Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-01-18, 12:02
Medlem
BraapBraaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Visst hade det varit bra om vi hade haft lite uppdaterad statistik?
x2
Citera
2017-01-18, 12:02
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Sarnecki är en lögnaktig skitstövel som inte verkar för Sveriges bösta.
Citera
2017-01-18, 12:08
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Visst hade det varit bra om vi hade haft lite uppdaterad statistik?
Ja det gick ju bra för " rasisterna" 2005 att sammanställa materialet.
De måste de ju ha varit, rasister, eller..

Idag vill man ju få allt placerat i ett rasist fack.
Så då måste de ha varit fullblodsnazister år 2005.
Då är BRÅ: s undersökning mycket rasistisk😉
Ge den till de andra rasisterna. Vänster rassarna.
Senast redigerad av goran744 2017-01-18 kl. 12:12.
Citera
2017-01-18, 12:11
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sander
INGEN som har rent mjöl i påsen motsätter sig riktig forskning.

Precis. Ingen med rent mjöl i påsen motsätter sig sådan här viktig forskning.

Här i Sverige för vi statistik över det mesta och forskar om den mest obetydliga sak. Däremot brott som påverkar väldigt många människors liv väldigt mycket, där ska det inte forskas.

Det finns inga vetenskapliga skäl för detta. Inte heller ekonomiska skäl. Utan det finns bara ett skäl:

Man vill inte att informationen kommer ut!
Citera
2017-01-18, 12:13
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zetax
Om man är så intresserad av ämnet, som vissa verkar vara, så är det obegripligt att jag måste leta fram fakta som har diskuterats i flera år nu.

Här är en bild av hur det ser ut. Gillar ni inte den så ta fram någon form att statistik som kan bekräfta era farhågor. Det är fan inte ok att vi som är pålästa om och om igen ska bevisa vår tes medan ni bara "TROR" att det är på ett annat sätt.

http://www.migrationsinfo.se/valfard/kriminalitet/
Anser du att BRÅ bör följa upp studierna från 1996 och 2005 med en ny?
Citera
2017-01-18, 12:14
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Precis. Ingen med rent mjöl i påsen motsätter sig sådan här viktig forskning.

Här i Sverige för vi statistik över det mesta och forskar om den mest obetydliga sak. Däremot brott som påverkar väldigt många människors liv väldigt mycket, där ska det inte forskas.

Det finns inga vetenskapliga skäl för detta. Inte heller ekonomiska skäl. Utan det finns bara ett skäl:

Man vill inte att informationen kommer ut!
Så är det. Kallas väl mest "Styrd" information.
Där också staten bestämmer vilken information du skall ha eller få.
Då klassas all annan information som brottslig.
Senast redigerad av goran744 2017-01-18 kl. 12:17.
Citera
2017-01-18, 12:18
Medlem
Citat:
Vad sägs om att DU tar fram material som bevisar DIN tes? Jag försöker i alla fall. Att du och dina kompisar säger att allt är fel betyder inte per automatik att jag blir övertygad om att ni har rätt. Ni borde väl ha massor med material som ni kan lägga ut. Jag är uppriktigt intresserad. Jag ifrågasätter alltid om jag tänker rätt och testar mina åsikter mot motståndarna. Jag har inga problem med att ändra åsikt om någon kan övertyga mig om att jag har fel.

Det är precis det som är problemet, och som den här tråden handlar om - att vi saknar fakta och istället blir utlämnade till tyckanden och antagaden. Jag anser att vi borde sammanställa så mycket fakta som det bara går angående brottsligheten i Sverige. Det gäller såväl svenskar som utrikesfödda - ju mer vi vet om brottslingarna desto större möjlighet har vi att sätta in effektiva åtgärder istället för att gömma oss bakom flummiga teorier om socioekonomisk utsatthet.

Att ensamkommande män från Afghanistan och andra patriarkala klankulturer är starkt överrepresenterade i sexualbrott mot unga svenska kvinnor har vi fått otaliga indikationer på, via polisrapporter och vittnesmål. Men så länge all sådan statistik mörkläggs saknar vi trovärdig fakta. Det är mycket bättre att veta än att tro.
Citera
2017-01-18, 12:19
Medlem
Arnoldt101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Jag har inget emot forskning, men ni menar ju att ni redan vet vem och varför. Men trots allt, människor är individer. Hur svårt ska det vara att förstå.

