• 4
  • 5
2017-01-12, 02:04
Medlem
Kanske kan ge lite tips från ett perspektiv av att vara flickvän till någon. Håller med många andra som skrivit om att du bör lämna förhållandet men förstår att det inte är så enkelt om man älskar någon och tror att man inte kan hitta bättre. Men tro mig, det finns bättre, mycket bättre än det där. Du skriver konstig flickvän, men jag skulle snarare säga elak. Det var ett misstag att prata med andra tjejer kanske, men hon kan inte vara arg för evigt, det är något annat som tynger henne, antagligen att hon har bristande känslor för dig. Jag tror att det enda som funkar här är ett ultimatum. Säg till henne att hon måste bevisa att hon älskar dig och tar dig seriöst - annars lämnar du. Läskigt kanske, men tror det är det enda som kan funka i det här läget.
Citera
2017-01-12, 19:59
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seanprice
Skulle vara roligt om du kallade mig kärring irl
Vad är det för fel på att hitta tjejen man vill leva med? Nej det är inte samma sak att inte hjälpa till i hemmet och inte vara seriös med sin partner. Vad vill du ha sagt med det förstår jag inte? Jag har aldrig hjälp till i hemmet men det har aldrig varit något problem i mina förhållanden.
Men det är klart ett förhållande inte kan fungera om bara ena parten vill vara seriös? Eller?
Vad är det för fel att ligga kvar i sängen? Jag orkar inte springa upp så fort jag haft sex eller är det fel?
Ja jag är tyvärr toffel på det sättet att jag ger henne så mycket kärlek och skulle göra allt för henne utan att jag får något tillbaka, men jag skulle aldrig låta henne bestämma någonting över mig så på det sättet är jag absolut inte toffel. Hon kanske skäms över mig, men då borde hon ju inte vara tillsammans med mig? Alla andra tjejer jag haft har ju stolt visat upp mig för polarna och föräldrarna. Hon är nog snarare rädd för att ha något seriöst förhållande för hon aldrig haft det tror jag och om jag träffar polarna och föräldrarna blir det nog för verkligt för henne.

Haha skulle gärna göra det om jag kunde, om det var en annan tjej så skulle jag gjort det för lääänge sen. Ja hon kanske är manipulativ, men jag tror det mer är att hon är så bränd så hon inte fattar att man måste ge sin partner bekräftelse och uppskattning i ett förhållande.

Inget att hurra för direkt

Är hon av utländsk påbrå och ung? Ålder? Så som många andra skriver tycker jag du ska lämna henne.
Citera
2017-01-13, 04:07
Medlem
Jag förstår att du vill höra vissa saker. Att du till exempel vill höra komplimanger, att du betyder mycket för henne och så vidare. Men handlingar säger ofta mer än ord. Du kan säga att du är kär, men du kan också visa med dina handlingar att du är kär. Samtidigt som det kan vara svårt att tro på något som en person säger, om den personens beteende/handlingar visar på något annat. Om du förstår vad jag menar.

Jag tror inte att lösningen på problemet är att din flickvän plötsligt kommer att säga alla dessa saker som du vill höra. Din flickvän visar ju genom handlingar att ert förhållande inte är det minsta seriöst. Så varför skulle du tro på henne om hon börjar säga sådant som du vill höra?

Hon säger ju tydligen saker som ”Jag försöker verkligen ändra på mig så gott jag kan, men om du inte tycker att vi har ett förhållande kan jag ju skita i dig (ännu mera)”. Men hon tycks ju inte ens visa det minsta lilla att hon försöker ändra på sig. Speciellt inte om ni har haft samma problem i 1 ½ års tid, och ingenting har blivit bättre under den tiden. Trots att du har sagt att du vill att hon visar intresse och uppskattning. Så återigen, varför ska du börja tro på henne om hon börjar säga komplimanger och annat?

Alltid är dessutom inte hennes fel. Alltid kommer inte att lösa sig automatiskt bara för att hon kommer att förändra sig, och göra det som du vill att hon ska göra. Du kanske tror det. Men man är trots allt två i ett förhållande, och ni båda har gjort misstag. Samtidigt verkar du ha ett enormt bekräftelsebehov, vilket knappast underlättar. När du inte får som du vill, så börjar du bete dig barnsligt och flörta med andra. Det är något som du behöver jobba med, tror jag.

