Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-19, 21:03
Medlem
Inte så länge kvar tills Kamala installeras, helt enligt planen.

Skämt åsido. Jag tycker det bara är löjeväckande då han uppenbarligen vill bevisa att han är en ung gasell. Många har suttit länge kvar som ledare fastän de talat sluddrigt, gått långsamt etc. De har bara inte haft ett behov av att dölja det.
Citera
2021-03-19, 22:10
Medlem
Coronaknemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alertio
Inte så länge kvar tills Kamala installeras, helt enligt planen.

Skämt åsido. Jag tycker det bara är löjeväckande då han uppenbarligen vill bevisa att han är en ung gasell. Många har suttit länge kvar som ledare fastän de talat sluddrigt, gått långsamt etc. De har bara inte haft ett behov av att dölja det.
Att president Harris snart tar över förnekas inte ens av gasellen själv.
Citat:
”Biden Calls Harris PRESIDENT: "When President Harris and I..."
https://youtu.be/qlZRHN9fSvE
Citera
2021-03-19, 22:19
Medlem
Coronaknemos avatar
Jag vill också tacka tråden för att ha upplyst mig om vurpandet, hade lyckats missa denna pärla. Ett av Demokraternas partytrick vara att anklaga Trump för att inte vara ”statsmannamässig som t ex Obama”. Fåntratten Biden fick fler röster än självaste supermulatten, alltså måste hans presidentvärdighet vara så hög att den inte längre ens är mätbar. Lätt över 9000.

Ta en titt på den här bilden medan du säger ordet ”statsmannamässig” högt för dig själv.

https://www.thegatewaypundit.com/wp-...755FC794E.jpeg

Inte ens fyllbulten Jeltsin lyckades vara så cringe som pisspåsen från Vita Huset. Någon som fortfarande vill hävda att man ville plocka av Old Ass Joe kärnvapenkoderna pga ”en framtida Trump”?
Senast redigerad av Coronaknemo 2021-03-19 kl. 22:36.
Citera
2021-03-19, 22:33
Medlem
Coronaknemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Du kanske minns när han improviserade med "will be met with fire and fury like the world has never seen"?, det var väl ändå ett ganska tydligt allvarligt hot om kärnvapenkrig? Eller menade han inte vad han sa?
Varför låtsas du inte förstå att det var en påminnelse om MAD (Mutually Assured Destruction)?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Mutual...ed_destruction

Citat:
”President Donald Trump warns that threats from North Korea “will be met with fire and fury like the world has never seen.”

North Korea has successfully created a miniaturized nuclear weapon that can fit in its missiles, according to NBC News and The Washington Post.”

https://www.cnbc.com/2017/08/08/trum...-and-fury.html
Jag vägrar att tro att du är så här korkad, men tycker inte heller att medveten fördumning är särskilt hedrande. Varför vill du inte förstå, blir något bättre av det?
Citera
2021-03-19, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Styvfadern
Finns självklart en medveten taktik om att han ska upplevas som alert och energisk.

eller att utmåla honom som dement.

Trumpkampanjchefen jason miller sa det rakt ut.
De hade föredragit att kandidera mot
Kamala harris= svart kvinna.
Eller mike bloomberg= miljardär av judisk börd.

Istället gick de upp mot en djupt troende irländsk katolik som varit VP och senator i hela sitt liv. I stil med hela trumpbasen som består av vita män med germanska och irländska rötter.

När det inte gick att angripa honom för hans etnictiet så blev det "sleepy joe" man la allt krut på.
Citera
2021-03-19, 23:33
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
eller att utmåla honom som dement.

Trumpkampanjchefen jason miller sa det rakt ut.
De hade föredragit att kandidera mot
Kamala harris= svart kvinna.
Eller mike bloomberg= miljardär av judisk börd.

Istället gick de upp mot en djupt troende irländsk katolik som varit VP och senator i hela sitt liv. I stil med hela trumpbasen som består av vita män med germanska och irländska rötter.

När det inte gick att angripa honom för hans etnictiet så blev det "sleepy joe" man la allt krut på.

Och det var så chockerande svagt. Varför inte "creepy Joe"? Eller något annat som anspelar på hur han beter sig vid fototillfällen med barn. Han är ju inte ens särskilt trött.

Trump var ganska bra på förolämpningar, många var dräpande, och ofta fungerade de och fastnade lite oavsett om det fanns någon logik bakom de, men i just det här fallet ansträngde han sig inte.