Det intressanta är ju snarare att försöka se argumenten varför vi i så fall skall tillåta undersökningar gällande arbetslöshetssiffror på t.ex. arbetsmarknaden utefter ras/etnicitet, undersökningar gällande olika etniciteters utbildning etc. men däremot inte på brottslighet?
Citera
2017-01-18, 12:20
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Det är precis det som är problemet, och som den här tråden handlar om - att vi saknar fakta och istället blir utlämnade till tyckanden och antagaden. Jag anser att vi borde sammanställa så mycket fakta som det bara går angående brottsligheten i Sverige. Det gäller såväl svenskar som utrikesfödda - ju mer vi vet om brottslingarna desto större möjlighet har vi att sätta in effektiva åtgärder istället för att gömma oss bakom flummiga teorier om socioekonomisk utsatthet.

Att ensamkommande män från Afghanistan och andra patriarkala klankulturer är starkt överrepresenterade i sexualbrott mot unga svenska kvinnor har vi fått otaliga indikationer på, via polisrapporter och vittnesmål. Men så länge all sådan statistik mörkläggs saknar vi trovärdig fakta. Det är mycket bättre att veta än att tro.
Ja! Och det bör ske snabbt som sjutton och innan man hinner sätta Afghanska män i utanförskapssfacket..
De har inte ens kommit in ännu. Nya med allt vad det innebär att vara så att säga ny...
Det tar ett tag att bli en i gänget så att säga.
Normalt!
Men undvika att låta de här männen till exempel placeras i det här så kallade utanförskapsfacket Och tillåtas bli kvar i det facket och synd om dem......offer!
Senast redigerad av goran744 2017-01-18 kl. 12:26.
Citera
2017-01-18, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är bland annat Jerzy Sarnecki och hans teser som vi kritiserar i denna tråd. Och för att bevisa att Jerzy Sarnecki har rätt så länkar du till... Jerzy Sarnecki...

Det var inte för att bevisa att han rätt som jag länkade. Det var för att visa på att det var utanförskap som var orsaken.
Citera
2017-01-18, 12:29
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Det var inte för att bevisa att han rätt som jag länkade. Det var för att visa på att det var utanförskap som var orsaken.
Vad är då ett utanförskap för dig?
Ser du ens invandrares ansvar i det?
Enligt min åsikt fråntar man alltid invandrarens egna ansvar i alla frågor som gäller just invandraren och just genom att ge dem tillgången till " utanförskapet"
Och återigen Svenskens fel.

Jag accepterar inte den här förljugna förklaringen längre....
Just därför jag anser Jerzy vara allt annat än objektiv.
Senast redigerad av goran744 2017-01-18 kl. 12:34.
Citera
2017-01-18, 12:33
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sander
Vilket otroligt hycklande.
Först forcerar de massinvandring från MENA på svenska befolkningen genom 30 år, men sedan vill de inte forska på vilka konsekvenser detta haft, som t.ex var gärningsmän kommer från. WOW!

EN STOR MAJORITET ÄR FÖR MASSINVANDRING OCH EN STOR MAJORITET ÄR MOT FORSKNING PÅ INVANDRARNAS BROTTSLIGHET.

Låt det sjunka in ett tag.

INGEN som har rent mjöl i påsen motsätter sig riktig forskning.

Fan vad arg man blir. Hoppas SD eller någon annan ärlig eller genuint interesserad person ändå lyckas få fram en rapport angående detta. Det är trots allt kanske det allra viktigaste man öht. kan forska på i Sverige i dag.

Det är verkligen med näbbar och klor som sittande makthavare vill hålla den här informationen från folket. Det får en verkligen att börja fundera, vad är det som de har hittat och inte vill visa? Om de nu försöker förebygga rasism, och läget ser ut som så att alla redan är övertygade om att invandrare begår lite fler brott än svenskar, så vad fan är det som de döljer för oss? Vafan, begår invandrare 95% av alla brott eller? Mörkläggningen kan ju omöjligt handla om något som är mindre allvarligt än vad flashbackarna är säkra på, då hade man ju "tjänat" anti-rasism på att presentera siffrorna så som de är...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in