Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-20, 10:25
  #1
Medlem
Dr.Diegos avatar
Är det någon mer än jag som gått på att prova Amazons försök att ge sig in på Streaming marknaden? De släppte tjänsten förra veckan, till ett pris som verkade rimligt, £2,99/månad och gratis första veckan.

Men, vilken skit! Slår HBO intala gränssnitt med hästlängder, i användarovänlighet. Det enda som fanns var nog Grand Tour och Seinfeld. Inte ens andra Amazon serier hade de något av. Som Bosch hade de inte mer avsnitt än vad som finns på HBO. Verkade bra, men blev bara Anus av det hela

Sedan hade de nollorna inte lyckats fixa stöd för Chromecast. Allvarligt, 2016?

En vecka, tack och hej!
Citera
2016-12-30, 11:16
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Diego
Är det någon mer än jag som gått på att prova Amazons försök att ge sig in på Streaming marknaden? De släppte tjänsten förra veckan, till ett pris som verkade rimligt, £2,99/månad och gratis första veckan.

Men, vilken skit! Slår HBO intala gränssnitt med hästlängder, i användarovänlighet. Det enda som fanns var nog Grand Tour och Seinfeld. Inte ens andra Amazon serier hade de något av. Som Bosch hade de inte mer avsnitt än vad som finns på HBO. Verkade bra, men blev bara Anus av det hela

Sedan hade de nollorna inte lyckats fixa stöd för Chromecast. Allvarligt, 2016?

En vecka, tack och hej!

Jag tycker att prime video har hyfsat bra innehåll för endast 2,99 euro. Bland annat är deras utbud mer komplett (i vissa fall). T.ex. så har de alla Indiana Jones filmerna.
Vissa serier (The Grand Tour och The Man In The High Castle) är grymt bra.

Du kan se hela deras innehåll på Streamly.

Dock är bristen på chromecast-stöd ett minus, precis som du nämnde.
Citera
2017-03-11, 16:27
  #3
Medlem
Continental Ops avatar
På nätet står det i diverse artiklar att det ska gå att ladda ner en amazon-app till ps3 på PSN-store men det finns ju ingen app där?

finns det bara på PSN i andra länder kanske?

Det verkar inte vara helt lätt att se vad Amazon har för utbud på prime heller utan att logga in på tjänsten och sätta igång ett abonnemang. Från vanliga amazon.com fick jag dock upp listor på filmer men det var nog bara utbudet i USA för det var ett rätt bra utbud och ca 30 000 filmer
Citera
2018-01-05, 08:19
  #4
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Vet inte om jag registrerade på fel sätt, men alla filmer - i alla fall alla jag kollade - är "not available in your location", dvs Amazon vill att jag skall betala £8 för Top Gear rebooted (den lyckades jag se ett par sekunder av, men är ointresserad). Helt värdelöst.
Citera
2018-01-06, 14:55
  #5
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Vet inte om jag registrerade på fel sätt, men alla filmer - i alla fall alla jag kollade - är "not available in your location", dvs Amazon vill att jag skall betala £8 för Top Gear rebooted (den lyckades jag se ett par sekunder av, men är ointresserad). Helt värdelöst.

Har du registrerat dig på https://www.primevideo.com För jag har då tillgång till hela utbudet där inkl The Grand Tour 2,99 euro månaden första 6 månaderna.
Citera
2018-01-07, 11:53
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
På nätet står det i diverse artiklar att det ska gå att ladda ner en amazon-app till ps3 på PSN-store men det finns ju ingen app där?

finns det bara på PSN i andra länder kanske?

Det verkar inte vara helt lätt att se vad Amazon har för utbud på prime heller utan att logga in på tjänsten och sätta igång ett abonnemang. Från vanliga amazon.com fick jag dock upp listor på filmer men det var nog bara utbudet i USA för det var ett rätt bra utbud och ca 30 000 filmer
Jag kollar prime på min PS3. Finns ju där. Kolla i delen för nät TV. Finns både Netflix och HBO.

