Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-29, 13:21
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Du är fake news. I den exekutiva ordern ger Trump Homeland Security befogenhet att utfärda visum efter en enskild bedömning för medborgare i de utvalda länderna.

Det finns alltid undantagsregler som inte är till för vanliga resenärer.
2017-01-29, 13:21
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Trump har redan satt igång att bomba. Plockade en terrorledar och runt 200 terrorister bara under förra vecckan. Mosul är befriat. Det gick så fort. So fast your head will spin.
Jag kan inte hålla med om den taktiken. Jag skiter i om IS härjar i mellanöstern. Så länge Israel är fredat och dom inte kommer till Europa så ger jag blanka fan i mellanöstern. Isolera det helveteshålet och låt dom syssla med sina religionskrig ifred. Va fan ska väst in där? Idioti!
2017-01-29, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik

Lol. Du är fake news. Läs den exekutiva ordern istället för Aftonbladet och dylikt.
2017-01-29, 13:26
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Men vad har vanliga resenärer från de länderna att göra i USA?
2017-01-29, 13:32
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Men vad har vanliga resenärer från de länderna att göra i USA?

Det finns uppåt 300 000 svenskar med dubbla medborgarskap som kanske vill åka på semester till Kalifornien. Men det kan dom inte göra tills vidare.

Iran är en stenhård teokrati, men ändå ett relativt civiliserat land. Många vill studera i USA för att ta några exempel.
Senast redigerad av antonerik 2017-01-29 kl. 13:34.
2017-01-29, 13:34
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Lol. Du är fake news. Läs den exekutiva ordern istället för Aftonbladet och dylikt.

Jag har läst den exekutiva ordern. Den undantagsregel som du hänvisar till kan vara det som räddar Bahar Pars för att nekas tillträde till Oscarsgalan, men avsikten är inte att det ska tillämpas i stor utsträckning.
2017-01-29, 13:37
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Det finns uppåt 300 000 svenskar med dubbla medborgarskap som kanske vill åka på semester till Kalifornien. Men det kan dom inte göra tills vidare.

Iran är en stenhård teokrati, men ändå ett relativt civiliserat land. Många vill studera i USA för att ta några exempel.
Vad är det som är så hemskt med att låtsassvenskar inte får åka på semester till Kalifornien? Du tycker inte att USA:s säkerhet överväger det behovet?

Varför skall iranier studera i USA? Är det inte bättre om Iran bygger ut sitt eget utbildningsväsende? Jag har egentligen inte något emot Iran som land, men jag har aldrig förstått poängen med att en massa personer från regionen skall studera i västvärlden.
Medlem
Citat:
Jag har läst den exekutiva ordern. Den undantagsregel som du hänvisar till kan vara det som räddar Bahar Pars för att nekas tillträde till Oscarsgalan, men avsikten är inte att det ska tillämpas i stor utsträckning.

Nej, undantagsregler är till för att de ska tillämpas i undantag och inte i stor utsträckning.

Precis som de regler Obama införde i januari 2016.
Medlem
Mia-Rovys avatar
Hur kommer det sig att Trump gör Iranier olagliga men låter t.ex. Pakistanier eller Saudier vara legaliserade?

Hur många terrordåd med Iranier inblandat har man egentligen hört talats om? Jag kan inte komma på något. Däremot kan jag komma på när det gäller Saudi och Pakistan.

Så varför är det inte förbjudet att födas i Pakistan eller Saudiarabien?

Trumps agerande hänger ju inte ihop ett piss med terrorist-argumentet?
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-01-29 kl. 13:45.
2017-01-29, 13:39
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Nej, undantagsregler är till för att de ska tillämpas i undantag och inte i stor utsträckning.

Precis som de regler Obama införde i januari 2016.

Nej. Dom flesta släpptes in i landet om det inte fanns en befarad risk för terrorism, och det är en stor skillnad.
2017-01-29, 13:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag beskriver bara vad Trumps politik mot ISIS går ut på.
Försök inte gömma dig bakom Trump. Det är knappast han som beslutat något om "Nu blir det en bomb i skallen på dig och hela din familj" utan det är du med ditt hat som önskedrömmer om det.
Citat:
Här skulle man kunna komma med mängder av invändningar, men sanningen är den att detta krig, med denna typ av attacker, har pågått i över tio år. Hur många drönarattacker har vi läst om under Bush och Obama. Det är ju faktiskt folkmord vi talar om här, även fast ingen blivit dömd.
Det är ingen slump att USA vägrat gå med i ICC.
Citat:
Eftersom Trump inte är politiker, har aktivt tagit avstånd från Irakkriget och så vidare, är han inte medskyldig till neocons och liberalers krig.
Han var för Irakkriget initialt och mot först senare när det stod klart att det misslyckats. Sen försöker Trump skriva om historien till att få det till att han alltid var emot.
Citat:
Men att skydda civila från ISIS framfart verkar vara vad Trump har i tanken.
Genom att bomba ihjäl familjer till alla som råkar ha någon radikal muslim i familjen? "We had to destroy the village to save it", typ.
2017-01-29, 13:48
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Tack det har jag också förstått. Ni Trumpister har uppenbarligen inte spår av respekt för vare sig sanning eller vanlig anständighet. Som Bannon uttryckte det: “Darkness is good". Det ni står för har ett namn: ondska.

Sanningen, det ordet ska ni fanimejen inte ta i er mun.
Världen har aldrig varit så sjuk som den var fram till Trump tog över.
USA skapar Al qaida och ISIS beväpnar dem till tänderna och sedan står det i all press i väst världen över att USA kämpar mot ISIS.
Hittade på att Irak hade kärnvapen och slog sönder hela landet så det ligger i spillror med flyktingströmmar över hela Europa. Ger sig på Libyen och gör exakt samma sak där.
Hillery Clinton omger sig i sådan suspekta kretsar med djävulsdyrkare och pedofiler så hon får josef fritzl att framstå som normal.
Att ni inte skäms

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in