2016-12-16, 18:20
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Plockade ned en rip på Headspace då jag tänkte använda julhelgen till att lära mig mer om meditation.
Brukar bli mycket Lars Norén över mina jular.

Lade den i en separat mapp under sd-kortet. Alla filmer och bilder under den mappen dyker upp i galleri-appen som separata gallerier, då det finns en eller två filmer per kapitel.

Väldigt irriterande att bläddra igenom 90-nånting gallerier varje gång man skall hitta nytagna bilder, filmer etc.

Försökte använda ES file explorer till att dölja mappen.
Sagt och gjort, den är dold. Kan inte hitta den längre i någon filutforskare, kan inte längre söka efter eller spela mp3-filerna som låg i mappen vilket var vad jag skulle ha den till, kan inte hitta eller avdölja den heller. Great Succsess!

Filmerna och bilderna är dock fortfarande kvar i galleri-appen.

Har någon nått förslag på hur jag borde göra istället?
Citera
2016-12-16, 18:23
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Plockade ned en rip på headspace då jag tänkte använda julhelgen till att lära mig mer om meditation.
Brukar bli mycket Lars Norén över mina jular.

Lade den i en separat mapp under sd-kortet. Alla filmer och bilder under den mappen dyker upp i galleri-appen som separata gallerier, då det finns en eller två filmer per kapitel.

Väldigt irriterande att bläddra igenom 90-nånting gallerier varje gång man skall hitta nytagna bilder, filmer etc.

Försökte använda ES file explorer till att dölja mappen.
Sagt och gjort, den är dold. Kan inte hitta den längre i någon filutforskare, kan inte längre söka efter eller spela mp3-filerna som låg i mappen vilket var vad jag skulle ha den till, kan inte avdölja den heller. Great Succsess!

Filmerna och bilderna är dock fortfarande kvar i galleri-appen.

Har någon nått förslag på hur jag borde göra istället?

Koppla in mobilen till datorn, leta upp mappen där och gör den synlig igen.
Sen skapar du en fil med namnet .nomedia i mappen och sparar, så kommer inte några galleriappar indexera den.
Citera
2016-12-16, 19:30
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in