Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-20, 15:09
  #553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
HAHAHA du gav mig ett gott skratt, är tyvärr hypokondriker. Men du har rätt någon procentenhet dit eller hit spelar ingen större roll faktiskt. Vill du ändå kolla mina provsvar vet att du inte är läkare men om du har ork att kolla igenom så vore jag tacksam är kvinna i 28+ ålder.

Erytrocyter EPK
4.0 x10^12/L
Hemoglobin
130 g/L
Hematokrit, EVF
0.40
Hemoglobinmassa MCH
32 pg
Trombocyter, TPK
234 x10^9/L
Leukocyter, LPK
5.3 x10^9/L
Neutrofila granulocyter
1.7 x10^9/L
Lymfocyter
2.7 x10^9/L
Monocyter
0.7 x10^9/L
Eosinofila granulocyter
0.1 x10^9/L
Basofila granulocyter
0.0 x10^9/L
Östradiol
250 pmol/L
Progesteron
14 nmol/L
(B)Erc-MCHC
322 g/L
Hehe, jag känner ju igen resonnemanget. Har nojjat själv i mina dagar

Asså jag har svårt o ta på rak arm om du nu är kvinna, har du kurat alltså eller är det lite halvt missplacerad post från ditt håll?

Drog upp ett gammal för mig nu, där allt är grönt (körde du inte Werlabs förresten...? Dvs du ser ju intervallerna med grön/rött i graferna osv)

Var några enstaka som diffar från ditt, listar nedan, alla andra är typ 1:1 med mina som var 100% gröna och BRA värden dvs.
2.7 x10^9/L
Monocyter
0.7 x10^9/L
Eosinofila granulocyter
0.1 x10^9/L
Basofila granulocyter
0.0 x10^9/L




Östradiol (går ej o diffa mellan kön, men jag har haft 350 som referenspunkt)
250 pmol/L

Fun fact; den här "läkarkommentaren" som jag fick efter det blodprovet så hade läkaren skrivit att "det är normalt för kvinnor i klimakteriet med såna hormoner".. Bara att jag var en man, under 30 Ibland går det nog lite fort för dom.

TLDR; dina värden ser skitbra ut du, hypokondrikern! Så nej du är ej döende, grattis!
Citera
2024-04-24, 19:00
  #554
Medlem
Winny123s avatar
Tjena.

Jag har gjort ett östrogen test på testmottagningen och fick svart idag
1390 pmol/L!

Jag har inga som helst biverkningar på högt östrogen?!
Vid dem mängderna måste ju man få någon form av genom känningar, högt blodtryck eller bli bloated eller att kuken ens står😅 vilken den gör i allra högsta grad!

Nu slog det mig att jag har läst någonstans att Tren syns på östrogen tester om man inte väljer det lite dyrare/känsligare testerna.

Kan någon verifiera detta?

Är det så att testmottagningens östrogen prov inte kan skilja på tren och östrogen och ger där med fel värde?
__________________
Senast redigerad av Winny123 2024-04-24 kl. 19:51.
Citera
2024-04-25, 08:33
  #555
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winny123
Tjena.

Jag har gjort ett östrogen test på testmottagningen och fick svart idag
1390 pmol/L!

Jag har inga som helst biverkningar på högt östrogen?!
Vid dem mängderna måste ju man få någon form av genom känningar, högt blodtryck eller bli bloated eller att kuken ens står😅 vilken den gör i allra högsta grad!

Nu slog det mig att jag har läst någonstans att Tren syns på östrogen tester om man inte väljer det lite dyrare/känsligare testerna.

Kan någon verifiera detta?

Är det så att testmottagningens östrogen prov inte kan skilja på tren och östrogen och ger där med fel värde?

Trenbolone syns som östrogen på provresultatet, JA!
Citera
2024-04-25, 09:14
  #556
Medlem
Winny123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Trenbolone syns som östrogen på provresultatet, JA!

Det förklarar mina skyhöga värden🤣🤣
Citera
2024-04-25, 15:54
  #557
Medlem
Winny123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Trenbolone syns som östrogen på provresultatet, JA!

Då är det med andra ord väldigt svårt att kolla sitt östrogen när man går på tren?

Har fått en del oljig hy så lite högre östro har jag troligen.
Citera
2024-04-25, 16:27
  #558
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winny123
Då är det med andra ord väldigt svårt att kolla sitt östrogen när man går på tren?

Har fått en del oljig hy så lite högre östro har jag troligen.

Japp, men håll koll på blodtrycket och bröstkörtlarna så är det lugnt.
Citera
2024-05-05, 14:07
  #559
Medlem
Winny123s avatar
Någon som har koll på vilket av ställena man kan gå till och ta prover om man vill kolla sitt östrogen även fast man är på Tren A kur?

Testmottagningens östrogen prov tog med Trenet också. Så låg på si sådär 1390 pmol/l
Vilket är helt galet🤣
__________________
Senast redigerad av Winny123 2024-05-05 kl. 14:10.
Citera
2024-05-05, 14:20
  #560
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winny123
Någon som har koll på vilket av ställena man kan gå till och ta prover om man vill kolla sitt östrogen även fast man är på Tren A kur?

Testmottagningens östrogen prov tog med Trenet också. Så låg på si sådär 1390 pmol/l
Vilket är helt galet🤣

Vill minnas att https://blodkollen.se/sv/analys/ostradiol-kanslig ska fungera. Tyvärr tar det en månad att få svar. Werlabs erbjuder väl samma prov tror jag.
Citera
2024-05-05, 17:10
  #561
Medlem
Winny123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reefers
Vill minnas att https://blodkollen.se/sv/analys/ostradiol-kanslig ska fungera. Tyvärr tar det en månad att få svar. Werlabs erbjuder väl samma prov tror jag.

Fyfan så pass😅
Nej då skiter jag i det och kör prover efter blast. Har som sagt inga bieffekter som tyder på högt alternativ lågt östrogen så då kan det kvitta. Och skulle det vara högt så gör inte 12 veckor så mycket 😅
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback