• 1
  • 2
2016-12-27, 12:24
Medlem
Kpte mig precis begagnad macbook pro, den har ngra r p sig men har en nyinstallerad hrddisk. Skulle stta mig och installera mina gamla the sims spel (Ja jag vet, ni behver inte ppeka att det r ett ondigt spel). Hur som helst installerade jag 5 olika spel och det fungerade fint att installera dom men nr jag vl skulle stta igng och spela sas det att det att "Skivan fr the sims vernaturligt r inte isatt" eller nt liknande men uppenbarligen var den ju det och jag hade ju installerat det s sjlvklart kunde ju skivan lsas.
Jag provade iallafall ett utav dom andra spelen som jag installerat men nr jag tryckte p ikonen fr the sims vrlden runt sa den fortfarande att skivan fr the sims vernaturligt sanades? Ngon som vet vad felet kan va? r datorn fr gammal fr domhr spelen eller... ?
Citera
2016-12-27, 12:38
Medlem
Soluss avatar
Det lter som att det r piratade versioner du kr. Kopieringsskyddet ser ofta ut p det hr viset.
Citera
2016-12-27, 12:48
Medlem
Lter som piratkopieringsskyddet "buggat", ladda ner en nocd-crack!
Citera
2016-12-27, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Det lter som att det r piratade versioner du kr. Kopieringsskyddet ser ofta ut p det hr viset.

Vad piratade? Det r orginal spelen jag spelar, kpt i vanliga affrer. Har kunnat spela dom frut p en annan datorn men efter jag jag avinstallerat dom p den gick dom inte att installera igen p den datorn. Men det r inga kopior jag kr med.
Citera
2016-12-27, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Lter som piratkopieringsskyddet "buggat", ladda ner en nocd-crack!

Men det r ingen piratkopia jag spelar som sagt. Vad r det fr program? Ledsen har inte mycket erfarehet med datorer d detta r min frsta egna.
Citera
2016-12-27, 13:17
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linneaau99
Kpte mig precis begagnad macbook pro, den har ngra r p sig men har en nyinstallerad hrddisk. Skulle stta mig och installera mina gamla the sims spel (Ja jag vet, ni behver inte ppeka att det r ett ondigt spel). Hur som helst installerade jag 5 olika spel och det fungerade fint att installera dom men nr jag vl skulle stta igng och spela sas det att det att "Skivan fr the sims vernaturligt r inte isatt" eller nt liknande men uppenbarligen var den ju det och jag hade ju installerat det s sjlvklart kunde ju skivan lsas.
Jag provade iallafall ett utav dom andra spelen som jag installerat men nr jag tryckte p ikonen fr the sims vrlden runt sa den fortfarande att skivan fr the sims vernaturligt sanades? Ngon som vet vad felet kan va? r datorn fr gammal fr domhr spelen eller... ?

Nyare windowsversioner har problem med gamla spel, det beror p att nyare windows efterfrgar ett "svar" frn skivan (har med kopieringsskyddet att gra) och som gamla spelskivor inte har.

Du lser problemet genom att ska upp lmplig NOCD-patch frn t ex http://www.gamecopyworld.com/

Jag har sjlv ftt gra samma om jag vill spela CnC Generals eller Settlers 5 p windows 7-10.
Citera
2016-12-27, 13:20
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Du lser problemet genom att ska upp lmplig NOCD-patch frn t ex http://www.gamecopyworld.com/
Det hr lr fungera, men vad hnder om TS laddar hem en patch/uppdatering till sitt spel eller skaffar fler expansionspaket? D uppstr problemet igen och en ny NoCD-patch mste installeras.

En annan tnkbar lsning kanske vore om EA kunde byta ut TS fysiska kopia mot en digital distribution? Vet inte hur de ser p saken, men de flesta spel jag kpt har jag faktiskt inte ngot installationsmedium till. Oerhrt smidigt, srskilt d jag permanent kopplade bort min sista optiska enhet fr mnga r sedan.
Citera
2016-12-27, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Nyare windowsversioner har problem med gamla spel, det beror p att nyare windows efterfrgar ett "svar" frn skivan (har med kopieringsskyddet att gra) och som gamla spelskivor inte har.

Jag har sjlv ftt gra samma om jag vill spela CnC Generals eller Settlers 5 p windows 7-10.

Har ju ingen erfarenht med datorer s har ingen aning om hur jag ska g till vga p den sidan ngon som kan hjlpa mig?
Citera
2016-12-27, 14:36
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Det hr lr fungera, men vad hnder om TS laddar hem en patch/uppdatering till sitt spel eller skaffar fler expansionspaket?

D fr han terstlla backupen han gjorde p sin original-exe, uppdatera spelet och sedan g till Gamcopyworld och leta upp den patch som gller fr den nya versionen av spelet.

Citat:
En annan tnkbar lsning kanske vore om EA kunde byta ut TS fysiska kopia mot en digital distribution?

Lter ovanligt komplicerat, srskilt med tanke p att de troligtvis vill se kvitto eller annat bevis p att han faktiskt KPT spelet frst.

Citat:
Har ju ingen erfarenht med datorer s har ingen aning om hur jag ska g till vga p den sidan ngon som kan hjlpa mig?

Installationsinstruktioner finns i resp. fil man tankar ned drifrn.
Citera
2016-12-27, 14:39
Moderator
memymos avatar
Bara fr det r jul tider

Spel: allmnt --> Spel: support
/Moderator
Citera
2016-12-27, 14:41
Medlem
Grejen r ju att nr jag frsker p the sims vernaturligt s kommer jag in p spelet och introt spelas osv men nr jag kommer till dr man ska brja spela s str det att det inte finns ngon skiva isatt. Frstr inte hur jag kan komma s lngt dock om det inte finns ngon skiva. Jag blir galen!
Citera
2016-12-27, 14:47
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Grejen r ju att nr jag frsker p the sims vernaturligt s kommer jag in p spelet och introt spelas osv men nr jag kommer till dr man ska brja spela s str det att det inte finns ngon skiva isatt. Frstr inte hur jag kan komma s lngt dock om det inte finns ngon skiva. Jag blir galen!

Testa med en NOCD-patch frst. Om det inte funkar s fr vi jobba vidare p problemet (dvs jag fr stta mig och ska efter andra som haft samma problem och se hur de lste det).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in