Citat:
Ursprungligen postat av
zergrush
Du kan verkligen inte låta bli att glufsa i dig vilken ord-diarré han än skiter ur sig, eller hur?
Det är det gamla vanliga staplandet av superlativ och icke-policy som det alltid brukar vara,
"the best deals, the best people", etc. etc. Och eftersom byfånen knappt kan ta in ett halvt A4 med information så får man anta att hans förståelse av vad Paris-avtalet innebär är minst sagt
högst begränsad!
Vad som dock är tydligt är vilka länder Donald har som förebild när han ska "göra Amerika makalöst igen", för
det är nämligen bara USA, Syrien och Nicaragua som har valt att stå utanför!
Det kommer dock bli kämpigt att försöka måla upp det här impulsiva misstaget som en "vinst" (allmän opinion är något som är
mycket viktigt för Donald,
lol) då
de enda som står bakom det är den egna administrationen (
"Jag tänker inte säga emot...") och den religiöst troende sekten (
"Libruls hate it! Best idea ever!!!")
https://twitter.com/daveweigel/statu...69626940727296
"Brett stöd" från hela fem personer som
allihop var inblandade i beslutsfattandet?
Jag menar, det är saker som det här som huvudsakligen driver den där jättebebisens tankeprocesser:
https://twitter.com/GlennKesslerWP/s...56826512510976
Här kan vi snacka ord-diarré.
Herregud, jag brukar scrolla förbi dina inlägg eftersom de ändå aldrig innehåller annat än "Trump är en idiot höhö en byfåne höhö vilken idiot" aldrig någon substans i något.
Men blev ju tvingad att läsa nu när du citerade mig..
Det positiva är att du inte behöver oroa dig, Mr Trump är beredd att samarbeta med Demokraterna för att omförhandla avtalet och gå med igen:
I’m willing to immediately work with Democratic leaders to either negotiate our way back into Paris, under the terms that are fair to the United States and its workers, or to negotiate a new deal that protects our country and its taxpayers.
Lite mer välbehövlig fakta om "avtalet":
In 2015, the United Nation’s departing top climate officials reportedly described the $100 billion per year as “peanuts,” and stated that “the $100 billion is the tail that wags the dog.” In 2015, the Green Climate Fund’s executive director reportedly stated that estimated funding needed would increase to $450 billion per year after 2020. And nobody even knows where the money is going to. Nobody has been able to say, where is it going to?
Of course, the world’s top polluters have no affirmative obligations under the Green Fund