2017-06-09, 21:36
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Jag har ingen agenda utan vill bara försöka förstå varför en FBI-chef dels kan "lämna över viktiga minnesanteckningar" utan egen kopia dels säga det i en open setting.

Verkar mer än sjukt.

Hade jag som kommunalanställd raderat ett, i ett fall, viktigt mail hade jag varit körd.

Om man säger så här: Comey har haft många kritiker emot sig pga sina handlingar. Det är inte första gången han är "klumpig".

Jag tycker att som FBI-chef så borde man iallafall tänka på att använda så mycket bevis som möjligt, nu när man skryter att man har bevis. Att lämna över sina anteckningar till en utredning, utan att kopiera, tycker inget annat på att det fanns inget speciellt intressant i dessa anteckningar.
2017-06-09, 21:38
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Ni som stötade eller stöttar Trump. Tycker inte ni att hans inrikespolitiska agaranden hitintills är en besvikelse?

Jag tvekade på honom när han sprängde Syrien. Men nu verkar han ha återhämtat sig igen.
2017-06-09, 21:47
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag tvekade på honom när han sprängde Syrien. Men nu verkar han ha återhämtat sig igen.
Vad tycker du att han gör bra inom inrikespolitiken? Du får gärna ge exempel.
2017-06-09, 21:48
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Såhär: är det oviktigt att presidenten utreds av åtta olika institutioner 140 dagar in på mandatperioden?

Vilka åtta olika institutioner utreder president Trump menar du?

Upp till bevis.
2017-06-09, 21:53
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Ni som stötade eller stöttar Trump. Tycker inte ni att hans inrikespolitiska agaranden hitintills är en besvikelse?

Jag hoppades att han skulle eliminera ljugmedia och destabilisera USA:s korrupta deep-state. Han har inte gjort det än, men gör helt ok jobb om man väljer att tro Clapper (F.d. Director of National Intelligence)

https://www.washingtonpost.com/polit...b69_story.html
Citat:
Citing Russian influence in the U.S. election, Clapper told CNN’s Jake Tapper on “State of the Union” that outside forces were responsible for weakening the U.S. government. He also added that “our institutions are under assault internally.”

“Internally from the president?” Tapper asked.

“Exactly,” said Clapper. “I think the Founding Fathers, in their genius, created a system of three coequal branches of government and a built-in system of checks and balances. And I feel as though it’s under assault and eroding.”

Kan man kräva mer?
2017-06-09, 21:57
Medlem
prominentens avatar
Fair enough men han förefaller inte klumpig utan ganska skarp.

Det jag vänder mig emot är att han får stå oemotsagd i sammanhanget. Om anteckningarna är ointressanta MEN ATT HAN FÅR FRÅGAN OM DEM kan de ju knappast vara likgiltiga. Hur kan de ens inte ifrågasätta det att han inte har kopior på samtalen?
Cirkusen fortsätter

Det jag frågar om handlar inte explicit om denna frågan utan rent generellt.

HUR KAN EN PERSON I MAKTSTÄLLNING LÄMNA ÖVER SKRIVEN INFO UTAN AT TA KOPIA?

Den som kan svara på detta utan att raljera bjussar jag på bärs

Citat:
Om man säger så här: Comey har haft många kritiker emot sig pga sina handlingar. Det är inte första gången han är "klumpig".

Jag tycker att som FBI-chef så borde man iallafall tänka på att använda så mycket bevis som möjligt, nu när man skryter att man har bevis. Att lämna över sina anteckningar till en utredning, utan att kopiera, tycker inget annat på att det fanns inget speciellt intressant i dessa anteckningar.
2017-06-09, 22:02
Medlem
FlashyBears avatar
Under sin 'joint' presskonferens påstod Trump att Comey ljög (under ed) och att han inte bad om lojalitet och Flynn (de jure har Trump nog rätt att han bokstavligen inte bad om något av det).

Han även fick frågan om Article 5 och om han tycker att Ryssland är ett hot.
Han gav sitt stöd för artikel 5, men undvek helt den delen av frågan som handlade om Ryssland
2017-06-09, 22:08
Medlem
http://www.dn.se/nyheter/varlden/tru...t-att-fa-veta/

Citat:
– Jag är villig att vittna under ed, sa Trump då han fick frågan om de båda männens olika versioner av det som sagts.

Vad händer om Trump ljuger under ed och Comey släpper ett inspelat samtal som vidimerar att Trump ljuger och dessutom gjort så under ed?
2017-06-09, 22:11
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Nej. Man får inte bort korruptionen. Men GOP's mål är att arbetsmarknaden ska inte ha några begränsningar. Du vet att meningen med USA är att vara frihetens land? USA grundades inte för att staten ska styra. Sedan är det så att Trump måste förhålla sig en viss del vad GOP säger. Annars kan Trump få lämna vita huset. Detta är en viss typ av korruption.

Nej! Jag är pro yttrandefrihet att man ska kunna vara offentligt nazist på gatorna.

De är för att gynna de som betalar dem och inte väljarna, wallstreet och bankerna ville ha den frihet som de hade under och innan Bush men som de förlorade med Obama och därmed mutade och därefter beordrade republikanerna att lyda.

Att du säger dig vara för yttrandefrihet när du annars klagar på att folk är kritiska och säger sin egna åsikt rimmar illa speciellt när du själv har erkänt att du vill se den individuella friheten begränsad
2017-06-09, 22:36
Medlem
prominentens avatar
Inte ens Comey menar att så är fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
http://www.dn.se/nyheter/varlden/tru...t-att-fa-veta/

Vad händer om Trump ljuger under ed och Comey släpper ett inspelat samtal som vidimerar att Trump ljuger och dessutom gjort så under ed?
2017-06-09, 22:38
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency

Då blir det onekligen jobbigt för Trump. Men vad händer om det motsatta händer? Bevis på att bitter Comey ljuger på häxan Hillarys uppdrag? Sannolikt INGENTING. Helt tyst i "media". Det stödjer ju inte deras narrativ... Underbart.
2017-06-09, 22:44
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Jag hoppades att han skulle eliminera ljugmedia och destabilisera USA:s korrupta deep-state. Han har inte gjort det än, men gör helt ok jobb om man väljer att tro Clapper (F.d. Director of National Intelligence)

https://www.washingtonpost.com/polit...b69_story.html

Kan man kräva mer?
Jag tror att Trumps väljare kommer att bli mycket besvikna, de som inte redan är det. Och artikeln du länkade visar hur klumpig han faktiskt är. Ge sig på FBI nu.
Senast redigerad av SvartChili 2017-06-09 kl. 22:47.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in