Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-12-24, 22:57
Medlem
Speciellt när man egentligen knappt har ett enda öre och lägga 😔. Men så handlar man massa julklappar ändå för " alla andra gör " .

Jag orkar snart inte mer . Vara själv resten av livet. Enorma skulder. I en depressiv kris fortfarande. Tappade allt i maj i år. Vad ska en ensam människa på 30 år som tappat livgnistan helt leva på ? Kom med tips

Mvh vilsen själ i livet
Citera
2016-12-24, 23:04
Medlem
Ge inte upp, det kommer en vändning. Och jag skriver det utan klämkäcka utropstecken.

Släpp datorn, läs lite böcker som anses ha ett värde. Du kommer med tiden utveckla ett rikare inre liv. Det kommer ge dig en allmän känsla av välbefinnande. Se tiden ann. Och God Jul!
Citera
2016-12-24, 23:10
Medlem
Det är helt normalt att tycka julen är tråkig särskilt när man är äldre.
Jag är yngre än dig och har tröttnat på julen sedan flera år tillbaka...
Dock är det trevligt att äta middag och alla tv program som dom oftast sänder.

Köp mindre presenter för 50-100 kr.
Senast redigerad av Jack12345 2016-12-24 kl. 23:14.
Citera
2016-12-24, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skeptoid
Ge inte upp, det kommer en vändning. Och jag skriver det utan klämkäcka utropstecken.

Släpp datorn, läs lite böcker som anses ha ett värde. Du kommer med tiden utveckla ett rikare inre liv. Det kommer ge dig en allmän känsla av välbefinnande. Se tiden ann. Och God Jul!

Jo men ibland så finns de inte så mycket värde i livet vetu.

Just nu önskar man bara lugnande ska ge värkan så man somnar. Sitta hos en i mina ögon " deprimerad pappa " imorgon. Du vet ibland kan du komma in i en lägenhet o de bara är helt tyst . Nästan så man kan höra om någon skulle tappa en knappnål i golvet . Högljudda diskussioner om ditten o datten och hur värdelös ens egen mor är vid bordet när man äter * 8 års sedan dom skildes men känns som tiden stått lite stilla där *.
Citera
2016-12-24, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack12345
Det är helt normalt att tycka julen är tråkig särskilt när man är äldre.
Jag är yngre än dig och har tröttnat på julen sedan flera år tillbaka...
Dock är det trevligt att äta middag och alla tv program som dom oftast sänder.

Köp mindre presenter för 50-100 kr.

Det är de jag försöker göra . Men sitter du på ett skuldberg på +350 000 i skulder , soc har öppnat " egna medel konto " så får typ 500 kr i veckan för mat mm så här man de inte så fett . Särskilt inte när man har utmättning 4-5000 på lönen varje månad så att köpa julklappar för någon hundring / skalle blir svårare än man tror . Lillebror totalvägra att jag skulle köpa nått i år till honom. Inte ens när han fyllde år den 16 de december
Senast redigerad av Jens86 2016-12-24 kl. 23:23.
Citera
2016-12-24, 23:35
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jens86
Det är de jag försöker göra . Men sitter du på ett skuldberg på +350 000 i skulder , soc har öppnat " egna medel konto " så får typ 500 kr i veckan för mat mm så här man de inte så fett . Särskilt inte när man har utmättning 4-5000 på lönen varje månad så att köpa julklappar för någon hundring / skalle blir svårare än man tror . Lillebror totalvägra att jag skulle köpa nått i år till honom. Inte ens när han fyllde år den 16 de december
Sedan I maj i år? Du har varit med om totalt en jul där du inte kunnat köpa julklappar

På grund av en massa lån. Låter som att du levt loppan ett tag?

Hur kan du vara vilsen? Vad är oklart? Vilka konkreta tips kan du tänkas få? Svaret är enkelt. Betala av så gott du kan och lär dig av din läxa - ta inte lån du inte kan betala. Du ska vara glad att räntan är låg.

Massvis med svenskar är skuldsatta över öronen. Du är inte ensam, även om alla ännu inte upptäckt det.

Och sluta fjanta dig med att "livet är över" för att du en jul inte har råd med julklappar. Lyssna på hur löjlig du låter. Betala av skiten och lev därefter normalt.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-12-24 kl. 23:41.
Citera
2016-12-24, 23:45
Medlem
LuckyTimeDjinas avatar
Citat:
Speciellt när man egentligen knappt har ett enda öre och lägga 😔. Men så handlar man massa julklappar ändå för " alla andra gör " .

Jag orkar snart inte mer . Vara själv resten av livet. Enorma skulder. I en depressiv kris fortfarande. Tappade allt i maj i år. Vad ska en ensam människa på 30 år som tappat livgnistan helt leva på ? Kom med tips

Mvh vilsen själ i livet
Låter som en beskrivning av mig och mitt liv. Det är svårt är det. Kan bara hålla med!
Citera
2016-12-24, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Sedan I maj i år? Du har varit med om totalt en jul där du inte kunnat köpa julklappar

Låter som att du levt loppan ett tag?

Hur kan du vara vilsen?

Levt loppan . På vilket sätt då ?
Att känna sig vilsen i livet kan vara väldigt invuduellt från person till person. För mig handlar det mycket om ansvar , passa in . Jobba , göra rätt för mig . Att då gå från heltidsjobb till att hamna på psykiatrin i 6 veckor , bli sjukskriven på obestämd tid och inse att man måste gå ut och arbets träna. Nytt jobb , och jobba sig upp igen. Börja om från början helt . De e en omställning. En omställning som e väldigt svår och acceptera ibland tror jag. De kan kännas som man åker genom en svart tunnel i livet och fumlar runt i mörkret ibland . De e då man känner hur fan ska man kunna leva med sig själv
Citera
2016-12-24, 23:46
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyTimeDjina
Låter som en beskrivning av mig och mitt liv. Det är svårt är det. Kan bara hålla med!
Varför tar ni lån ni inte kan betala? Jag förstår inte. Ni måste ju någonstans fatta att långivaren vill ha tillbaka sina pengar?
Citera
2016-12-24, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Varför tar ni lån ni inte kan betala? Jag förstår inte. Ni måste ju någonstans fatta att långivaren vill ha tillbaka sina pengar?

Add , brist på inpulskontroll , irrationellt tänkande . Kan finnas massor av förklaringar.
Citera
2016-12-24, 23:50
Medlem
LuckyTimeDjinas avatar
Det vill jag inte gå in på här, men det var inte för att leva loppan så att säga.
Citera
2016-12-24, 23:56
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Levt loppan . På vilket sätt då ?
Jag syftar på lånen.

Citat:
Att känna sig vilsen i livet kan vara väldigt invuduellt från person till person. För mig handlar det mycket om ansvar , passa in . Jobba , göra rätt för mig . Att då gå från heltidsjobb till att hamna på psykiatrin i 6 veckor , bli sjukskriven på obestämd tid och inse att man måste gå ut och arbets träna. Nytt jobb , och jobba sig upp igen. Börja om från början helt . De e en omställning. En omställning som e väldigt svår och acceptera ibland tror jag. De kan kännas som man åker genom en svart tunnel i livet och fumlar runt i mörkret ibland . De e då man känner hur fan ska man kunna leva med sig själv
Jag har också varit vilsen i livet. Även om jag är ung så har jag redan hunnit gå in i väggen, hamna i tungt drogmissbruk (tja, på sätt och vis är det också ett lån. Du lånar lycka och betalar tillbaka med extremt hög ränta). Men det vänder, det vet du också.

Man får helt enkelt försöka göra rätt tills lånet är avbetalt. Nej, det är inte kul att betala tillbaka. Men därefter är du back in your feet och mår finemang igen.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-12-25 kl. 00:02.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in