Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-01-26, 20:48
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jaja, jag är så jävla ute ur matchen att det inte är sant. Varför inte hålla käften om man ändå inte vet nåt? Det är ju symptomatiskt för hela gnällvänstern att bara utgå från sina egna tomma hjärnor och förolämpa oss som vet bättre. Nollor.
Du klär inger vidare i din offerkofta.
Det är omöjligt att ha noterat att du och andra Trumpister föredrar att kalla alla som inre håller med er för idioter och nollor. Bl a.
Jag ställde en relevant fråga men den besvarar du inte öht, så jag försöker igen:

Vad är det då som beslutats angående bron om det inte är det som återfinns i den exekutiva ordern?
2017-01-26, 20:50
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Måste säga att det är spännande dagar i världspolitiken. Trumpen levererar verkligen på sina vallöften.

Redan, efter 6 dygn som president är förhållandet till Mexiko nedfryst till is!

Och Kina verkar inte så roade heller, även om de är diplomatiska:
https://www.youtube.com/watch?v=d7J6wFa-vYc

Hur funkar det med alla dessa Executive Orders? Hur mycket makt har Trump via dessa? Trodde det mesta måste tröskas genom kongressen?

Presidenten ger sitt veto och hoppar över kongressen, tror det var så obamacare kom till från början.
2017-01-26, 20:57
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Inte för de blinda av tron om att han är deras Messias
Ja, förmodligen är det så i dag. Men vad tror du händer om Trumps exekutiva order inte förverkligas?
Alla går inte att svamla bort.
Eller menar du att Trump per se är något kvalitativt annat än andra populistiska fenomen?

Jag tror att Trump kommer att gå samma öde till mötes som andra populister.
2017-01-26, 20:59
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Ja, förmodligen är det så i dag. Men vad tror du händer om Trumps exekutiva order inte förverkligas?
Alla går inte att svamla bort.
Eller menar du att Trump per se är något kvalitativt annat än andra populistiska fenomen?

Jag tror att Trump kommer att gå samma öde till mötes som andra populister.

Populist, populär - jag tror samma sak, han kommer ses som landsfadern som gjorde USA mäktigt igen.
2017-01-26, 21:02
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Du klär inger vidare i din offerkofta.
Det är omöjligt att ha noterat att du och andra Trumpister föredrar att kalla alla som inre håller med er för idioter och nollor. Bl a.
Jag ställde en relevant fråga men den besvarar du inte öht, så jag försöker igen:

Vad är det då som beslutats angående bron om det inte är det som återfinns i den exekutiva ordern?
Bron? Men jag förstår vad att du menar muren. Jag länkade och jag citerade vad ledaren för GOP sagt - att muren ska finansieras. Som du kanske känner till är det republikaner som styr kongress och senat. Talesmannen för GOP har alltså sagt att republikanerna går med på att fronta pengarna som muren kommer kosta. Det betyder, i klartext, att beslutet är fattat, om än informelt. Enda som återstår är att republikanerna ska trycka på jaknappen, vilket de gör inom kort.

Det som beslutats är alltså att muren ska finansieras. Klappat och klart.

Sluta nu gnälla och gråta och klaga och kom in i matchen. Det här börjar bli löjligt:

Trump kommer aldrig bli president. Muren kommer aldrig byggas. Det GÅR inte. Trump är gaaaalen. Vi har ju hört samma svada till leda nu. Vakna UPP!!! Verkligheten existerar oavsett hur mycket du vill förneka den. Om jag var rabiat motståndare till murbyggande, inte fan skulle jag sitta och FÖRNEKA muren. jag skulle acceptera att beslutet är fattat och agera efter det. Men ni libtards blundar och tycker händerna mot öronen och skriker NEEEEEJ, DET GÅÅÅÅÅR INTE. DEN KOMMER AAAAALDRRIG BYGGAS. Samtidigt springer världen ifrån er.

Vad blir nästa gnäll? Att den aldrig kommer bli färdigställd? Och därefter? Att den är dålgit byggd och kommer rasa? Sedan? Att den bara är en illusion - there IS no wall?

Mitt förakt för er växer för var dag som går. Maken till förklenade nejsägare har jag aldrig skådat. Lika lite som det går att diskutera vädret med en galning som inte tror att solen är varm, kan man diskutera politik med någon som inte förstår den nya politiska verkligheten.

För övrigt har muren REDAN BÖRJAT BYGGAS! Projektet startades runt 2008. 100 mil står redan färdigt. Men det är nog bara en ondskefull dröm som du snart kommer vakna upp ifrån, bara du förnekar att den existerar riktigt många gånger.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mexico...States_barrier

Jösses amalia vilken sorglig uppenbarelse du och resten av fårskocken är. Sancho de la Pancha har ingenting att komma med när det gäller er "kamp".
Senast redigerad av Japhy 2017-01-26 kl. 21:07.
2017-01-26, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Populist, populär - jag tror samma sak, han kommer ses som landsfadern som gjorde USA mäktigt igen.

USAs ekonomi kommer kollapsa med eller utan Trump, det är matematiskt omöjligt att underhålla deras skulder.

Visst är Trump bättre en Clinton, men det är försent att vända på skutan.
2017-01-26, 21:07
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hawka
USAs ekonomi kommer kollapsa med eller utan Trump, det är matematiskt omöjligt att underhålla deras skulder.

Visst är Trump bättre en Clinton, men det är försent att vända på skutan.

Statsskulden som USA har kan de betala av när de vill, det kommer dock skapa svallvågor över hela världen om USA gjorde så, det ligger inte i någons intresse att USA betalar av skulden genom att göra detta.
2017-01-26, 21:09
Medlem
TatueradeSnutkukars avatar
22:10 säger det mesta.

MSM försöker.....men.....

https://www.youtube.com/watch?v=zVyBzPCK68c

Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Vet inte om det postast men intervju (ABC News) med Trump från vita huset:

https://www.youtube.com/watch?v=zVyBzPCK68c

Inga nyheter i intervjun, han pratar som i kampanjen, bara mer nedtonat, kan vara kul att se ändå.
2017-01-26, 21:12
Medlem
jeanthss avatar
Om det nu faktiskt blir realitet av muren så undrar jag bara hur Mexiko reagerar?

Min högst personliga analys kan reda till två saker:

1. Mexiko tvingas gå med på en kompromiss med en svidande avbetalning av muren och som följd av det; totalt kaos i Mexiko.
Ekonomin klappar ihop drastiskt pga den uttalande skatten som Trump påstår sig införa mot importerade varor från landet, om det sker kan det gå riktigt illa, riktigt snabbt.

2. Mexiko vägrar.
Mexiko står lyckas hitta allierade från olika håll, både väntade och oväntade.
USA isoleras steg för steg och blir tillslut som en svartbjörn, instängd i en fyllecell.

Mycket skall slå in om någon av dessa scenarios slår in och jag tror faktiskt inte det blir verklighet med en mur i slutändan.

Om vi iallafall leker med tanken, är det någon som håller med mig på någon av punkterna?
2017-01-26, 21:16
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hawka
Muren ska stå i över 100 år, så man kan inte se den som en engångssumma, det är en fjärt i rymden jämfört med vad USA och Mexiko betalar idag för att inte ha muren.

Men eftersom båda är beroende av att få upp muren tycker jag dem ska betala lika, alternativt bygga halva sträckan var.

Det viktigaste är att minska människo/drog smuggling till USA och vapen/penning smuggling till Mexiko, så muren måste upp snabbt. Båda stater har förlorar tusentals miljarder varje år på att låta gränsen stå öppen.

Du bara tramsar och rapar fantasisummor från tomma intet. Redan idag finns stängsel och barriärer på strategiska ställen, mindre strategiska ställen att bygga mur på är över vattendrag och i bergskedjor. Behövs för fan ingen mur med dagens teknologi, vad som behövs är geostationära satelliter , nergrävda seismografer och stolpar med värmekameror med jämna mellanrum. Sedan bakom denna linje insatsstyrkor med tillgång till black hawks. Lika infantilt och verkanslöst som kinesiska muren, detta alltså år 2017. Helt sinnessjukt
2017-01-26, 21:16
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanths
Om det nu faktiskt blir realitet av muren så undrar jag bara hur Mexiko reagerar?

1. Mexiko tvingas gå med på en kompromiss med en svidande avbetalning av muren och som följd av det; totalt kaos i Mexiko.
Ekonomin klappar ihop drastiskt pga den uttalande skatten som Trump påstår sig införa mot importerade varor från landet, om det sker kan det gå riktigt illa, riktigt snabbt.

2. Mexiko vägrar.
USA isoleras steg för steg och blir tillslut som en svartbjörn, instängd i en fyllecell.

Mycket skall slå in om någon av dessa scenarios slår in och jag tror faktiskt inte det blir verklighet med en mur i slutändan.

Om vi iallafall leker med tanken, är det någon som håller med mig på någon av punkterna?
Jag tror att de bygger sin mur men betalar för den själva.
2017-01-26, 21:25
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanths

2. Mexiko vägrar.

Mexico har 80% av sin ekonomi bunden mot USA, skulle de inte gå ner på knä och suga så kollapsar hela samhället, för USA gör det varken till eller från, fabrikerna flyttar tillbaka till USA.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in