• 4
  • 5
2016-11-27, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Jag raljerat?
Tror inte det du.
Bara visat att du blåser rök upp i röven på dig själv och snackar en massa trams.

Hade du inte varit VD sade du?
Då borde du veta att detaljreglera något och ha förutsättningarna för att kunna göra det bra och värdigt är två skilda saker.

Det är därför du får situationer när du har anställda på Carema som väger blöjor på äldre för att se om de är nedkissade nog för att få bytas. Fattar du det eller behöver du ytterligare förklaring?

Är du så jävla osäker som företagsledare att du inte klarar av att fatta rationella investeringsbeslut utan en skattesänkning så bör du ju först och främst överväga att träda tillbaka, då du uppenbart har gjort ditt. Sedan genomför man inte allmänna skattesänkningar för att folk på marginalen som inte har modet i annat fall att investera.

Då blir det igen som med ungdomsrabatten där staten kastar bort miljarden helt i onödan på jobb som med största säkerhet hade uppkommit ändå. Kostade oss 1.000.000:- per anställd.
Så igen har du fel på hur styrmekanismer fungerar för företag.
Var det ett enmansföretag som du var VD för?
För du har ju uppenbart noll pejl på ekonomi över huvud taget.

Nuff' said.

Joo, raljerat.

For det ar vad cooky djavla "kaften-och-bakbena" som Du gor.

Raljerar, ingenting annat. Ni producerar ingenting, Ni snackar om hur storslagna Ni ar och vilka forbannade 'entreprenorer' Ni ar - och fortfarande visar siffrorna pa rott och anstallda far ga.

Bara for att Ni satans 80-talister inte vet hur att planera. Wouldn't be able to organize a piss-up in a brewery - just wouldn't know where to start.

Enbart kommentaren "Var det ett enmansföretag som du var VD för?" tror Du ar dodande och "tuff" ...men Du ....punk vet Du vad..?

Det finns en varld dar ute....en varld langt untanfor Sundbyberg, dar verkliga resultat raknas.

Och dessutom vanligt folkvett och hyfs har en stor roll.

Ga och skams nu.
Citera
2016-11-27, 09:57
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Hahaha...
Muslimsk gränslös tolerans gör mig inspirerad till att börja lära mig arabiska. Etablera mig som konstnär. Tillverka konst som talar till dessa återhållsamma wahabister.

Gör exakt det där, och sen 2 veckor efter första utställningen så ringer du Somar al Naher på AB och påstår att det är svenskarnas inneboende rasism och islamofobi som gör att de inte köper någon konst. Om du vill vara på säkra sidan, släng in något om en rasistkärring som skrek något nedsättande från andra sidan gatan i stil med "stick hem!". Bam, där har du lite gratis marknadsföring i form av en artikel från en PK-person på hög nivå. Det här skapar trickledowneffekter som stimulerar ledet direkt under al Naher som har stort ekonomiskt kapital till att faktiskt köpa din konst, trots att du tar flera tusen för att skriva "lidande" på arabiska på ett suddigt svartvitt foto av ett bombat dagis i syrien eller nåt. Vad är inte ett gott samvete och att kunna titta folk i ögonen värt? Lätt ett par tusen och en hemsk bild på väggen.

När flashback sedan driver med dig så tar du till samma knep igen fast lite annorlunda, ring Somar med gråt i rösten och be om att få skriva en text. Provocera skiten ur allt och alla (tänk Yasri Khans rosa sidenklädnad under rådande lynchstämning) och sedan läser du upp hatmailen ackompanjerad av ett sorgsamt pianostycke och låter cirkusen fortsätta. Grattis, du är nu kändis och rätt va det är så ringer något företag som behöver värdeposera lite. Typ som H&M till exempel.

Sen startar du typ Jämställdhetsinstitutet eller nåt annat påhitt och torterar blödiga kommunchefer psykiskt med att de möjliggör tonårsvåldtäkter om de inte köper in din genuscertifiering.

Men jag kanske är lite cynisk, vem vet.
Citera
2016-12-03, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Sådana hörlurar borde delas ut gratis till alla tjejer/kvinnor. Den förhärskande hegemonin som det patriarkala fötrycket utsätter oss kvinnor för är skrämmande. Hörlurarna borde delas ut redan i förskolorna med livslång garanti.
Jag antar att detta inte gäller muslimska kvinnor. För muslimska kvinnoförtryckare verkar ju vara ok även hos de mest manshatande feministerna som t.ex. Hanna Thome.

Lämpligen bör hörlurarna ha en funktion som gör att befallningar till kvinnor går igenom om de görs av shariaförespråkare eller muslimska våltäktsmän.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in