• 1
  • 2
2017-01-09, 22:51
Medlem
Hej flashback. Det är så att min flickvän är världens konstigaste tjej och totalt väck i huvudet, ändå så älskar jag henne över allt annat och det är tjejen i mitt liv. Men hon har fuckat mig och brutit ner mig totalt psykiskt i 1.5år nu så jag måst skriva av mig och hoppas någon har bra tips som kan hjälpa mig. Hoppas ni orkar läsa skiten..

Det var kärlek vid första ögonkastet och vi passar så bra för varandra och det känns som vi är gjorda för varandra på vissa sätt. Men vi har ett STORT problem som inte går att lösa fast det egentligen är ett litet problem som går att lösa ganska enkelt.

Hon är rätt dålig på att visa kärlek, att hon är seriös med förhållandet och att jag betyder något. Så i början av vårat förhållande var jag lite osäker på henne och hon fick reda på att jag snackade med andra tjejer på nätet. Det var helt oskyldigt från min sida utan jag tyckte det bara var nice att få komplimanger och visat intresse då tjejen inte gav mig det. Det vägrar hon förlåta även fast hon gjort tusen gånger värre saker mot mig.

Det gjorde att hon blev ännu mera avståndstagande mot mig och vägrade sen vara minsta gullig eller omtänksam. Efter det så har hon vägrat ta vårat förhållande seriöst, hon vägrar sätta status att vi är tillsammans på facbook, vägrar låta mig träffa hennes vänner, jag får inte träffa hennes föräldrar. Hon har aldrig sagt någonting i form av att jag betyder det minsta för henne, nästan aldrig varit gullig mot mig och inte ens ett "jag saknar dig" kan man få höra om hon är bortrest en månad.

Jag älskar henne så otroligt mycket och är skit kär i henne så det har fått mig att bli fett ledsen och sårad för jag ger så jävla mycket kärlek till henne utan att få det minsta tillbaka. Det har lett till att jag fortsatt snacka med andra tjejer och bara klagat massa på henne hela tiden. Den absolut enda bekräftelsen jag får är när hon är svartsjuk och därför jag snackar med andra tjejer, fett barnsligt jag vet.
Därför känner vi inte att det fungerar. Men när vi är med varandra så har vi det ändå så jävla bra och jag är världens lyckligaste i en stund tills hon helt glömmer bort eller ignorerar mig i en vecka tex

Båda har ju gjort fel men hela situationen skulle ju lösas enkelt om hon bara visade att hon var lite seriös med oss. Bara låta mig träffa hennes familj och vänner, sätta status att vi är tillsammans på facebook, och kanske någon gång iaf säga att hon är glad att ha mig eller saknar mig etc.. Då skulle jag ju vara överlycklig och sluta klaga och flirta med andra tjejer. Men hon vägrar förstå det

Hon säger att vi försökt så mycket men det blir aldrig bättre. Men det är klart det aldrig blir om hon inte visar att hon är seriös med oss. Jag har sagt till henne att jag inte vill ha andra tjejer och att vi kan förlova oss om hon vill vara säker på att jag bara är hennes, men nej det vill hon inte.

Hur ska jag få henne att förstå att det blir bra bara hon är seriös med oss? För det är väl självklart att ett förhållande inte fungerar om ena partnern skiter i den andra och inte ger minsta bekräftelse, eller är jag dum i huvudet som tänker så? Det här har pågått i över ett år nu och jag blir så sjukt frustrerad av att det går att lösa så lätt men hon fattar inte det.
Citera
2017-01-09, 22:58
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seanprice
Hej flashback. Det är så att min flickvän är världens konstigaste tjej och totalt väck i huvudet, ändå så älskar jag henne över allt annat och det är tjejen i mitt liv. Men hon har fuckat mig och brutit ner mig totalt psykiskt i 1.5år nu så jag måst skriva av mig och hoppas någon har bra tips som kan hjälpa mig. Hoppas ni orkar läsa skiten..

