Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-26, 10:48
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Tror ni att resultatet för testosteron blir pålitligt om man testar sig kl 09:30-10:00? Om man t.ex. får 15nmol kl 10, vad kan man rimligen tro att värdet hade varit kl 8? Vore spännande att höra om någon har erfarenheter att dela med sig av.

Spelar ingen roll
Citera
2024-11-29, 23:56
Medlem
Tja vad bör jag kolla för värden, innan under och efter kur. Ska gå på testo ensthate 300mg i veckan.
Citera
2024-11-30, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeCayz
Tja vad bör jag kolla för värden, innan under och efter kur. Ska gå på testo ensthate 300mg i veckan.

Mest relevanta skulle jag säga är - EVF, Hemoglobin, PSA, Kolesterolet, njurarna (kreatinin kan vara missvisande om du tar just kreatin vilket många gör, så bättre att kolla GFR och andra markörer), levern är också alltid bra att ha koll på även om just testo inject inte påverkar dom värderna. Inflammations markörer är också bra att ha koll på. Allmän blodstatus även så. Ju mer desto bättre.

Ta ditt blodtryck regelbundet och kolla vilopulsen.
Citera
2024-11-30, 17:11
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB007
Mest relevanta skulle jag säga är - EVF, Hemoglobin, PSA, Kolesterolet, njurarna (kreatinin kan vara missvisande om du tar just kreatin vilket många gör, så bättre att kolla GFR och andra markörer), levern är också alltid bra att ha koll på även om just testo inject inte påverkar dom värderna. Inflammations markörer är också bra att ha koll på. Allmän blodstatus även så. Ju mer desto bättre.

Ta ditt blodtryck regelbundet och kolla vilopulsen.

Enig, Cystatin C är en bättre markör för njurarna. Kreatinin kan bli missvisande för personer med markant muskelmassa och även för de som konsumerar mycket kött. Cystatin C påverkas inte av muskelmassa, kön eller kost.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in