Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-01-21, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flippmode
har du nåt bevis för de där samarbete du pratar om???
hur ska tullen veta va som är i paketet utan att öppna?
öppnar dom måste dom meddela dig om de. (lag på de)
och att dom röntkar packetet och ser att de är frön gör inte så att dom får öppna de..
dom flesta fröshoppar skickar brev utan nån avsändare så tull/polisen inte kan spåra utan att öppna
så sluta sprid massa skit snack.. skulle inte beställa mina frön från utlandet för de finns fler risker med de..men de du hintar om är skit snack
Lägg ner om du inte har ordentlig insyn i hur saker fungerar i verkligheten.
Tullen behöver inte märka paketet om det öppnats och skickas vidare, hur fan skulle det se ut när dom gör det i provoaktivt syfte för att samla bevis mot att ett brott ev ska begås.
Varför tror du att en del big bust sändningar har fått innehållet utbytt mot annat/innehåll ordentligt dokumenterat och sen skickats vidare till mottagaren för att plocka denne med fingrarna i kakburken, vore grannt om dom kletat tulltejp över paket då .

Tullen röntgar, öppnar, skickar vidare, konfiskerar, vidarebefodrar information till polisen, har "rödlistor" på div avsändare, etc.
Vill du ha bevis för det så kan du börja läsa fuppar, där finns allt svart på vitt om ex ovan saker!
Citera
2017-01-21, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashing-king
Lägg ner om du inte har ordentlig insyn i hur saker fungerar i verkligheten.
Tullen behöver inte märka paketet om det öppnats och skickas vidare, hur fan skulle det se ut när dom gör det i provoaktivt syfte för att samla bevis mot att ett brott ev ska begås.
Varför tror du att en del big bust sändningar har fått innehållet utbytt mot annat/innehåll ordentligt dokumenterat och sen skickats vidare till mottagaren för att plocka denne med fingrarna i kakburken, vore grannt om dom kletat tulltejp över paket då .

Tullen röntgar, öppnar, skickar vidare, konfiskerar, vidarebefodrar information till polisen, har "rödlistor" på div avsändare, etc.
Vill du ha bevis för det så kan du börja läsa fuppar, där finns allt svart på vitt om ex ovan saker!

du är ute och cyklar kompis... för riktigt grova brott kan dom gör undantag men att odla cb är fan inte på den nivån de är att skicka 1 kg cola .. och fröna är lagliga.. va tror du folk skulle säga om att polisen för register på folk som pysslar med helt lagliga saker.. har du en fup där de ordagrant står att de va så att tullen öppna paketet och sen tipsa polisen som sen slog till med en husransakan.. de kan du glömma.. de är lagliga frön öppnar tullen en försendelse med lagligt innehåll ska dom märka paketet att de är dom som öppnat de... finns massa lagar angående vem som får öppna din post och varför.. som sagt glöm den här iden .. folk torskar inte pga tullen tipsar någon.. är massa folk som beställer andra frön än bara cb frön skulle va ett stort extra jobb för dom att öppna alla dom paketen men med lika lagliga frön som cb frön.. du är helt klart ute och cyklar till du visar fup med de jag bad om ..
Citera
2017-01-21, 21:46
Medlem
Citat:
du är ute och cyklar kompis... för riktigt grova brott kan dom gör undantag men att odla cb är fan inte på den nivån de är att skicka 1 kg cola .. och fröna är lagliga.. va tror du folk skulle säga om att polisen för register på folk som pysslar med helt lagliga saker.. har du en fup där de ordagrant står att de va så att tullen öppna paketet och sen tipsa polisen som sen slog till med en husransakan.. de kan du glömma.. de är lagliga frön öppnar tullen en försendelse med lagligt innehåll ska dom märka paketet att de är dom som öppnat de... finns massa lagar angående vem som får öppna din post och varför.. som sagt glöm den här iden .. folk torskar inte pga tullen tipsar någon.. är massa folk som beställer andra frön än bara cb frön skulle va ett stort extra jobb för dom att öppna alla dom paketen men med lika lagliga frön som cb frön.. du är helt klart ute och cyklar till du visar fup med de jag bad om ..
Vet du vad en provoaktiv handling från ex tullens sida är?
Vad gör man med fröna mer än odla? (generellt sätt och CB frön).
Finns massor med fuppar om ändamålet med provoaktiva åtgärder, både gällande frön och andra saker.
Provokativ handling görs på bra mycket mer än bara vid misstanke om CB frön eller för 1kg cola. Säger dock inte att det sker på alla frö brev vid misstanke om CB som upptäcks i tullen, men det händer oftare än man tror.

Första resultatet vid första googlingen.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/sma...spaningsobjekt
Ytterligare ett ex, dock inte frö relaterat nu utan rörande tjack. Men inte några kg, utan betydligt mindre än så och återigen sammarbete mellan tull och polis.
http://www.nt.se/nyheter/linkoping/b...om4018226.aspx
Senast redigerad av flashing-king 2017-01-21 kl. 22:02.
Citera
2017-01-21, 22:07
Medlem
Citat:
Vet du vad en provoaktiv handling från ex tullens sida är?
Vad gör man med fröna mer än odla? (generellt sätt och CB frön).
Finns massor med fuppar om ändamålet med provoaktiva åtgärder, både gällande frön och andra saker.
Provokativ handling görs på bra mycket mer än bara vid misstanke om CB frön eller för 1kg cola. Säger dock inte att det sker på alla frö brev vid misstanke om CB som upptäcks i tullen, men det händer oftare än man tror.

Första resultatet vid första googlingen.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/sma...spaningsobjekt
Ytterligare ett ex, dock inte frö relaterat nu utan rörande tjack. Men inte några kg, utan betydligt mindre än så och återigen sammarbete mellan tull och polis.
http://www.nt.se/nyheter/linkoping/b...om4018226.aspx
men är du helt tappad eller.. inget av dom här har att göra med något lagligt.. allt handlar om grova nark brott.. fattaru du inte skillnaden på grova nark brott och lagliga frön ... är du helt efterbliven.. och va de inte fupar vi pratade inte dåliga tidnings artiklar.. va säger att de som gjort artikel inte är lika bränd som dig,
Citera
2017-01-21, 22:37
Medlem
Citat:
men är du helt tappad eller.. inget av dom här har att göra med något lagligt.. allt handlar om grova nark brott.. fattaru du inte skillnaden på grova nark brott och lagliga frön ... är du helt efterbliven.. och va de inte fupar vi pratade inte dåliga tidnings artiklar.. va säger att de som gjort artikel inte är lika bränd som dig,
Nej jag är inte helt tappad, frågan är snarare om du är det och även hur pass läskunnig du är.
Du fick ett ex (nej inte specifikt en fup nu) på området med att tull tipsar polis, som enligt dig själv inte sker för lagliga saker (ex frön, odlingsutrustning etc).
Hur tror du en odling uppstår, genom färdigvuxna plantor man köpt på Plantagen. Nej utan pga att man har beställt lagliga frön och sen tryckt ner i jorden och iom det begår ett brott när man börjar väcka liv i en planta som är olaglig.

Men visst, bara för att få tyst på din spydiga trut och stilla din naiva hjärna så ska jag ta och posta fup till dig där det står specifikt om frön och provokativ åtgärd. Du får dock rida ett tag till på dina naiva moln för ikväll har jag inte ork eller tid till att läsa igenom flertalet fuppar för att hitta exakt på ordet vad du gapar om.
Så får vi se sen om du är lika bränd själv sen som du påstår mig vara!
Citera
2017-01-22, 00:59
Medlem
Citat:
Nej jag är inte helt tappad, frågan är snarare om du är det och även hur pass läskunnig du är.
Du fick ett ex (nej inte specifikt en fup nu) på området med att tull tipsar polis, som enligt dig själv inte sker för lagliga saker (ex frön, odlingsutrustning etc).
Hur tror du en odling uppstår, genom färdigvuxna plantor man köpt på Plantagen. Nej utan pga att man har beställt lagliga frön och sen tryckt ner i jorden och iom det begår ett brott när man börjar väcka liv i en planta som är olaglig.

Men visst, bara för att få tyst på din spydiga trut och stilla din naiva hjärna så ska jag ta och posta fup till dig där det står specifikt om frön och provokativ åtgärd. Du får dock rida ett tag till på dina naiva moln för ikväll har jag inte ork eller tid till att läsa igenom flertalet fuppar för att hitta exakt på ordet vad du gapar om.
Så får vi se sen om du är lika bränd själv sen som du påstår mig vara!

kan du snälla fixa de. där de klart och tydligt står att polisen agerat på tips från tullen angående en laglig utrustning eller frön.. dom har varken tid eller lagligt stöd för att göra detta förstå de bara så slutar vi där..

du gör ju bort dig när vi pratar fuppar och du skickar artiklar från nån halv oseriös tidning. när man ber om fupparna har du dom inte just eller tid att fixa dom men tid att fortsätta duma dig de har du inget problem med.. svensk polis och tull är under bemannat dom har inte tid att pyssla med saker som är lagligt.. dom har knappt tid att pyssla med de olagliga.. ta av dig folie hatten och gå och lägg dig.. lovar att du till och med är en sån där som nojjar över inrikes beställningar på lagliga saker.
Citera
2017-01-22, 12:46
Medlem
divinebaals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
Fast det blir en väldigt specifik typ av värme från exempelvis HPS lampor om jag förstått rätt en väldigt jämt, stark värme genom ett helt rum t.ex.

Såg nån dokumentär från England och det är ganska vanligt enl deras snut. De flyger och markerar in bostäder som har ovanlig värmeutstrålning. Sen kollar de tydligen mot elbolagen och sen baserat det för raid eller inte. Vet inte om det är praxis men väldigt smidigt i ett land som inte vet vad isolering av bostäder innebär.
Citera
2017-01-23, 04:52
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Hej!

Jag undrar vad blev ditt straff?
Det var andra gången jag åkte dit på odling så jag fick rätt milt straff nu tycker jag.
Jag måste gå hos frivården 1/dag vecka i ungefär 25 veckor och så fick jag en övervakare jag träffar rätt ofta.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in