• 1
  • 2
2016-11-21, 02:20
Avstängd
Hexen666s avatar
De manshatande feministerna slår till igen och visar hur mycket dom föraktar det manliga könet. Ett gäng amatörer har gjort en skämtsam "reklamfilm" för mansreducerande hörlurar i ett försök att håna, förminska, provocera och kastrera vita män i största allmänhet. Klippet har fått relativt stor spridning på Facebook och har nu 41 000 visningar. Det här är nog det värsta jag sett sedan SCUM manifestet. Det här är vad feminism och feministisk maktanalys skapar. Se och förfäras:

https://www.youtube.com/watch?v=G80kkE2hysU
Citera
2016-11-21, 02:28
Medlem
waikikiis avatar
Vem ställer ens upp på spela i den här filmen?
Citera
2016-11-21, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Vem ställer ens upp på spela i den här filmen?

Feminiserade "män". Du såg ju "männen" i videon, har ju inte ett uns testosteron i kroppen.
Citera
2016-11-21, 02:32
Medlem
lockouts avatar
Men detta är ju inte manhat utan ett humoristiskt sätt att visa hur snevriden den feministiska debatten blivit
Citera
2016-11-21, 02:33
Medlem
Finns väl ingen som kan ta det här gymnasiala försöket till humor på allvar? Lät på TS som att detta var något som revolutionerat feministernas plattform och hotar männens existensberättigande.. Tyckte mest det var cringe.
Citera
2016-11-21, 02:47
Avstängd
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lockout
Men detta är ju inte manhat utan ett humoristiskt sätt att visa hur snevriden den feministiska debatten blivit

Är det? Klippet speglar ju vad många feminister tycker, så det skulle lika gärna kunna vara "seriöst" menat och gjort av feminister. Så pass sjuk har debatten blivit så man kan inte ens skilja på satir och verklighet. Kolla alla kommentarer på facebook, hundratals tjejer som ger tummen upp och hejjar på. Unionens senaste mansplainingkampanj följde samma tema. Det som stör mig är inte att några amatörer gör en skämtfilm utan att samma tankegods är uppe på högsta nivå i Sverige och verkar normaliseras.
Citera
2016-11-21, 02:52
Medlem
svallerbyttans avatar
Syftet med den här videon kan ju knappast vara att driva en radikalfeministisk kamp. Hörlurarna blir ju en liknelse för hur feminister kan stänga in sig i en echo chamber. Ser på det humoristisk att de driver med olika samtidsfenomen.
Senast redigerad av svallerbyttan 2016-11-21 kl. 02:59.
Citera
2016-11-21, 02:56
Medlem
Passepartouts avatar
"Kränkt vit", "Trumpröd" och "Offerkofteblå", jag väljer den sistnämnda. Kul när barnet i baksätet frågar "vem är du?" och häxan bara skrattar. Snygg satir.
Citera
2016-11-21, 03:41
Medlem
ihelps avatar
Vita män, visar att de är kränkta som vanligt. Jävla idioter som inte ens kan ta skämt längre.

Tyckte videon var rolig. Och nej den är ej seriös.
Citera
2016-11-21, 03:48
Medlem
BigFatCones avatar
Klippet har 83 visningar, inga jävla 41 000.

Var det nån förutom jag som tog sig tiden att läsa det "finstilta" förresten? Det innehåller många goda råd som både män och kvinnor kan ta till sig. Typ "tänk efter innan ni öppnar käften" samt "sluta ta sån jävla plats". Passar lika bra på dudebros som gapiga feminister.

Men för mig så är det Poes lag i full effekt. Jag blir inte klok på om det är satir eller om det är på allvar.
Citera
2016-11-21, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Klippet har 83 visningar, inga jävla 41 000.

Var det nån förutom jag som tog sig tiden att läsa det "finstilta" förresten? Det innehåller många goda råd som både män och kvinnor kan ta till sig. Typ "tänk efter innan ni öppnar käften" samt "sluta ta sån jävla plats". Passar lika bra på dudebros som gapiga feminister.

Men för mig så är det Poes lag i full effekt. Jag blir inte klok på om det är satir eller om det är på allvar.

Han sade på FACEBOOK. Mig veterligen kan man bara ladda upp videor där och inte direkt få en imbed.
Citera
2016-11-21, 04:41
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
De manshatande feministerna slår till igen och visar hur mycket dom föraktar det manliga könet. Ett gäng amatörer har gjort en skämtsam "reklamfilm" för mansreducerande hörlurar i ett försök att håna, förminska, provocera och kastrera vita män i största allmänhet. Klippet har fått relativt stor spridning på Facebook och har nu 41 000 visningar. Det här är nog det värsta jag sett sedan SCUM manifestet. Det här är vad feminism och feministisk maktanalys skapar. Se och förfäras:

https://www.youtube.com/watch?v=G80kkE2hysU
Ha, lite småkul.

Och du går igång 110% och drar på med hela ditt antifeministvokabulär.
Det är ju inget annat än vad många män redan gör nu utan hörlurar när de värsta feministerna eller några andra foliehattar går igång. Man hör bara ett sus och börjar fundera på vad man skall laga till middag eller något annat mer intressant, än extrem feministsvada eller snack på samma nivå som att CIA använder satelliter för att läsa av vad man tänker och att man måste ha en foliehatt på för att skärma sig, vilket inte mao är svårfunnet...

Så pröva...
Woooshhhh, woooshhhh...
Julkorv...
Woooshhhh, woooshhhh...
Sveriges utlandsskuld...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto