2017-02-02, 17:13
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Därför att det inte är samma sak att kandidera för en första ämbetstid som att kandidera för en andra.

Sedan 1900-talets början är det bara fem presidenter som inte blivit återvalda: William Taft, Herbert Hoover, Gerald Ford, Jimmy Carter och George HW Ford.
Historiskt sett är det svårt för en president att bli omvald under besvärliga tider, särskilt om den inhemska ekonomin är riktigt dålig. Andra har inte blivit omvald på grund av oförmåga att göra avtryck i historien, ie bristande popularitet.

Donald Trump var ett oskrivet blad i politiska sammanhang och det spelade tillsammans med hans vallöften och skickliga mediestrategi en väsentligt anledning till att han i slutänden blev president.
Om fyra år har väljarna fyra års erfarenhet av Trump. Jag tror inte att han kommer att kunna bli återvald om han inte har något mer att erbjuda väljarna än vad han hade förra året. Främst tror jag att han behöver visa resultat och vinna popularitet hos bredare väljargrupper. Det gör han inte genom att twittra eller ge tv-intervjuer.

Jag har svårt att se att historien saknar betydelse när det gäller vem som blir återvald och vem som inte blir det. Människan är trots allt den samma. Det som gällt tidigare gäller också för Trump om han ska bli återvald. Det är min gissning.

Det stämmer att prognoserna slog ordentligt fel inför valet förra året, men det är irrelevant.
Alltså hela ditt resonemang är som ett eko från före presidentvalet. Varför tror du att dina förutsägelser slår in; att han inte gör avtryck i historien, att han inte skulle ha något att erbjuda? Och varför tror du inte att han är/kommer att vara populär i tillräckligt bredda väljargrupper för att vinna ett nytt val? Varför tror du att han twittrar och ger TV-intervjuer för att bli populär när hans grundtes i att lyckas är att visa på resultat? (Läs hans bok The art of the Deal)
2017-02-02, 17:14
Avstängd
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
USA kan skatta sig lyckligt som har en ledare som vågar fatta obekväma beslut för att skydda medborgarna från brott och terrorism.
Den här fantasibubblan asså... Gjord av stål!

Nu kommer det lite mer republikanska önskedrömmar också.
Och den här kommer bli en riktig hit!
https://www.thenation.com/article/le...ium=socialflow
Citat:
Leaked Draft of Trump’s Religious Freedom Order Reveals Sweeping Plans to Legalize Discrimination
If signed, the order would create wholesale exemptions for people and organizations who claim religious objections to same-sex marriage, premarital sex, abortion, and trans identity.
Jag hör det redan: "M-m-men, Donald känner ju Elton John så därför har republikaner inte hatat bögar och försökt förbjuda dem i 50+ år!"
  • En polis kan skita i att ta din polisanmälan för att han tycker du är en nigger.
  • En kirurg kan vägra göra din livsviktiga operation för du tror på nåt han inte gillar.
  • En advokat kan vägra representera dig i domstol för du är lesbisk.

Jag är förstår ju att Flashback redan skiter på sig av glädje över dessa besked, men vi får se vad de 325 miljoner människor som ska bo i den där bananrepubliken tycker...
2017-02-02, 17:20
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush

Jag hör det redan: "M-m-men, Donald känner ju Elton John så därför har republikaner inte hatat bögar och försökt förbjuda dem i 50+ år!"
  • En polis kan skita i att ta din polisanmälan för att han tycker du är en nigger.
  • En kirurg kan vägra göra din livsviktiga operation för du tror på nåt han inte gillar.

Jag är förstår ju att Flashback redan skiter på sig av glädje över dessa besked, men vi får se vad de 325 miljoner människor som ska bo i den där bananrepubliken tycker...
Varför tycker du det är så viktigt att tvinga bagare att baka samkönade brölloppstårtor? Tror du det kommer leda till en folkstorm att folk får baka vilka tårtor de själva vill? Givetvis handlar det inte om någon kirurg som får neka att ge vård till en neger. Du är inte ens med i matchen.

Men du är ju inte intresserad av att tänka, utan mest intresserad av att läsa vänsterpropaganda. Tror du inte du skulle förstå omvärlden bättre om du inte matade dig själv med lögner hela dagarna?
2017-02-02, 17:22
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Okey, du tror detta du.
Det jag menar är att kriminaliteten kring droger är pga den är olaglig, tar man bort alla offerslösa brott och gör det lagligt.
Så kommer våldet kraftigt minskas omkring droger, andra brott får ta sina egna ansvar.
Men kanske därför du vill baka in Syrier och sen blanda ihop detta med narkotikabrotten.