Man behöver inte starta ett abonnemang. Dock ett konto som är gratis för att kunna se utbudet av filmer/serier.
Man kan dessutom se prime i 7dagar gratis.

Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Vet inte om jag registrerade på fel sätt, men alla filmer - i alla fall alla jag kollade - är "not available in your location", dvs Amazon vill att jag skall betala £8 för Top Gear rebooted (den lyckades jag se ett par sekunder av, men är ointresserad). Helt värdelöst.

Du måste gjort något fel? Jag kan se allt som erbjuds där utan extra kostnad.


Startade annars igår med prime. Tycker den är bättre än Netflix. Bättre utbud av filmer. Man kan dessutom se prime I HD-kvalite och på tre enheter samtidigt för 2.99eur första 6mån. Därefter 5.99eur/mån.
Netflix kostar ju 109kr/mån för HD och två enheter samtidigt.
Citera
2018-05-26, 07:02
  #7
Medlem
Run3s avatar
Är det dessa filmer som finns på Prime Video https://www.amazon.com/Prime-Video/b...ode=2676882011?
Eller är det något annat än https://www.primevideo.com?
Citera
2018-05-26, 08:06
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Är det dessa filmer som finns på Prime Video https://www.amazon.com/Prime-Video/b...ode=2676882011?
Eller är det något annat än https://www.primevideo.com?

Det är inte samma. Kollade t ex upp filmen Valerian som fanns gratis i första länken och den kunde jag inte se i svenska appen.
Citera
2018-05-26, 08:57
  #9
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det är inte samma. Kollade t ex upp filmen Valerian som fanns gratis i första länken och den kunde jag inte se i svenska appen.
Jaha, vad värdelöst. Men schysst av dig att kolla det åt mig, tack. Så man måste ha ett konto för att kunna se utbudet? Kan man som inloggad se hur många filmer/serier de har? Känns utbudet gediget?
Citera
2018-05-26, 09:11
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Jaha, vad värdelöst. Men schysst av dig att kolla det åt mig, tack. Så man måste ha ett konto för att kunna se utbudet? Kan man som inloggad se hur många filmer/serier de har? Känns utbudet gediget?

Du kan testa Prime Video gratis i 7 dagar och se själv. Jag anser att det är ren skit. Appen är sämst av alla streamingtjänster. Inget stöd för Chromecast. Knappt något innehåll har svensk text. Utbudet mycket magert.
Citera
2018-05-26, 10:16
  #11
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Du kan testa Prime Video gratis i 7 dagar och se själv. Jag anser att det är ren skit. Appen är sämst av alla streamingtjänster. Inget stöd för Chromecast. Knappt något innehåll har svensk text. Utbudet mycket magert.
Måste man ange sitt kontonummer för att kunna starta 7 dagar gratis? Känns dumt att slösa sina 7 gratis dagar och 6 månader rabatt om utbudet fortfarande är kasst. Hellre vänta då tills det finns mer kul att se, tänker jag.

Trist att höra att upplevelsen och utbudet är så dåligt. Känns ju inte som någon höjdare. Synd med tanke på att på Amazon-sidan såg det ut att vara ganska bra, tycker jag.
Citera
2018-06-02, 16:29
  #12
Medlem
Run3s avatar
Tog och skapade ett konto på Prime Video. Allt som finns på https://www.amazon.com/Amazon-Video/...ode=2858778011 finns som sagt inte för oss svenskar på https://www.primevideo.com/, vilket är ganska trist. Men jag har ändå lyckats hitta många filmer som verkar spännande. Har redan hunnit se Faith's Song och In God's Time som båda var väldigt fina. Och i kategorin "Faith and Spirituality" finns det totalt 334 filmer, varav många jag tycker ser sevärda ut. Så jag kommer fortsätta använda Prime Video ett tag tills jag hunnit beta av det som intresserar mig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback