Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-15, 23:25
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtjerry
Den som påstår att man INTE ska ta fram fakta kan omöjligt vinna en diskussion. Så utgången var given från början.

Jerzy efterfrågade dock "sofistikerad fakta" som han själv så fint kallade det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Det fetade, jag börjar faktiskt tvivla på denna "sanning" som ständigt valsar i media. De kriminella kan inte agera långsiktigt utan invånarnas aktiva/passiva stöd.
Många gangstergäng i historien, allt från Capone till Mendelin-gänget stödde olika sociala projekt och förstod vikten av stödet från civilbefolkningen. Jag börjar mer och mer tro att vi har en likartad situation här.
Du kanske missförstår vad jag skrev; jag skrev att invånarna i de åsyftade kvarteren antingen är rädda eller illojala gentemot rättsväsendet även de. De skyddar då de kriminella genom att inte bidra med vittnesmål, skyddande av brottsling, mened osv.
Citera
Medlem
goran744s avatar
De skrev på www.svt.se att debatten var hetsig och de skrev att Mattias sade att tryggheten i Sverige är "katastrofal"
Det betyder att de hånar Mattias ordval katastrofal.

Situationen är katastrofal ändå hånar man det....
Idioter.
Citera
2017-01-15, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengtjerry
Den som påstår att man INTE ska ta fram fakta kan omöjligt vinna en diskussion. Så utgången var given från början.

han säger ju att vi redan har fakta och hellre bör undersöka varför så att man kan sätta in åtgärder...
Citera
2017-01-15, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
"krigargenen" MAO-A med olika sorters riskbehäftade alleler:

http://www.motpol.nu/robertronngren/...8/krigargenen/

Jag håller inte alls med att civilisationer skulle gå under om deras folkslag innehåller en hög andel av vissa riskökande genotyper. T ex skulle det kunna finnas spontant uppkommande riskalleler utan tydlig arvsgång. Eller antisociala personligheter med hög fertilitet som för vidare anlaget till nästa generation. Sen är det en fråga hur samhället handskas med dessa individer, som kan begränsa de våldsbenängas härjningar. Kanske kan man skicka dem i krig (förhoppningsvis utan att de dödar sina egna).

Stenkastartrenden som kommit med invandrarna är en antisocial, respektlös handling, som visar föraktet mot lag, ordning och majoritetssamhälle. Dessa stenkastare kan om något år vara fullblodsligister och mördare. De definierar sig uppenbarligen inte som svenskar och gör territoriella anspråk där inte ens blåljuspersonal anses ha tillträde. Ett kriminellt revirhävdande, ockupation, sedan statens våldsmonopol ser ut att ha kapitulerat.

Ugh, och hur många finländare då? MAO-A genen upptäcktes genom studier av finländare. Finländare är f ö överrepresenterade i mordsstatistiken i Sverige. Är deras gener så olika svenskars?

Om vi antar att 5% av mörkhyade har genen och 0% av "svenskar", så skulle det knappast heller ge någon signifikant överrepresentation.

Citat:
T ex skulle det kunna finnas spontant uppkommande riskalleler utan tydlig arvsgång. Eller antisociala personligheter med hög fertilitet som för vidare anlaget till nästa generation.

Men det blir ju svårt att bibehålla en social grupp om en grupp består av en stor del antisociala individer. Det är ju logiskt. Även bland apor kastar man ut de individer som beter sig antisocialt. Det finns enligt evolutionsteorin inget sätt att bibehålla antisociala gener i en större grupplevande population. De kan bara finnas i ett fåtal individer, då de kan tolereras. Blir de fler så kommer de att ömsesidigt ta död på varandra. Det finns en vetenskaplig modell för detta.
Citera
2017-01-15, 23:32
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
han säger ju att vi redan har fakta och hellre bör undersöka varför så att man kan sätta in åtgärder...

Det bör herr kriminologen redan ha gjort. Förslagsvis borde hans skrå börjat för elva år sedan. Det ligger ju trots allt på kriminologernas bord.
Citera
2017-01-15, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Akta dig. Snart kan du få ett frireligöst PM från Bombacci att hen ska be för dig och ditt svarta hjärta. Det fick jag. Den användaren är inte frisk i skallen och fullständigt faktaresistent.