Vem är det som ska skatta sig lycklig.
Trump har ju så hög approval rating, ändå är han ljusår ifrån Obama vid hans tillträdande.
Trump ligger inte långt före Bush den yngre, och från Bush slutade med 34% eller nått sånt.
Vad har lagliga droger för samband mellan masskriminella invandrare från Syrien? Obama är ute ur matchen för länge sen. Trump approval rating stiger för var dag. Obamas sjönk stadigt från tillträde till avtack.

Hur skulle lagliga droger göra syriska invandrare mindre kriminella?
2017-02-02, 17:23
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:

Så hur får du det att gå ihop med att Trump stolt proklamerade att han ska fortsätta att skydda lgbtq folks rättigheter och att den exekutiva ordern som Obama gav att på federal nivå skydda dessa grupper ska stå kvar?

Det här handlar mest om samvetsfrihet och religionsfrihet. Du läser in alldeles för mycket i det där
2017-02-02, 17:24
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:

Mycket bra lagförslag. Speciellt att tvinga religiösa organisationer att acceptera homosexuella när det klart och tydligt går emor deras religion har varit rent fötryck. Härligt att locket åker av och att marxisterna får motgångar.

Det här är rent trams du kommer med. En polis har andra direktiv att jobba efter än just denna lag. Läkare har läkareden och blir av med läkarlegitimationen om de vägrar att behandla personer pga åsikter. Advokater kan faktiskt välja de fall de väljer att ta, detta har ofta mer att göra med vilken typ av fall advokaten har haft och har erfarenhet av.
2017-02-02, 17:25
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
DHS nya secretary, retired four-star Marine Gen. John F. Kelly säger att muren borde vara färdig om två år:

Homeland Security
DHS secretary: Border wall should be finished in two years

http://www.foxnews.com/politics/2017...two-years.html
Trump kommer se till att den blir byggd snabbare än så. Gubben har kontakter i byggbranschen och bland fackföreningar så det kommer gå som på räls. De arbetare som får äran att bygga the Trump Wall, kommer jobba med ett stort fett leende på läpparna.

Den bör stå klart två och ett halvt år innan nästa val, så väljarna i till Mexiko närliggande länder får möjlighet att uppleva murens fröjd på allvar. Hela USA kommer bli rött. "We all bleed the same red blood of patriots"!
Senast redigerad av Japhy 2017-02-02 kl. 17:35.
2017-02-02, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tja, som man har märkt så tycks det ju läcka någonstans ifrån vita huset. Detta pga samtal med Nieto och "Australien-samtalet" som finns i pressen.

Trodde först det var "fake-news".., men det har ju ej kommit något förnekande utav det ifrån "huset".

Hur som haver är det illavarslande. Utav antingen bara illojalitet eller att verderbörande inte tror på Trump`s politik. De är dessa bägge alternativ som finns..

Hoppas man finner snubben snabbt.., annars kommer detta bara att fortsätta.

(Det enda som finns att fundera på..., är läckan på utrikesdepartementet i.o.m att nyheterna är samtal till utrikes ledare)

Kan väl knappast vara ett stort problem att Trumps samtal kommer till allmän kännedom. Det är väl faktiskt något positivt med det. Så alla blir mer medvetna om hur bra förhandlare han är. Allt fler kommer att gilla Trump när de ser det. Hans siffror skjuter i höjden nu. Bara bra!
2017-02-02, 17:39
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Alltså hela ditt resonemang är som ett eko från före presidentvalet. Varför tror du att dina förutsägelser slår in; att han inte gör avtryck i historien, att han inte skulle ha något att erbjuda? Och varför tror du inte att han är/kommer att vara populär i tillräckligt bredda väljargrupper för att vinna ett nytt val? Varför tror du att han twittrar och ger TV-intervjuer för att bli populär när hans grundtes i att lyckas är att visa på resultat? (Läs hans bok The art of the Deal)

Jag har inte påstått att Trump inte kommer att göra avtryck i historien eller ha något att erbjuda.
Det har du själv fantiserat ihop och tillskrivit mig.
Är det inte självklart att ingen av oss kan veta vad som kommer att hända i framtiden? Trump har varit president i mindre än tre veckor.

Du har gång på gång påstått att presidentval vinns genom det visuella och inte genom politik eller fakta.
Nu påstår du att Trump ska vinna nästa val genom att visa på resultat. Du påstår tom att det är hans grundtes.
Vad är resultat om inte fakta menar du?

Det enda jag har gjort är att skissera hur återval historiskt sett ut under 1900-talet och sagt att historien ger oss en fingervisning om vad som kommer att avgöra nästa presidentval (återvalet).
Du har inte kommit med ett enda argument mot att de faktorer som historiskt sett avgjort de valen också kommer att göra det också om fyra år.

