Flashback bygger pepparkakshus!
2016-12-18, 11:30
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessica.Amin
Äckligt land vi lever i. Framtidens svenskar skickas i fängelse o sen till sko kartonger där dom ska förväntas o bo i ett modernt samhälle utan mobil internet o tv. 6800 kr räcker inte till att tex etablera ett företag eller vara ute o vara social i sitt nya land. Många drömmer om o hitta kärleken i de nya landet, ska dom ta hem Jessica Svensson o ba "här e mina 19 kvadrat o min pappa bor i sängen breve"

Samtidigt går svenssons utanför deras portar med nya iphones, varma kläder o lyxiga maträtter. Vidrigt.
Om det nu är så äckligt varför flyttar du inte till det rövhål till land du kommer ifrån din otacksamma kackelacka? Dessa bidragsparasiter som kommer hit och gnäller skulle skeppas iväg med första bananbåt hem.
Citera
2016-12-18, 11:44
Medlem
cerealtubemans avatar
Citat:
Äckligt land vi lever i. Framtidens svenskar skickas i fängelse o sen till sko kartonger där dom ska förväntas o bo i ett modernt samhälle utan mobil internet o tv. 6800 kr räcker inte till att tex etablera ett företag eller vara ute o vara social i sitt nya land. Många drömmer om o hitta kärleken i de nya landet, ska dom ta hem Jessica Svensson o ba "här e mina 19 kvadrat o min pappa bor i sängen breve"

Samtidigt går svenssons utanför deras portar med nya iphones, varma kläder o lyxiga maträtter. Vidrigt.

Jag håller med om att det är ett äckligt land vi lever i som delar ut 6800kr utan motprestation till mestadels ekonomiska migranter. Pengar som kunnat gå till biståndet Dessa ekonomiska migranter dödar flyktingar.

Det kan vara så att svenssons jobbar. Vidrigt när arbetare har råd att köpa kläder och prylar för sina egna inarbetade pengar. Lever vi inte i ett kommunistiskt samhälle där arbete inte ska löna sig.

Jessica Svensson blir hur som helst svår att ta hem då Jessica Svensson knappast kollar åt migranter Det ska vara om migranten drogar Jessica Svenssons drink, släppar hem henne för att våldta henne.

Du är en tvättäkta rasist. En tvättäkta rasist får det svar en rasist förtjänar.
Senast redigerad av cerealtubeman 2016-12-18 kl. 11:48.
Citera
2016-12-18, 11:48
Medlem
Anti-WOGs avatar
Det är väl dags att dom 87% som röstade för invandringen får höjda skatter med ca 30% så våran nya adel har råd att leva som dom önskar.
Citera
2016-12-18, 12:21
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Det är väl dags att dom 87% som röstade för invandringen får höjda skatter med ca 30% så våran nya adel har råd att leva som dom önskar.

"Vi är 13%" kommer dessvärre följa med i fallet...

Alla ska vi få den stora glädjen att betala skatt för hundratusentals fullvuxna män med skägg utan flyktingbehov som kommer spendera dagarna med sexuella övergrepp och kriminalitet...
Citera
2016-12-18, 12:23
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
Vi är 13% kommer dessvärre följa med i fallet...

Alla ska vi få den stora glädjen att betala skatt för hundratusentals fullvuxna män med skägg och utan flyktingbehov som kommer spendera dagarna med sexuella övergrepp och kriminalitet...
Ja tyvärr så är det väl så.
Citera
2016-12-18, 12:23
Medlem
Märkligt att inte ens dessa stupida blattar förstår att man måste betala sitt uppehåll och sin livsstil själv genom hederligt arbete.

Jag tror att anledningen till kraven är att de har vant sig att få t ex mat, internet och TV gratis ute på asylboendena. Nu när man ska klara sig själva så tror de fortfarande att de ska tas om hand och gullas med av skattebetalarna.

Den nakna sanningen är att de kommer att få det än värre när pengarna tagit slut för det offentliga.
Citera
2016-12-19, 13:51
Medlem
Citat:

Lyxiga maträtter?

Jag trodde Svenssons levde på kebab, falafel och pizza.
Citera
2017-01-26, 20:40
Bannlyst
De vill ha wi-fi på äldreboendet - men nekas eftersom kommunen tycker att det är för dyrt.

http://www.expressen.se/kvallsposten...nen-sager-nej/
Citera
2017-01-26, 21:52
Medlem
Vågskålens avatar
Uppföljning om modulbostäderna i Solna i SvD av Negra Efendic, vinnare av stora journalistpriset.

Jag slås av det faktum att det inte ställs några frågor till flyktingarna om hur de tänker på att kunna försörja sig själva. Det ställs inga frågor om hur rimligt de tycker det är att de kräver en lägenhet när vanliga stockholmare får skuldsätta sig upp över öronen för livet för ett boende. Efendic framställer flyktingarna helt igenom som kravmaskiner.

Jag undrar om hon tror att hon skrivit ett inkännande reportage som belyser flyktingarnas utsatthet. Ett reportage som väcker vår empati och generositet.

Eller om hon anser att SDs opinionssiffror behöver höjas.

http://www.svd.se/expert-om-flykting...-ren-forvaring
Citera
2017-01-26, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Uppföljning om modulbostäderna i Solna i SvD av Negra Efendic, vinnare av stora journalistpriset.

Jag slås av det faktum att det inte ställs några frågor till flyktingarna om hur de tänker på att kunna försörja sig själva. Det ställs inga frågor om hur rimligt de tycker det är att de kräver en lägenhet när vanliga stockholmare får skuldsätta sig upp över öronen för livet för ett boende. Efendic framställer flyktingarna helt igenom som kravmaskiner.

Jag undrar om hon tror att hon skrivit ett inkännande reportage som belyser flyktingarnas utsatthet. Ett reportage som väcker vår empati och generositet.

Eller om hon anser att SDs opinionssiffror behöver höjas.

http://www.svd.se/expert-om-flykting...-ren-forvaring
En lika intressant fråga som inte ställdes var varför de valde att komma hit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in