Men i övrigt tycker jag som alla andra att du bör lämna henne. Ni har ju knappast ett bra förhållande, där ni båda älskar och respekterar varandra. Ni har ju försökt lösa era problem under en längre period utan att det blir bättre. Så det verkar knappast bli bättre, hur mycket ni än må försöka i framtiden. Förr eller senare kommer ert förhållande troligen ta slut ändå, det blir mindre smärtsamt om du avslutar förhållandet så snabbt du kan istället för att dra ut på det hela.
Citera
2017-01-28, 00:33
Medlem
Citat:
Ja självklart ska man ju visa sin partner att hon/han betyder något och visa det. Det är dåligt gjort av mig att flirta med andra men när hon skiter i mig blir jag sårad och tänker fuck henne, jag har lätt för att fixa tjejer och kan fixa någon som inte skiter i mig istället.

Hur skulle du reagera om din partner inte ville träffa dig, inte prata med dig och aldrig någonsin sagt att du betyder något?

Jag hade lämnat efter en tid om försöken inte hade gett mig den tillfredställsen jag söker i / efter en partner / relation. Man bör va på samma våglängd för att båda ska trivas.

Kommunicera. Kommunivera. Återigen kommunicera. Hjälper inte det, ja då är det fotas en som ledsnar, antagligen hen som för relationen framåt. Ge och ta till den man älskar, utan baktanke - är så skevt att vi ens applicerar det - då människan är ego.

Tack och godnatt flashback!
Citera
2017-01-28, 04:57
Medlem
NeoGenesiss avatar
Citat:
Hej flashback. Det är så att min flickvän är världens konstigaste tjej och totalt väck i huvudet, ändå så älskar jag henne över allt annat och det är tjejen i mitt liv. Men hon har fuckat mig och brutit ner mig totalt psykiskt i 1.5år nu så jag måst skriva av mig och hoppas någon har bra tips som kan hjälpa mig. Hoppas ni orkar läsa skiten..

Dumpa.
Citera
2017-01-28, 06:34
Medlem
Känner tyvärr igen hennes beteende från ett tidigare förhållande...Det kommer att sluta i katastrof för dig...för du älskar henne...men....just det....lyssna nu. Hon är en narcissist som har sjukligt svårt att älska någon eller bry sig om någon annan än sig själv...Hon kommer att lämna dig förr eller senare. Du kommer bli sårad och hon kommer inte bry sig det minsta. Hon är inte psykiskt frisk. Tyvärr. Försökte få en ex.flickvän till psyket. men det visade sig omöjligt, Går ej att behandla en patient som inte vill....
Citera
2017-01-28, 08:31
Medlem
Inget att hurra för direkt

Inte ens det e bra.
Lämna!
Citera
2017-01-28, 18:51
Medlem
Låter förjävligt.
Vad är det du älskar med henne?
Citera
2017-01-31, 21:49
Medlem
Hej TS. Du ska få min ärliga åsikt som tjej. En tjej som genomgående i livet haft långa förhållanden som har fungerat.

Du beter dig barnsligt och behöver verkligen släppa Tinder eller vad det är du sitter med. Du behöver visa för din tjej att det bara är hon som räknas. Att hon dessutom varit med om otrohet innan gör detta argument ännu mer tydligt.

Varför känner du ett så stort behov att tala med andra tjejer? Varför måste du ha komplimanger? Om de känslorna är så stora att du behöver prata med andra tjejer, än din "flickvän" eller vad hon kan kallas, borde du lämna henne. Din tjej behöver veta att hon kan lita på dig till hundra procent och inte "Om inte hon börjar visa känslor så tänker inte jag sluta chatta med andra" Förstår du själv hur barnsligt det låter? " lite som "men hon började ju."

Våga släppa taget och lär henne att visa känslor om hon nu är den du vill dela livet med! Är det äkta kärlek så kommer du inte behöva någon annan någonsin mer. Jag tror hon känner att du inte är där till 100% och det är därför hon inte litar på dig.

Jag själv har varit med två typer av killar. Den ena var rent utsagt ett tidsfördriv som från början var en kärlek och min nuvarande är mannen i mitt liv. Vi har det underbart för att vi vågat ta steget och visa våra känslor för varandra fullt ut.

Lycka till TS. Alla förtjänar att älska och bli älskad för det är det finaste som finns.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in