Det var kärlek vid första ögonkastet och vi passar så bra för varandra och det känns som vi är gjorda för varandra på vissa sätt. Men vi har ett STORT problem som inte går att lösa fast det egentligen är ett litet problem som går att lösa ganska enkelt.

Hon är rätt dålig på att visa kärlek, att hon är seriös med förhållandet och att jag betyder något. Så i början av vårat förhållande var jag lite osäker på henne och hon fick reda på att jag snackade med andra tjejer på nätet. Det var helt oskyldigt från min sida utan jag tyckte det bara var nice att få komplimanger och visat intresse då tjejen inte gav mig det. Det vägrar hon förlåta även fast hon gjort tusen gånger värre saker mot mig.

Det gjorde att hon blev ännu mera avståndstagande mot mig och vägrade sen vara minsta gullig eller omtänksam. Efter det så har hon vägrat ta vårat förhållande seriöst, hon vägrar sätta status att vi är tillsammans på facbook, vägrar låta mig träffa hennes vänner, jag får inte träffa hennes föräldrar. Hon har aldrig sagt någonting i form av att jag betyder det minsta för henne, nästan aldrig varit gullig mot mig och inte ens ett "jag saknar dig" kan man få höra om hon är bortrest en månad.

Jag älskar henne så otroligt mycket och är skit kär i henne så det har fått mig att bli fett ledsen och sårad för jag ger så jävla mycket kärlek till henne utan att få det minsta tillbaka. Det har lett till att jag fortsatt snacka med andra tjejer och bara klagat massa på henne hela tiden. Den absolut enda bekräftelsen jag får är när hon är svartsjuk och därför jag snackar med andra tjejer, fett barnsligt jag vet.
Därför känner vi inte att det fungerar. Men när vi är med varandra så har vi det ändå så jävla bra och jag är världens lyckligaste i en stund tills hon helt glömmer bort eller ignorerar mig i en vecka tex

Båda har ju gjort fel men hela situationen skulle ju lösas enkelt om hon bara visade att hon var lite seriös med oss. Bara låta mig träffa hennes familj och vänner, sätta status att vi är tillsammans på facebook, och kanske någon gång iaf säga att hon är glad att ha mig eller saknar mig etc.. Då skulle jag ju vara överlycklig och sluta klaga och flirta med andra tjejer. Men hon vägrar förstå det

Hon säger att vi försökt så mycket men det blir aldrig bättre. Men det är klart det aldrig blir om hon inte visar att hon är seriös med oss. Jag har sagt till henne att jag inte vill ha andra tjejer och att vi kan förlova oss om hon vill vara säker på att jag bara är hennes, men nej det vill hon inte.

Hur ska jag få henne att förstå att det blir bra bara hon är seriös med oss? För det är väl självklart att ett förhållande inte fungerar om ena partnern skiter i den andra och inte ger minsta bekräftelse, eller är jag dum i huvudet som tänker så? Det här har pågått i över ett år nu och jag blir så sjukt frustrerad av att det går att lösa så lätt men hon fattar inte det.

sluta sexchatta med andra och be om ursäkt. Visa själv att hon betyder något för nej, du visar inte kärlek till henne i mängder när du flirtar med andra tjejer. Klart hon blir sur om ni inte bestämde öppet förhållande i början.
Citera
2017-01-09, 22:59
Medlem
Sphinxen7s avatar
Gå in till hennes smyckeslåda, leta fram dina två kulor och lämna sedan henne. Vad fan ska du utsätta dig för sådan nedvärdering? Visst du älskar henne, men du bör älska dig själv mer och inse att hon ej kan behandla dig på detta sätt... Sen att det gör ont efter att du lämnat henne, yeah shit happens, det svider för oss alla.
Citera
2017-01-09, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
sluta sexchatta med andra och be om ursäkt. Visa själv att hon betyder något för nej, du visar inte kärlek till henne i mängder när du flirtar med andra tjejer. Klart hon blir sur om ni inte bestämde öppet förhållande i början.

