Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-23, 12:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Det klippet har inget med dokumentären att göra.

Ok så han la det bara där av en slump? Men källdokumentet som också länkas precis under har allt att göra med påståendet - och där framgår ju inte att kaparna skulle varit CIA-anknutna. Så vad finns det för källor som visar att kaparna var CIA menar du och Corbett - eller är det som vanligt bara en massa prat i 3 timmar som ska få oss att dra den slutsatsen trots att ingenting i källan visar det?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2023-04-23 kl. 12:28.
Citera
2023-04-23, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ok så han la det bara där av en slump? Men källdokumentet som också länkas precis under har allt att göra med påståendet - och där framgår ju inte att kaparna skulle varit CIA-anknutna. Så vad finns det för källor som visar att kaparna var CIA menar du och Corbett - eller är det som vanligt bara en massa prat i 3 timmar som ska få oss att dra den slutsatsen trots att ingenting i källan visar det?
Det är bara att titta och visa på felaktigheter:
https://www.corbettreport.com/alqaeda/

Detta är alltså dokumentären där James går igenom bl a det som nu plötsligt är en nyhet för MSM.
Alla namnen, alla dokumenten, det är bara att tugga i sig.
Citera
2023-04-23, 12:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det är bara att titta och visa på felaktigheter:
https://www.corbettreport.com/alqaeda/

Detta är alltså dokumentären där James går igenom bl a det som nu plötsligt är en nyhet för MSM.
Alla namnen, alla dokumenten, det är bara att tugga i sig.

Nej det tänker jag inte göra, du får visa var i dokumentet eller i dokumentären det framgår att kaparna var CIA…
Citera
2023-04-23, 12:40
Avstängd
ButtButters avatar
Mossad låg bakom 911 och Israel var ansvarlig. Målet var att USA skulle fortsätta sin krigsföring i mellanöstern.
Citera
2023-04-23, 12:41
Medlem
Citat:
Nej det tänker jag inte göra, du får visa var i dokumentet eller i dokumentären det framgår att kaparna var CIA…
Om jag orkar leta upp det så ska jag visa var i dokumentären som det visas att kaparna var under bevakning av CIA.
Citera
2023-04-23, 12:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Om jag orkar leta upp det så ska jag visa var i dokumentären som det visas att kaparna var under bevakning av CIA.

Det behöver du inte anstränga dig med - det har jag redan konstaterat utifrån den riktiga källan. Frågan gällde huruvida de var anställda/anlitade av CIA. Det finns dock som sagt inget i den ursprungliga källan som visar det - det är bara trams som initialt verkar ha spridits av RT och på diverse muslimska siter innan det plockades upp av amerikanska konspirationsteoretiker.
Citera
2023-04-23, 12:58
Medlem
Citat:
Det behöver du inte anstränga dig med - det har jag redan konstaterat utifrån den riktiga källan. Frågan gällde huruvida de var anställda/anlitade av CIA. Det finns dock som sagt inget i den ursprungliga källan som visar det - det är bara trams som initialt verkar ha spridits av RT och på diverse muslimska siter innan det plockades upp av amerikanska konspirationsteoretiker.
Ja och detta är ju precis vad Corbett säger.
Att detta är en ickenyhet.

Samtidigt tycker han det är lite bra att det kanske kan få någon mer att titta på hans dokumentär, som är den mest genomarbetade han gjort men som därför blev för tungrodd för gemene man.
Citera
2023-04-23, 13:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja och detta är ju precis vad Corbett säger.
Att detta är en ickenyhet.

Samtidigt tycker han det är lite bra att det kanske kan få någon mer att titta på hans dokumentär, som är den mest genomarbetade han gjort men som därför blev för tungrodd för gemene man.

Haha, ja med då har vi ju samma åsikt för en gångs skull 😄
Citera
2023-04-23, 13:22
Medlem
Citat:
Haha, ja med då har vi ju samma åsikt för en gångs skull 😄
Jepp, jag tror egentligen vi har det oftare än vi tror 👍
Citera
2023-09-12, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ButtButter
Mossad låg bakom 911 och Israel var ansvarlig. Målet var att USA skulle fortsätta sin krigsföring i mellanöstern.
Bingo. USA är endast ett verktyg för att främja zionistiska intressen.
Citera
2023-11-23, 23:23
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
Intressant för ämnet kanske kan vara att professor Daniele Ganser i Schweiz redan 2011 delade upp resonemanget omkring 9/11katastrofen i tre olika teorier...

1.) Surprise-teorin (Bin Laden surprised Bush)
2.) Lihopteorin (Bush Let It Happen On Purpose)
3.) Mihopteorin (Bush Made It Happen On Purpose)

Han nämner en mängd olika konspirationer som har visat sig i efterhand vara verkliga genom åren, och att det därför är kontraproduktivt att ställa vetenskapliga fakta mot vidskepliga konspirationsteorier, utan man bör istället diskutera vilken av de tre Surprise-, Lihop- eller Mihopteorierna som har det mest verklighetsförankrade underlaget medan man inväntar på en ny 9/11investigation...

Skyllde inte fler republikaner runt Bush på Clinton? Att han inte gjorde mer efter 93
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in