom du hela tiden duckar för frågan som folk ber dig svara på.
Utan liknelser eller något annat du kan tycka är hatiskt/nedvärderande etc nudå:
Hade du tyckt att det var okej om en polis var ute och "roade" sig med lite inbrott och mord på helgen så länge som man skötte sig på arbetstid?
Eller tror du det hade påverkat folkets tillit till polisen om dem beter sig på detta vis när dem inte är i tjänst?