Citat:
Usprungligen postat av arbetet.
Jag trodde att du vid det här laget hade förstått att detta presidentval inte har handlat om vare sig politik eller fakta, utan det visuella.
Citat:
Vem som helst kan se att varken politik eller fakta hade med presidentvalet att göra så varför skulle det ha det i framtida val?
2017-02-02, 17:59
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag har inte påstått att Trump inte kommer att göra avtryck i historien eller ha något att erbjuda.
Det har du själv fantiserat ihop och tillskrivit mig.
Är det inte självklart att ingen av oss kan veta vad som kommer att hända i framtiden? Trump har varit president i mindre än tre veckor.

Du har gång på gång påstått att presidentval vinns genom det visuella och inte genom politik eller fakta.
Nu påstår du att Trump ska vinna nästa val genom att visa på resultat. Du påstår tom att det är hans grundtes.
Vad är resultat om inte fakta menar du?

Det enda jag har gjort är att skissera hur återval historiskt sett ut under 1900-talet och sagt att historien ger oss en fingervisning om vad som kommer att avgöra nästa presidentval (återvalet).
Du har inte kommit med ett enda argument mot att de faktorer som historiskt sett avgjort de valen också kommer att göra det också om fyra år.
Det jag pekar på är det faktum att din analys inte är speciellt originell, snarare mainstream och du är inte ensam om att komma med en sådan. Jag avfärdar den byggd på det faktum att de flesta som har gjort sådana är de samma som hade grundligt fel vad gäller presidentvalet. Vi har något alldeles nytt i Trump och att hänvisa till historien är nog inte den bästa indikatorn. Möjligtvis ser vi likheter med Reagans presidentskap men det är även mycket som skiljer. Vi får helt enkelt gå på något annat.

Min analys bygger istället på att vi står inför en mycket mörk framtid där bl.a. EU faller samman och länder som Tyskland (och Sverige) hamnar i en djup ekonomisk tillbakagång med social oro. Det är bara de länder som har varit kloka nog att stå emot flyktingströmmarna som Visigradländerna som kommer att klara sig någorlunda. Mellanöstern ska vi inte tala om även om Daesh nog blir besegrade. Allt detta har ingenting att göra med Trumps presidentskap utan bygger på dåliga beslut hos de europeiska beslutsfattarna och den gamla Obamaadministration (King Lear hade inte kunnat hantera makten sämre).

I detta skall alltså Trump väljas om och jag antar att de amerikanska väljarna kommer att dra sina slutsatser från det rent visuella i deras omvärld.
2017-02-02, 18:05
Avstängd
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Vad har lagliga droger för samband mellan masskriminella invandrare från Syrien?
Här ljuger du.
Süddeutsche Zeitung gjorde en undersökning som visade att 40% av MENA-invandrare hade begått brott efter ett år, samma siffra för syriska flyktingar var 0.5%

Citat:
Obama är ute ur matchen för länge sen. Trump approval rating stiger för var dag.
Nu ljuger du igen.
http://www.realclearpolitics.com/epo...able-5493.html

Citat:
Obamas sjönk stadigt från tillträde till avtack.
Fullkomlig lögn och förbannad dikt.
http://www.realclearpolitics.com/epo...oval-1044.html

Man ska leva som idolen gör, tydligen? Ha lite alt-fakta oavsett vad ämnet handlar om...
Men jag tror säkert du är fullkomligt övertygad om att allt du säger existerar i verkligheten. Denna religiösa övertygelse känns såklart en smula främmande men samtidigt är det fascinerande i vilken mån du klarar av att böja på och förvrida sanning och verklighet för att kunna passa in i världsbilden. Att ramen aldrig spricker?
2017-02-02, 18:17
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Här ljuger du.
Süddeutsche Zeitung gjorde en undersökning som visade att 40% av MENA-invandrare hade begått brott efter ett år, samma siffra för syriska flyktingar var 0.5%

Nu ljuger du igen.
http://www.realclearpolitics.com/epo...able-5493.html

Fullkomlig lögn och förbannad dikt.
http://www.realclearpolitics.com/epo...oval-1044.html

Man ska leva som idolen gör, tydligen? Ha lite alt-fakta oavsett vad ämnet handlar om...
Men jag tror säkert du är fullkomligt övertygad om att allt du säger existerar i verkligheten. Denna religiösa övertygelse känns såklart en smula främmande men samtidigt är det fascinerande i vilken mån du klarar av att böja på och förvrida sanning och verklighet för att kunna passa in i världsbilden. Att ramen aldrig spricker?
Vad? Dina länkar visar ju exakt det som jag beskrev - hur Trump ökar stadigt sedan tillträde och hur Obama sjunkit som en sten från start till avtack. Kan du inte läsa enkla diagram?

Det skulle ju förklara saker och ting.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in