Jo jag visar massor av kärlek, om jag ens hade fått 1% så mycket tillbaka hade jag varit mer än nöjd. Men när jag försöker att visa kärlek och anstränger mig men inte får minsta reaktion eller ens ett tack tillbaka så blir jag fett sårad och skiter i henne en stund. Det är då jag snackar med andra tjejer vilket jag vet är dumt.. Jag har bett om ursäkt tusen gånger om för det, men jag har sagt till henne att hon kanske ska försöka ge mig en komplimang någon gång eller försöka visa intresse så jag slipper fiska det från andra tjejer.

Citat:
Ursprungligen postat av Sphinxen7
Gå in till hennes smyckeslåda, leta fram dina två kulor och lämna sedan henne. Vad fan ska du utsätta dig för sådan nedvärdering? Visst du älskar henne, men du bör älska dig själv mer och inse att hon ej kan behandla dig på detta sätt... Sen att det gör ont efter att du lämnat henne, yeah shit happens, det svider för oss alla.

Kommentarer om att jag inte har ballz är bara onödigt, många på flashback skriker dumpa hela tiden men jag tror relationer kan vara värda att reparera istället för att dumpa direkt. Speciellt eftersom det är tjejen jag vill leva mitt liv med.
Varför jag utsätter mig för skiten är för att jag vet att det kan bli så jävla bra bara hon visar att hon är seriös och ger mig lite kärlek tillbaka.
Citera
2017-01-09, 23:41
Medlem
Citat:
Jo jag visar massor av kärlek, om jag ens hade fått 1% så mycket tillbaka hade jag varit mer än nöjd. Men när jag försöker att visa kärlek och anstränger mig men inte får minsta reaktion eller ens ett tack tillbaka så blir jag fett sårad och skiter i henne en stund. Det är då jag snackar med andra tjejer vilket jag vet är dumt.. Jag har bett om ursäkt tusen gånger om för det, men jag har sagt till henne att hon kanske ska försöka ge mig en komplimang någon gång eller försöka visa intresse så jag slipper fiska det från andra tjejer.

Kommentarer om att jag inte har ballz är bara onödigt, många på flashback skriker dumpa hela tiden men jag tror relationer kan vara värda att reparera istället för att dumpa direkt. Speciellt eftersom det är tjejen jag vill leva mitt liv med.
Varför jag utsätter mig för skiten är för att jag vet att det kan bli så jävla bra bara hon visar att hon är seriös och ger mig lite kärlek tillbaka.

Du är en kärring inte mer med det. Det är tjejen jag vill leva mitt liv med Jag vet det kan bli bra "Bara hon visar" alltså really? Du har aldrig varit i själv eller i förhållande där tankarna har funnits att "om hon bara tagit på mig lite oftare" "om hon han bara kunde hjälpa till mer hemma". I ditt fall handlar det om "om hon bara visar hon bryr sig alls" inte riktigt samma nivå på det va? Ni har varit ihop ett år, när ni knullat är hon gosig o mysig för du är en toffel som gärna ligger kvar o myser i timtal.

Ni har varit ihop ett år och det är fortfarande samma, hon skäms så över dig att du inte får träffa vänner eller familj, hur blåögd är du?
Citera
2017-01-09, 23:47
Medlem
Hassebosse47s avatar
Knulla henne i röven en sista gång & lämna henne sedan efter det.
Hon är manipulativ och du är en cuck!
Citera
2017-01-09, 23:48
Medlem
UngeHerrProms avatar
Hur är sexlivet?
Citera
2017-01-10, 00:00
Medlem
Citat:
Onödigt? Det är ju sant. Hur kan du ens kalla detta för ett förhållande? Jag kan garantera att hon ligger med andra bakom din rygg också. Du säger att det har varit så här i över ett år, varför skulle något förändras? Det är ju för fan uppenbart att hon inte ens gillar dig. Hon väntar bara på en ny kille så att hon kan dumpa dig. Det enda rätta du kan göra i det här fallet är att göra slut med henne, blocka hennes nummer och blocka henne från alla sociala medier. Hon gillar inte dig och det du beskriver är inget kärleksförhållande.
Du kommer dock inte lyssna på mig utan kommer skriva på Flashback igen om några månader där du beklagar dig över att din flickvän har gjort slut och undrar varför.
Citera
2017-01-10, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G1zm0
Du är en kärring inte mer med det. Det är tjejen jag vill leva mitt liv med Jag vet det kan bli bra "Bara hon visar" alltså really? Du har aldrig varit i själv eller i förhållande där tankarna har funnits att "om hon bara tagit på mig lite oftare" "om hon han bara kunde hjälpa till mer hemma". I ditt fall handlar det om "om hon bara visar hon bryr sig alls" inte riktigt samma nivå på det va? Ni har varit ihop ett år, när ni knullat är hon gosig o mysig för du är en toffel som gärna ligger kvar o myser i timtal.

Ni har varit ihop ett år och det är fortfarande samma, hon skäms så över dig att du inte får träffa vänner eller familj, hur blåögd är du?

Skulle vara roligt om du kallade mig kärring irl
Vad är det för fel på att hitta tjejen man vill leva med? Nej det är inte samma sak att inte hjälpa till i hemmet och inte vara seriös med sin partner. Vad vill du ha sagt med det förstår jag inte? Jag har aldrig hjälp till i hemmet men det har aldrig varit något problem i mina förhållanden.
Men det är klart ett förhållande inte kan fungera om bara ena parten vill vara seriös? Eller?
Vad är det för fel att ligga kvar i sängen? Jag orkar inte springa upp så fort jag haft sex eller är det fel?
Ja jag är tyvärr toffel på det sättet att jag ger henne så mycket kärlek och skulle göra allt för henne utan att jag får något tillbaka, men jag skulle aldrig låta henne bestämma någonting över mig så på det sättet är jag absolut inte toffel. Hon kanske skäms över mig, men då borde hon ju inte vara tillsammans med mig? Alla andra tjejer jag haft har ju stolt visat upp mig för polarna och föräldrarna. Hon är nog snarare rädd för att ha något seriöst förhållande för hon aldrig haft det tror jag och om jag träffar polarna och föräldrarna blir det nog för verkligt för henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Hassebosse47
Knulla henne i röven en sista gång & lämna henne sedan efter det.
Hon är manipulativ och du är en cuck!

Haha skulle gärna göra det om jag kunde, om det var en annan tjej så skulle jag gjort det för lääänge sen. Ja hon kanske är manipulativ, men jag tror det mer är att hon är så bränd så hon inte fattar att man måste ge sin partner bekräftelse och uppskattning i ett förhållande.

Citat:
Ursprungligen postat av UngeHerrProm
Hur är sexlivet?

Inget att hurra för direkt
Citera
2017-01-10, 00:39
Medlem
bithaxs avatar
Det där förhållandet funkar ju bevisligen inte, men du vill så gärna att det skall göra det.
Släpp det, och hitta någon bättre.
Och ge fan i att sitta och sexchatta med småtjejer när du är i ett förhållande
Citera
2017-01-10, 00:44
Medlem
Men om jag omformulerar problemet lite då? Hon älskar mig men blir sjukt ledsen över att känna sig som en kass flickvän och vill inte känna så därför vet hon inte om hon vill vara tillsammans. Jag är ledsen och tycker hon är en kass flickvän för hon aldrig kan ge bekräftelse som behövs i ett förhållande. Båda skulle ju kunna sluta vara ledsna på varanda bara vissa grundläggande saker fungerade, men hon fattar inte det.

Citat:
Ursprungligen postat av Yesw
Onödigt? Det är ju sant. Hur kan du ens kalla detta för ett förhållande? Jag kan garantera att hon ligger med andra bakom din rygg också. Du säger att det har varit så här i över ett år, varför skulle något förändras? Det är ju för fan uppenbart att hon inte ens gillar dig. Hon väntar bara på en ny kille så att hon kan dumpa dig. Det enda rätta du kan göra i det här fallet är att göra slut med henne, blocka hennes nummer och blocka henne från alla sociala medier. Hon gillar inte dig och det du beskriver är inget kärleksförhållande.
Du kommer dock inte lyssna på mig utan kommer skriva på Flashback igen om några månader där du beklagar dig över att din flickvän har gjort slut och undrar varför.

Ok jag borde skrivit "förhållande" istället för nej jag kallar inte det här för förhållande. Jag har sagt det till henne flera gånger att vi är ju för fan inte ens tillsammans för det inte känns så oftast. Men då blir hon bara arg och ledsen och säger "Jag försöker verkligen ändra på mig så gott jag kan, men om du inte tycker att vi har ett förhållande kan jag ju skita i dig (ännu mera)" istället för att bara bättra sig och inte vara så dissig.

Hon gillar mig innerst inne men inte nu för hon tycker jag bara klagar på henne och säger åt henne att skärpa sig, hon blir SKIT LEDSEN och trött på att känna sig som en värdelös flickvän till den kille hon älskar. Istället för att tänka över vad hon gör fel som får mig att tycka hon är en värdelös flickvän så blir hon ju skit ledsen och tänker att då kan jag ju bli en ännu mera värdelös flickvän om jag ändå tycker hon är värdelös.
Om jag tex ignorerade min tjej och bara prioriterade att spela tv-spel hela dagarna och min tjej sa åt mig att det känns inte ens som vi är tillsammans för du bara spelar hela tiden och skiter i henne skulle jag be om ursäkt och skärpa mig istället för att bli ledsen och trotsig och spela ännu mera bara för det.
Och nej hon har inte knullat någon bakom min rygg det är jag säker på.

Varken känna sig värdelös för sin pojkvän man älskar eller att känna sig oälskad av tjejen man älskar är inte någon trevlig känsla för oss båda.
Citera
2017-01-10, 00:51
Medlem
Ficcos avatar
Det lät som ett kasst förhållande från din text om jag ska vara helt ärlig. Jag själv tycker ibland att jag har ett dysfunktionellt förhållande och har lust att skriva en gnälltråd på Flashback i någon slags katarsis-anda. Men det där når ju helt andra nivåer.

Är man kär i en person så droppar man inte kontakten i en vecka.. Hon verkar inte intresserad av dig och du förminskar dig själv i och med att du är så upp över öronen kär när hon uppenbarligen inte visar intresse. Oproportionerligt bemötande. Hon kanske gillar dig men fattar inte att du kan försvinna om hon inte behandlar dig rätt, som du också bevisat genom att stanna. Ingen kan respektera dig om du inte respekterar dig själv.

Vissa personer tar andra för givet och jag själv har åtminstone varit sån tidigare i mitt förhållande, men har gått över till ren uppskattning. Som en sån person till dig, så råder jag dig att prata med henne om det, annars gör du slut. Punkt. Utan en massa drama, långa arga brev och skit. Visa att du står över att bli behandlad sådär. Sen vill hon ha tillbaka dig, ja då får hon väl spela med på dina regler och visa att du betyder något. Föresten så låter det som att du försöker rationalisera ditt chattande

Man måste vara två för att få saker att fungera, du kan inte tvinga fram en reaktion hos henne som gör att allt plötsligt blir bra. Där ligger problemet i ditt tänk skulle jag tro.

Vad är det egentligen som gör henne till tjejen du vill leva ditt liv med?? Hittade ingenting positivt i din text.

Citat:
sätta status att vi är tillsammans på facebook

+ du kan inte förvänta dig hur mycket bekräftelse som helst i början av ett förhållande. Det tar tid att bli kär. Hon kanske föredrar att ge dig en ärlig representation av sina känslor. Hon kanske har haft kille tidigare som hon var riktigt kär i, och då tar det tid att nå 'samma nivå'.
Men då drog du iväg och chattade med andra brudar och fuckade upp den processen. En kille ska inte behöva så jävla mycket bekräftelse, men jag kan bara utgå från din text.
Senast redigerad av Ficco 2017-01-10 kl. 00:59.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in