Ja eller faktafientlig given trådens ämne snarare.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” [George Carlin]
Citera
2017-01-15, 23:34
Medlem
Guitarsmokes avatar
Nu hänger Aftonbladet på:

(S) vägrar kommentera varför man vägrar debattera med SD

Citat:
När Aftonbladet når Morgan Johanssons pressekreterare Miriam Abu Eid på söndagskvällen vill hon inte svara på varför Morgan Johansson inte vill medverka.
– Han avböjde att vara med, säger hon.
Vad var orsaken till det?
– Det var därför att han avböjde att vara med.
I stället hänvisar hon till vad Morgan Johansson tidigare sagt i riksdagen då han förklarat varför regeringen inte kommer att ge Brå i uppdrag att ta fram någon ny rapport i ämnet.
Klagar på Twitter
På Twitter klagar dock en annan av Morgan Johanssons pressekreterare, Adriana Haxhimustafa, på SVT:s upplägg som justitieministern nobbat.
”Hur tänker Agenda när de skapar ett reportage som helt spelar på ett visst partis planhalva? Tycker de att SD fått för lite utrymme i media?”
När Aftonbladet når Adriana Haxhimustafa betonar hon att hon twittrar som privatperson och inte som justitieministerns pressekreterare.
Men inte heller hon vill säga någonting om justitieministerns inställning till de omdebatterade undersökningarna eller att SVT:s ”Agenda” fick nobben.
– Vi har ingen kommentar till det, säger hon.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...battera-med-sd

Ska media dreva mot de rödgröna?
Citera
2017-01-15, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VenomX
Que!? Så var det kanske för 10-15 år sedan men garanterat INTE idag, jag känner väldigt många som röstade på SD i senaste valet och även engagerat sig politiskt, och nästan samtliga är folk i medelklassen med villor och minst två bilar, som röstat M och S osv i tidigare val men tröttnat på allt kaoz och hyckleriet runtom i landet. Du menar att dessa människor som röstat på vanliga traditionella partier i hela sina vuxna liv nu plötsligt blivit kriminellt belastade låginkomsttagare som rakat sina skallar, tagit på sig vargtröjorna och går runt med järnrör innanför jackan?

SD har vuxit explosivt senaste åren och är idag Sveriges tredje största parti, kanske andra största i nästa val, med en mycket bred förankring över alla samhällets klasser och skikt och yrkesgrupper. Du kan ju inte på allvar tro att vi har fått en proportionellt lika stor ökning kriminella WT-skräpmänniskor i landet som SD-sympatisörer?

Sen röstar ju VÄLDIGT många fredliga icke-kriminella invandrare också på SD, och även inom blåljusgrupperna är partiet populärt, inte minst polisen. Hur får du det att gå ihop med bilden av SD-anhängaren som kriminellt slödder?

Att SD-sympatisörer skulle vara mer brottsbenägna än medelsvensson är omöjligt att veta då någon sådan data inte finns, men även om det skulle vara sant så är det totalt irrelevant, i synnerhet i anslutning till debatten om invandrare och brottslighet.

Anledningen till varför invandrare och brottslighet är en mycket angelägen fråga är för att vi idag, fortfarande, har en befolkningsökning som enbart är driven av invandring. När en sådan radikal förändring i demografin sker är det naturligtvis ytterst relevant att se om den grupp som driver ökningen också är mer brottsbenägen.

SD-are ökar också, men brottsbenägenhet har knappast något med politisk tillhörighet att göra. En person som tidigare röstade på M blir inte mer brottsbenägen för att han går över till SD eller V, utan riskfaktorerna är andra.
Citera
2017-01-15, 23:35
Medlem
jag är själv en utlänning från jugoslavien , med familj med bra utbildningar och inkomster. en vanlig arbetarfamilj som inte tagit en krona från socialen för att farsan började jobba 3e dagen vi kom hit. och när jag frågar min svenska sambo varför svenskarna hatar sitt land så mycket, varför dom vill medvetet pissa på det som deras äldre lämnat dom så kalla hon min för rasist och att jag borde rösta sd. för att jag frågar saker.

den människan som inte kan se skillnaden mellan brottsstatistiken från 1996 till 2016 borde dömmas för förräderi, inget mindre än det
Citera
2017-01-15, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Det visar ju på procenten din dumme fan. Det finns tiotusentals icke straffade nysvenskar medan det är större risk att den SD person man stödjer på är dömd för något sedan tidigare. Det räcker oftast att se en SD så ser man att de är skinnheads, har varg eller tor tatueringar på sig för att förstå att de r kriminellt belastade. Det lustiga är att de har förmodligen också socioekonomiska faktorer som förklaring men SD godtar ju inte sådant så därför kan vi döma ut hela SD med.

SD är diskade från alla frågor kring kriminalitet och social utsatthet.

Kan berätta hur det ser ut i min familj och släkt. Den skulle av andra beskrivas som övre medelklass till största del; läkare, jurister, några lärare, civilingenjörer mm. Laglydiga personer med familjer, hus och stabila liv. Vid senaste julträffen kom politik på tal. SAMTLIGA berättade att de kommer rösta på SD 2018.

Så att SD är WT-parti är bara desinformation från ett ängsligt och skräckslaget PK-folk. =)
Citera
2017-01-15, 23:36
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Jerzy efterfrågade dock "sofistikerad fakta" som han själv så fint kallade det

"Sofistikerad fakta"...är det detsamma som "tillåten fakta"?

Fakta som granskats av Sanningsministeriet i Rosenbad och fått godkänt att publiceras av Sarneckis semitiska blodsbroder Wolodarski på DN?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in