2021-03-20, 02:23
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kovid19
https://www.dn.se/varlden/varldens-s...aror-fran-usa/

Betalväg men länk-texten räcker.
Först vägrade Biden exportera vaccin enligt överenskommelse. Men det räckte inte. Nu ska han stoppa även utländska vaccin.
Vad är detta för galen psykopat?
Själv bryr jag mig förvisso inte då jag inte har bråttom med att vaccinera mig.

Biden skulle ju rädda hela USA på max en vecka lät det som men än så länge har han inte gjort något bra. Har heller inte hört något från svensk media iallafall.
Nog för att Trump inte var den smidigaste personen och att han hade all media mot sig men han tog iallafall beslut och kontakter runt om i världen. Biden tycks ingen vilja prata med ens.
Citera
2021-03-20, 03:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
men det är kanske lite hyckleri av en högerpolitiker att angripa sin centermotståndare för att denne bedrivit för mycket högerpolitik.

Kritken är ospecifik. Trots att Trump varit i makten i 4 år så talade han passivt om "etablissemanget" och låtsas att han är en outsider som inte tillhör det.
På så sätt kan han kritisera hela sin administration genom att byta ut orden Trump mot "Democrat"
På så sätt kan han skandera populistiska slogans mot en ospecifik motståndare "deep state" istället för att ta ansvar för sina egna misslyckanden.

Trump följer the alt-right playbook extremt väl. Ett fåtal andra i detta Subfora gör det med. Men inte lika bra som Orange man.
Nämligen
1) Anta en åsikt
2)argumentera för motsatsen
3) Och tillämpa sedan" Dead cat strategin" dvs anklaga motståndaren för hyckleri ,för då kan ingen debattmotståndare i världen påpeka det ologiska med åsikt 1. Eftersom de måste lägga all krut på att först nysta i den härva av lögner som tillskrivs dem.

Verkar det förvirrande?
Det är nämligen meningen
Citera
2021-03-20, 03:49
Medlem
I-van-Toers avatar
Att moraliskt bland eliten och i MSM hålla Biden under armarna kommer inte att gagna någon de närmaste åren. Det finns ju ingen motsvarighet i historien där en amerikansk president snubblat tre gånger i en trappa och nästan åkt ner på ändan till markplan. Inte ens nära. Killen är ju helt borta. Han småsteppade på plan mark innan det hände. Det är ju klara symptom på alzheimer. Han gjorde nog också illa sig i smalbenet mot den vassa trappan och sådana sår är inte att leka med i hans ålder. OK, jag kan förstå att man riggade upp hela valet där en grönsak slog Trump. Jag förstår det. Men vad händer i framtiden? Detta har väl aldrig hänt i historien tidigare, inte ens i det antika Grekland.

Jag vill också poängtera att jag inte längre har något övers för Donald Trump eftersom han inte pre-emptive pardon Assange. Då har jag tagit mina sista steg från honom. För min del så kan Trump dra åt helvete. Men USA förtjänar någon bättre än pedofilen och alzheimersjuke Biden och garanterat bättre än BLM-fittan Harris.

Håll ut ett år till så att Dave hinner släppa Megadeths nya skiva och att serien The Book of Boba Fett hinner visas runt jul/nyår i år.

Det ser illa ut för USA. D v s illa i den månen hur långt ner de kan falla från dagens position. Ingen har dock fallit längre ner än Sverige.
Citera
2021-03-20, 04:40
Medlem
arbetets avatar
Både AB och Expressen är på:

Joe Biden föll på eget grepp: Kolla hur jag springer

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...r-jag-springer

Här ramlar president Joe Biden – på väg in i Air Force One

https://www.expressen.se/tv/nyheter/...ir-force-one-/

Medan SvD fullständigt missuppfattat den geopolitiska situationen:

Therese Larsson Hultin: Bidens uttalande om Putin tecken på iskyla
Att Joe Biden kallar Vladimir Putin för ”mördare” är det senaste exemplet på en nu djupfryst rysk-amerikansk relation. Bidens tuffa ton mot Putin är inte bara en helomsvängning från Trump – det finns även ett personligt skäl.
https://www.svd.se/bidens-uttalande-...cken-pa-iskyla

Edit:

Även TV4:

Här snubblar Biden – om och om igen

https://www.tv4.se/artikel/6da9QIxKe...om-och-om-igen
Citera
2021-03-20, 04:47
Medlem
arbetets avatar
Biden: USA is back!:

Det går ju bra nu med relationerna med Europa:

Världens största vaccintillverkare får inte köpa råvaror från USA
/.../I USA har president Joe Biden signalerat att han sätter ”America first” när det gäller tillgång till medicin och material som behövs för tillverkningen. Han har valt att inte återkalla ett enda av Donald Trumps dekret som handlar om att hamstra doser.
https://www.dn.se/varlden/varldens-s...aror-fran-usa/
Citera
2021-03-20, 05:01
Bannlyst
https://abcnews.go.com/Politics/vide...uster-76500446

Bidens senaste videointervju. Han är för en talking filibuster dvs den som är emot att avbryta debatt och gå mot omröstning får helt enkelt stå o prata nonstop så att lagförslaget aldrig går till quorum call
Citera
2021-03-20, 05:12
Medlem
snygg-Harriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Kritken är ospecifik. Trots att Trump varit i makten i 4 år så talade han passivt om "etablissemanget" och låtsas att han är en outsider som inte tillhör det.
På så sätt kan han kritisera hela sin administration genom att byta ut orden Trump mot "Democrat"
På så sätt kan han skandera populistiska slogans mot en ospecifik motståndare "deep state" istället för att ta ansvar för sina egna misslyckanden.

Trump följer the alt-right playbook extremt väl. Ett fåtal andra i detta Subfora gör det med. Men inte lika bra som Orange man.
Nämligen
1) Anta en åsikt
2)argumentera för motsatsen
3) Och tillämpa sedan" Dead cat strategin" dvs anklaga motståndaren för hyckleri ,för då kan ingen debattmotståndare i världen påpeka det ologiska med åsikt 1. Eftersom de måste lägga all krut på att först nysta i den härva av lögner som tillskrivs dem.

Verkar det förvirrande?
Det är nämligen meningen
Ja, det är sanningens ögonblick nu för den här administrationen. Kommer man klara av att reparera ett brutet system eller inte? Än tror jag det går, men det blir svårt, oerhört svårt.

Trendsättarens stresstest av systemet, tillsammans med pandemin och alla de olyckliga efterverkningar som kommit av digitaliseringen, har förmodligen lett till att administrationen förstår vikten av att hälla stimulanspengar över de marginaliserade. Ja, det skulle förvåna mig mycket om inte t.ex. E. Warren, B. Sanders och A. Yangs progressiva förslag hörsammas mer framöver. De har tillsammans med sina förslag, ett stort stöd, på båda sidor av det politiska spektrumet; och allt som egentligen står i vägen för att denna kraftiga vänstersväng (med sikte på Basinkomst) ska bli lyckosam, är en, eller möjligtvis två, personer i senaten.

Utan att ta i beaktande vad de mest allvarsamma prognoser säger, som bland annat en förestående, teknikorsakad massarbetslöshet, så är jag rädd för att man kommer hålla dörren öppen för framtida opportunister och skenheliga populister. Och eftersom utsikterna idag, är i det närmaste obefintliga för att få till en desinformationsbefriad samhällsdiskurs, så måste man dels fånga upp missnöjet innan det kan sprida sig som en löpeld genom nationen, och dels genom reformer som faktiskt får en reell inverkan på människors liv. Hittills har man startat starkt, och allt som saknas nu, enligt mig, är återkommande lättnadscheckar, ett infrastrukturpaket och bortskaffandet av filibustern...sen följer resten av alla demokratigynnande förslag, automatiskt efter.
Citera
2021-03-20, 05:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snygg-Harris
Utan att ta i beaktande vad de mest allvarsamma prognoser säger, som bland annat en förestående, teknikorsakad massarbetslöshet, så är jag rädd för att man kommer hålla dörren öppen för framtida opportunister och skenheliga populister. Och eftersom utsikterna idag, är i det närmaste obefintliga för att få till en desinformationsbefriad samhällsdiskurs, så måste man dels fånga upp missnöjet innan det kan sprida sig som en löpeld genom nationen, och dels genom reformer som faktiskt får en reell inverkan på människors liv. Hittills har man startat starkt, och allt som saknas nu, enligt mig, är återkommande lättnadscheckar, ett infrastrukturpaket och bortskaffandet av filibustern...sen följer resten av alla demokratigynnande förslag, automatiskt efter.

Jag ser det som väldigt troligt att Biden får igenom HR1 redan vid 2022. Men att Republikanerna stämmer vita huset nonstop och hela vägen till HD. Därefter börjar de skrika "states rights"

Jag ser det ochså som väldigt tänkbart att Demokraterna plockar upp ytterligare 2 stolar i senaten år 2022 men att de förlorar sin marginal i representantshuset. Vilket inte gör något då Nancy Pelosi redan har röstat för och skickat iväg över 400 lagförslag som ligger och väntar i senaten. Skulle Biden bara välja tre stycken, tex
Gun reform
Infrastructure plan
Expansion of Obamacare.
Student Debt cancellation

Så är det kört.

Inte en enda republikan i kongressen kommer att kunna få deras väljarbas att rösta emot välbetalda statliga jobb,eller fri sjukvård. Inte heller kan NRA sätta något emot Gun reform då New yorks åklagare fullständigt har krossat dem.

vad tror du?
Vilka blir hans nästa reformer och
Citera
2021-03-20, 06:04
Medlem
Mullrets avatar
Blir alltid lite krystat när man skall prata med en senildement. Blir inte bra med Biden. Har han gjort något bra öht sedan han blev potus?
Citera
2021-03-20, 07:35
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Jag ser det som väldigt troligt att Biden får igenom HR1 redan vid 2022. Men att Republikanerna stämmer vita huset nonstop och hela vägen till HD. Därefter börjar de skrika "states rights"

Jag ser det ochså som väldigt tänkbart att Demokraterna plockar upp ytterligare 2 stolar i senaten år 2022 men att de förlorar sin marginal i representantshuset. Vilket inte gör något då Nancy Pelosi redan har röstat för och skickat iväg över 400 lagförslag som ligger och väntar i senaten. Skulle Biden bara välja tre stycken, tex
Gun reform
Infrastructure plan
Expansion of Obamacare.
Student Debt cancellation

Så är det kört.

Inte en enda republikan i kongressen kommer att kunna få deras väljarbas att rösta emot välbetalda statliga jobb,eller fri sjukvård. Inte heller kan NRA sätta något emot Gun reform då New yorks åklagare fullständigt har krossat dem.

vad tror du?
Vilka blir hans nästa reformer och

Var ska pengarna komma ifrån?

10-årsräntan har redan dubblats sedan valet. Lycka till med att fortsätta lånefesten...

Välbetalda statliga jobb? Finns knappast massa pengar till det heller? Vad ska alla dessa statsanställda pyssla med? Hur ska de försvara lönekostnaderna (ökad upplåning) för dessa jobb?

Studentlånen verkar mest bli en halvmesyr 10 k är knappast avgörande. Och grundproblemet med skenande collegekostnader finns kvar - nya avskrivningar kommer behöva göras om ett par år igen. Alla som skött sig å betalat kommer att straffas. Det sänder bara fel signaler.
Citera
2021-03-20, 08:02
Medlem
arbetets avatar
När ska Biden kicka Kamala Harris?

Harris says she has smoked pot and supports marijuana legalization

https://amp.cnn.com/cnn/2019/02/11/p...mpression=true

Det måste han ju göra nu för att statuera exempel:

Vita huset sparkar fem anställda som använt marijuana
Vita huset har avskedat fem personer på grund av deras tidigare bruk av marijuana. Beskedet kommer trots att nya riktlinjer nyligen infördes så att tidigare användning inte automatiskt hindrar folk från att jobba för den federala regeringen i USA.

Reglerna ändrades eftersom det är lagligt att använda marijuana i vissa delar av USA medan det fortfarande är olagligt på federal nivå.

Vita husets pressekreterare Jen Psaki konstaterar att det bara är fem personer av flera hundra som har anställts i Vita huset som har fått sluta.
https://live.aftonbladet.se/supernyt...uana.BPlnsvxSk

#Hypocrazy

Hursomhelst, vinden blåser...:
/.../"So, as you know, it's pretty windy outside, it's very windy. I almost fell coming up the steps myself," she said while briefings reporters on the plane on the way to Atlanta. "He is doing 100% fine."
https://edition.cnn.com/2021/03/19/p...rip/index.html

Senast redigerad av arbetet 2021-03-20 kl. 08:16.
Citera
2021-03-20, 09:02
Medlem
Klas-Vegass avatar
Det gör han antagligen rätt i. Astras vaccin är bara skit (behöver det ens skrivas?), men englands regering trycker på för att det skall användas och vara godkänt. Huvudkontoret ligger naturligtvis i England (camebridge).

Englands regering tycker prestige är viktigare än om vi får bukt med Covid-19. Hoppas alla som tar AZ får ta om vaccinet. Det vore inte mer än rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in