Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-13, 17:14
  #121
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airsalt
Ser att ni diskuterar hur lätt det är att säga upp abonnemanget. Möjligt att andra har upplevt det lätt. Det tyckte jag också förut, när jag enbart hade streamingtjänsten. För ett tag sedan skulle jag beställa nåt från Amazon, och fick en månad på Prime gratis. Det sade jag fick upp rätt snabbt, för jag ville inte fortsätta efter en månad. Det verkade som om det blev avslutat och klart. Sedan när månaden var slut så fick jag plötsligt mail om betalningsproblem. De kunde inte dra pengar från kortet, och om jag inte löste det inom 7 dagar så skulle det sägas upp. Fick flera påminnelser. Dag sju fick jag nytt mail om att det var uppsagt.

Har aldrig råkat ut för något liknande tidigare, och jag är helt säker på att jag sade upp tjänsten korrekt. Men detta gör mig osäker på att eventuellt skaffa Prime enstaka månader igen.

Är du säker på att det ens var ett mail från Prime? Jag har fått dylika mail flera gånger och det har varit fishing och scam. Mailen har sett riktiga ut, det enda som inte stämt har varit tidpunkten för förnyelse och beloppet "de" skulle dra. Meddelandet såg exakt ut som Primes som de skickar ut om man behöver förnya kortuppgifterna. Men om man loggade in på Amazon Prime istället för följa länken kunde man lätt se att det inte kom därifrån. Fast med det sagt; Amazon är också kroknästa skojare och dylikt trams är förmodligen inte omöjligt.
Citera
2023-07-14, 05:10
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Är du säker på att det ens var ett mail från Prime? Jag har fått dylika mail flera gånger och det har varit fishing och scam. Mailen har sett riktiga ut, det enda som inte stämt har varit tidpunkten för förnyelse och beloppet "de" skulle dra. Meddelandet såg exakt ut som Primes som de skickar ut om man behöver förnya kortuppgifterna. Men om man loggade in på Amazon Prime istället för följa länken kunde man lätt se att det inte kom därifrån. Fast med det sagt; Amazon är också kroknästa skojare och dylikt trams är förmodligen inte omöjligt.

Det såg åtminstone ut som om det kom från Amazon. Datum för när pengar skulle dras och belopp stämde också. Klickar man på kommer jag till amazon.se. Osv.

Detta med betalningsuppgifter reagerade jag inte ens på. Jag hade Prime för flera år sedan. Det kortet gick ut, och jag fick ett nytt. Använde det nya för att beställa på Amazon.se, och fick en månad Prime på köpet. Av någon anledning så finns mitt gamla kort registrerat på prime, så det är inte konstigt att de inte kunde dra pengar. Jag uppdaterade inte kortuppgifter eftersom jag inte ville förlänga abonnemanget denna gången.

Men jag är säker på jag avslutade Prime korrekt, så jag tycker ändå hela situationen är konstig. Hade inte detta problemet för några år sedan, och då hade jag Prime enstaka månader som jag sade upp efter varje månad.
Citera
2023-08-09, 09:53
  #123
Medlem
bokis29s avatar
Någon som vet hur man får bort textinfo om musik och annat som inte har med undertexterna att göra?
Citera
2023-12-31, 00:24
  #124
Medlem
Betalade för den här tjänsten för typ 3 år sen, för att se The man in the high castle bla. Har inte haft den sen dess och tog en gratis månad nu. Låter som en jävla grinig gubbe, men vafan.. jag älskar innehållet... men APPEN känns som någonting från 80-talet. Man måste alltså manuellt ställa in svenska subs, varje gång? Eller har jag missat något? Hälften av allt jag vill se kostar 40 spänn att hyra. Appen känns sjukt uråldrad, och dessutom reklam på det...

Med konkurrensen som råder just nu, känns det som Amazon måste steppa upp ordentligt.

Av alla tjänster jag prenumererar/eller har gjort nyligen på så rankar jag följande:

Disney + - 5.. Bra innehåll, GRYM app
HBO Max - 4 Bäst på serier, halft oduglig app
Netflix - 3 Värdelöst innehåll, GRYM app
Viaplay - 3 Mellanmjölks innehåll, bra app
Discovery + - 2 Okej innehåll, värdelös app
Amazon prime - 1 Totalt oduglig app, helt okej innehåll
Citera
2024-03-14, 15:03
  #125
Medlem
diseuses avatar
Prime Video har beställt två nya serier med nordisk anknytning.

Variety (Prime Video Grows Nordic Slate With Mystery Crime Series ‘Blind Spot,’ Dystopian Show ‘VAKA’ From ‘The Bridge’ Director):
Citat:
Prime Video is diving into genre in the Nordics with a new slate of shows, including the Swedish mystery crime series “Blind Spot” starring Ida Engvoll (“Love & Anarchy”) and Pål Sverre Hagen (“Furia”), and Henrik Georgsson (“The Bridge“)’s dystopian thriller “VAKA,” starring Emmy-award nominated Jonas Karlsson and Aliette Opheim.

Based on Anne Holt’s best-selling novel “1222” which revolves around the character of Hanne Wilhelmsen, a sharp and dark-minded police officer. The series, penned by celebrated author Sara Heldt (“Sandhamn Murders”) together with Erik Skjoldberg (“Occupied”), follows Hanne who finds herself sheltered in an isolated mountain hotel after a train crash and starts investigating on mysterious murders even though she’s been temporarily suspended from the police.

“Blind Spot” is co-produced by Amazon MGM Studios and Nordic Drama Queens, in association with Fifth Season which represents the show outside of the Nordic region. Skjoldberg is directing all four episodes of the series. Nordic Drama Queen’s Sandra Harms is producing with executive producers Line Winther Skyum Funch and Josefine Tengblad. The series is currently in production and premieres exclusively on Prime Video Nordics in early 2025.

“VAKA,” starring Aliette Opheim (“The Congregation”) and Jonas Karlsson (“The Final Race”), follows the spread of a deadly insomnia epidemic in Stockholm. The series follows a disgraced minister who must balance addressing the crisis and caring for his son, while an ambulance nurse goes to great lengths to save her lover. The series was created by Brynja Bjork, who also serves as head writer with additional episodes penned by Pauline Wolff.
Citera
2024-03-26, 11:56
  #126
Medlem
diseuses avatar
Trailer för Jana – Märkta för livet, en kommande serie baserad på Emelie Schepps böcker:

https://youtu.be/FPEB3XSZaL8
Citera
2024-03-27, 09:38
  #127
Medlem
diseuses avatar
SvD (Prime Video köper PL-matcher av Viaplay):
Citat:
Prime Video köper en del av Premier League-rättigheterna från kristyngda strömningstjänsten Viaplay.

Från och med nästa säsong kommer 38 matcher från den engelska fotbollsligan att sändas på lördagar klockan 13.30.

Enligt ett pressmeddelande från Prime Video kommer matcherna att visas utan extra kostnad för Prime-medlemmar.

Avtalet gäller i fyra år och omfattar alla Premier Leagues lördagsmatcher som startar klockan 13.30.
Citera
2024-04-11, 19:37
  #128
Medlem
LisochLoss avatar
Försöker använda min gratis primemånad från svenska amazon, men när jag går in på appen, på teven, så står det som startsida att man ska logga in på amazon.com/mytv för att verifieras, och där kan jag inte registrera mig för gratis prime. Förslag?
Citera
2024-04-12, 13:15
  #129
Medlem
diseuses avatar
Trailer för STHLM Blackout:

https://youtu.be/GmXZy4yiNxQ

Premiär på Prime Video om tre veckor, fredagen den 3 maj.
Citera
2024-04-13, 16:20
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Trailer för STHLM Blackout:

https://youtu.be/GmXZy4yiNxQ

Premiär på Prime Video om tre veckor, fredagen den 3 maj.

Verkar riktigt lovande med bra skådespelare!!!!
Citera
2024-04-22, 13:17
  #131
Moderator
Arne.Ankas avatar
När man listar filmer/serier, går det exkludera allting man redan tittat på?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback