Citat:
Ursprungligen postat av
666ten
Du tycker inte att det vore bra om människor är upplysta om hur de bäst beter sig i ett utsatt läge? Kunskap är sällan överflödig.
Visst vore det jättebra om man kunde utbilda svenska folket i allt från överlevnad, zombieapokalyps, krigföring, massutbrott av dödliga sjukdomar, alieninvasion, invasionsförsvar, psykologisk krigföring, antiterrorism osv men allt handlar om prioriteringar. Det känns inte sannolikt med ett terrorattentat. Bara för att Europa haft det på sina ställen innebär det inte att Sverige drabbas. Vi har ett annat utrikespolitiskt läge.
Citat:
Ursprungligen postat av
HRT
Har vi många krig? Menar du...
Nej men ändå förbereder vi oss för ett. har Europa många terror attentat JA, kanske man borde utbilda inom det mest väsentliga hotet. Just nu är det större chans att Sverige råkar ut för en terrorattack med dessa jävla hemvändande IS kräk. Än Att Putin ska invadera Sverige.
Både krig och terrorism sker utifrån sammantagna bedömningar av läget. Risken för krig är antagligen ännu lägre än för terrorism. Däremot kan en ökad rysk militär närvaro i Sveriges närområde utgöra påtryckningsmedel för svenska eftergifter gentemot Ryssland.
Citat:
Ursprungligen postat av
scoremax
Eftersom det om man googlar "terrorattentat Sverige" kommer upp några under "internationella attacker" på Wickipedia, avhandlande Sverige, så antar jag att du inte anser dom räknas?
Dels så tar jag inte någon på allvar som hänvisar till Wikipedia, som är ett anonymt klotterplank, dels tar jag inte någon på allvar som inte ens kan stava Wikipedia...