2017-06-03, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vad har detta med Kinas teknikutveckling att göra då?
Eller menar du att man inte kan arbeta för miljön om inte är med i parisavtalet.
Och sen vet även du(man kan i alla fall inbilla sig) och det är att Kina har en enighet i frågan med EU.
Det som är skillnaden här, det är att Kina har ett arbete med förnyelsebar energi.
För USA och gå ur sådana här avtal, är samma som man inte ska ha förnyelsebar energi, för då tappar det hela poängen med säga upp avtalet.
Som då är att få mer pengar i sin plånbok.
Sen finns det många visa ledare runt om i USA, så fullkomligt skiter om Trump säger upp avtalet.
Dom fortsätter med Parisavtalet ändå, och det kan ju Trump försöka ändra på

Gillar hur du spelar dum, en är ju givetvis förnyelsebar energi som de vill lämna.

Tror Trump att klimatförstöringsförstörelsen är en HOAX påhittat av Kina?
2017-06-03, 12:09
Medlem
HelloChrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Du kan verkligen inte låta bli att glufsa i dig vilken ord-diarré han än skiter ur sig, eller hur?
Det är det gamla vanliga staplandet av superlativ och icke-policy som det alltid brukar vara, "the best deals, the best people", etc. etc. Och eftersom byfånen knappt kan ta in ett halvt A4 med information så får man anta att hans förståelse av vad Paris-avtalet innebär är minst sagt högst begränsad!

Vad som dock är tydligt är vilka länder Donald har som förebild när han ska "göra Amerika makalöst igen", för det är nämligen bara USA, Syrien och Nicaragua som har valt att stå utanför!

Det kommer dock bli kämpigt att försöka måla upp det här impulsiva misstaget som en "vinst" (allmän opinion är något som är mycket viktigt för Donald, lol) då de enda som står bakom det är den egna administrationen ("Jag tänker inte säga emot...") och den religiöst troende sekten ("Libruls hate it! Best idea ever!!!")
https://twitter.com/daveweigel/statu...69626940727296

"Brett stöd" från hela fem personer som allihop var inblandade i beslutsfattandet?

Jag menar, det är saker som det här som huvudsakligen driver den där jättebebisens tankeprocesser:
https://twitter.com/GlennKesslerWP/s...56826512510976

Här kan vi snacka ord-diarré.
Herregud, jag brukar scrolla förbi dina inlägg eftersom de ändå aldrig innehåller annat än "Trump är en idiot höhö en byfåne höhö vilken idiot" aldrig någon substans i något.
Men blev ju tvingad att läsa nu när du citerade mig..

Det positiva är att du inte behöver oroa dig, Mr Trump är beredd att samarbeta med Demokraterna för att omförhandla avtalet och gå med igen:
I’m willing to immediately work with Democratic leaders to either negotiate our way back into Paris, under the terms that are fair to the United States and its workers, or to negotiate a new deal that protects our country and its taxpayers.

Lite mer välbehövlig fakta om "avtalet":
In 2015, the United Nation’s departing top climate officials reportedly described the $100 billion per year as “peanuts,” and stated that “the $100 billion is the tail that wags the dog.” In 2015, the Green Climate Fund’s executive director reportedly stated that estimated funding needed would increase to $450 billion per year after 2020. And nobody even knows where the money is going to. Nobody has been able to say, where is it going to?

Of course, the world’s top polluters have no affirmative obligations under the Green Fund
2017-06-03, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelloChrist
Herregud, jag brukar scrolla förbi dina inlägg eftersom de ändå aldrig innehåller annat än "Trump är en idiot höhö en byfåne höhö vilken idiot" aldrig någon substans i något.

Det positiva är att du inte behöver oroa dig, Mr Trump är beredd att samarbeta med Demokraterna för att omförhandla avtalet och gå med igen:
I’m willing to immediately work with Democratic leaders to either negotiate our way back into Paris, under the terms that are fair to the United States and its workers, or to negotiate a new deal that protects our country and its taxpayers.

In 2015, the United Nation’s departing top climate officials reportedly described the $100 billion per year as “peanuts,” and stated that “the $100 billion is the tail that wags the dog.” In 2015, the Green Climate Fund’s executive director reportedly stated that estimated funding needed would increase to $450 billion per year after 2020. And nobody even knows where the money is going to. Nobody has been able to say, where is it going to?

Of course, the world’s top polluters have no affirmative obligations under the Green Fund

Men nu har ju Macron talat om för Trump att han och alla andra länder inte tänker förhandla med honom på något enda sätt.
2017-06-03, 12:30
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Tror Trump att klimatförstöringsförstörelsen är en HOAX påhittat av Kina?
Fråga Trump, har inte en aning.
2017-06-03, 12:32
Medlem
klybans avatar
Citat:

Det är bara för du är selektiv och läser inte läser det som du får.
2017-06-03, 12:37
Medlem
HelloChrists avatar
Citat:
Men nu har ju Macron talat om för Trump att han och alla andra länder inte tänker förhandla med honom på något enda sätt.

Bra! Då får han och hans globalistkompisar klara sig utan USA's 'billions and billions and billions of dollars'.
Ännu ett steg i rätt riktning - #draintheswamp
2017-06-03, 12:41
Medlem
Citat:
Fråga Trump, har inte en aning.

Han svarar inte på journalisters frågor. Ingen av hans språkrör kan svara heller. Han hade en presskonferens senaste i februari och jag vet inte om han någonsin kommer att ha en. Om han är så smart så borde han kunna förklara sitt förhållningssätt men jag är rädd för att han är stendum så att han faktiskt inte kan säga något mer en massa gurgelljud.

En ledare för ett så stort land och så dum att han inte ens kan tala om vad han står för. Sad!
2017-06-03, 12:43
Medlem
klybans avatar
Citat:
Han svarar inte på journalisters frågor. Ingen av hans språkrör kan svara heller. Han hade en presskonferens senaste i februari och jag vet inte om han någonsin kommer att ha en. Om han är så smart så borde han kunna förklara sitt förhållningssätt men jag är rädd för att han är stendum så att han faktiskt inte kan säga något mer en massa gurgelljud.

En ledare för ett så stort land och så dum att han inte ens kan tala om vad han står för. Sad!
Ja, det mest tragiska är väl hur han byter ben från en dag till annan.
Så enda dagen ska man bomba Nordkorea, nästa dag så ska man bli vänner.
Och så håller det på.
2017-06-03, 12:44
Medlem
Citat:
Bra! Då får han och hans globalistkompisar klara sig utan USA's 'billions and billions and billions of dollars'.
Ännu ett steg i rätt riktning - #draintheswamp

Nja nu sköter ju delstaterna själva sin kontakt med till exempelvis Kina och företag gör själva avtal med andra om sådant. Eftersom de inser att det är det bästa för en hållbar utveckling och för människors överlevnad.

Men USA:s anseende blir ju sänkt bland länder så att avtala med USA undviker allt fler så de blir lämnade på efterkälken på så sätt. Eller Trump eftersom hans beslutande saknar relevans här. På samma sätt som allt annat han "beslutar" om. Det är som ett barn som sitter och leker med klossar. det blir inga hus men barnet kan ju allt leka att hen är husbyggare.
2017-06-03, 12:45
Medlem
Citat:
Ja, det mest tragiska är väl hur han byter ben från en dag till annan.
Så enda dagen ska man bomba Nordkorea, nästa dag så ska man bli vänner.
Och så håller det på.

Det tycker jag med. Andra länder undviker ju att göra några avtal och allt fler kommer antagligen att undvika att samarbeta om olika säkerhetsfrågor då han verkar ge ifrån sig dem på impuls.
2017-06-03, 12:48
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det tycker jag med. Andra länder undviker ju att göra några avtal och allt fler kommer antagligen att undvika att samarbeta om olika säkerhetsfrågor då han verkar ge ifrån sig dem på impuls.
Jag har även fått uppfattningen att Trump är extremt lätt manipulerad.
Och att allt man behöver göra är att elda på hans narcissistiska sida.
Min gissning är att vi har några som styr Trump i vissa områden, som han inte ens är medveten om själv.
2017-06-03, 12:50
Medlem
HelloChrists avatar
Citat:

Han förklarar tydligt i sitt tal vad han står för, för den som kan engelska.

Bland annat:

[...]
I will work to ensure that America remains the world’s leader on environmental issues, but under a framework that is fair and where the burdens and responsibilities are equally shared among the many nations all around the world.

Är det svårt för globalisterna att göra en deal som även är rättvis mot USA och dess befolkning?
Borde vara lätt, men Mercon & CO är inte intresserade av miljön, de vill bara åt Amerikas Billions and billions and billions of dollars

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in