Med "creepy Joe" hade han kanske vunnit valet.

Det är väl ingen som tycker att han verkade vara mer mentalt alert är Biden, eller?

Och man hade inte ens behövt gå så lågt, man kunde också fullt legitimt angripa hans "bedrifter" som senator, vilket faktiskt gjordes till viss del, men det är kanske lite hyckleri av en högerpolitiker att angripa sin centermotståndare för att denne bedrivit för mycket högerpolitik.
Citera
2021-03-19, 23:38
Medlem
Skillnaden är att Trump aldrig hade skapat en sådan hör allvarlig kris. Men det fattar inte sådana som du.
Citera
2021-03-19, 23:52
Medlem
Studsbolls avatar
Det verkar som det amerikanska folket ännu en gång fått exakt det de röstade fram; en halvdöd gubbe som förolämpar andra världsledare, pratar osammanhängande och inte klarar hålla sig på benen. Biden kommer aldrig klara ämbetet och sedan har de Kamala som president. En kvinna. Och svart. Så kan det gå när man hellre röstar emot något än för något; Trump garvar läppen av sig just nu.
Citera
2021-03-20, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Och det var så chockerande svagt. Varför inte "creepy Joe"? Eller något annat som anspelar på hur han beter sig vid fototillfällen med barn. Han är ju inte ens särskilt trött.

Trump var ganska bra på förolämpningar, många var dräpande, och ofta fungerade de och fastnade lite oavsett om det fanns någon logik bakom de, men i just det här fallet ansträngde han sig inte.

Med "creepy Joe" hade han kanske vunnit valet.

Det är väl ingen som tycker att han verkade vara mer mentalt alert är Biden, eller?

Och man hade inte ens behövt gå så lågt, man kunde också fullt legitimt angripa hans "bedrifter" som senator, vilket faktiskt gjordes till viss del, men det är kanske lite hyckleri av en högerpolitiker att angripa sin centermotståndare för att denne bedrivit för mycket högerpolitik.

Jag tyckte att creepy Joe kändes så konstlat. Tex slutade både tucker Carlsson och Sean Hannity använda detta epitet eftersom ingen i mainstream tog det på allvar.

Det stämmer att Joe biden gått kredit industrins ärenden under hela sin tid i senaten. Det stämmer att han är en centrist.
Men Trump valde att svinga lågt och brett utan att få några attacker att fastna.
Han borde ha hamrat in ekonomi och tax cuts om och om igen så att Biden tvingas röra sig högerut.
Då hade Trump nog vunnit tror jag
Citera
2021-03-20, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Daily Caller som källa? Yeah right, dom e ju neutrala 🤌

Samma trovärdighet som den videon där Stalin sjunger 80-talsdängor 😁

https://youtu.be/-DysigzGQvU
Daily Caller? Det var på Twitter!!

Och vad spelar det för roll VAR videoklippet postats? Du ser ju själv i videon att det är han och att han säger det han säger! Eller tror du det är Trump i en Bidenmask?
Citera
2021-03-20, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jo, skrev i tråden tidigare att norges statsminister Erna Solberg hade inviterat Kamala efter ett telefonsamtal. Inte prezz Biden..

Snubblade på samma sak i ngn artikel (finner inte nu), att det är Kamala som tar möten med statsöverhuvuden..

Han klarar det inte längre, och få se hur länge man klarar att hålla bilden utåt..

Trodde nog han hade 2-4 (skakiga) år kvar i sig, men säger nog "nej" nu.
Kors i taket! Även Aftonbladet uppmärksammar nu händelsen! Och man är ovanligt "hård" och "ärlig" mot Biden i beskrivningen av händelseförloppet:

Men orden om Trump fick Biden äta upp när han skulle ta sig ombord Air Force One för avfärd till Atlanta under fredagsmorgonen lokal tid. Efter några steg upp för trappan föll han först en gång, lyckades ta sig upp innan han däckade en andra gång. Denna gång såg det mer allvarligt ut.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...r-jag-springer
Citera
2021-03-20, 02:19
Medlem
Den gode Biden gör allt för att stoppa Astras vaccin

https://www.dn.se/varlden/varldens-s...aror-fran-usa/

Betalväg men länk-texten räcker.
Först vägrade Biden exportera vaccin enligt överenskommelse. Men det räckte inte. Nu ska han stoppa även utländska vaccin.
Vad är detta för galen psykopat?
Själv bryr jag mig förvisso inte då jag inte har bråttom med att vaccinera mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in